logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie projektami według metodyki PMI i PRINCE2

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii

Kod zajęć: 4899

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Zarządzanie projektami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W18 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Dariusz Wyrwa

Terminy konsultacji koordynatora: 2.02: 16.03: 6.04; 13.04; 27.04; 11.05; 25.05 (sobota, godz. 9.15 - 10.45)

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przedstawienie dorobku głównych liniowych metodyk i wytycznych zarządzania projektami zgodnie z PRINCE2, PMI.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przedstawia założenia liniowych podejść zarządzania projektami. Omawiane są podejścia do modeli fazowych, technik oraz dokumentacji proponowane w metodyce PRINCE2, PMI.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 PRINCE2 - Skuteczne zarządzanie projektami AXELOS. 2009
2 Szpitter A. Metodyki zarządzania projektami stosowane przez project managerów u operatorów systemu: studium empiryczne Wyd. uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. 2018
3 Karbownik A. Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. 2017
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kwartalnik "Strefa PMI" https://strefapmi.pl/wydania/.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Swobodne operowanie podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania projektami

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do samodzielnego uzupełniania wiedzy

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie podstawowe różnice pomiędzy podejściami do zarządzania projektami, wskazuje najważniejsze elementy poszczególnych podejść oraz ocenia ich przydatność do projektów realizowanych w określonych sytuacjach. wykład problemowy, konwersatorium dyskucja egzamin cz. pisemna K_W02++
K_K03+
P6S_KR
P6S_WG
02 Zna specyfikę realizacji projektów według metodyki PRINCE2 wykład egzamin cz. pisemna K_W04+
K_U02++
K_U05+
P6S_UW
P6S_WG
P6S_WK
03 Zna specyfikę realizacji projektów według metodyki PMI wykład problemowy, konwersatorium egzamin cz. pisemna, dyskusja K_W04+
K_U02++
K_U05+
P6S_UW
P6S_WG
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do metodyk liniowych, istota metodyki, klasyfikacja metodyk W01 MEK01
4 TK02 Geneza i istota metodyki PRINCE2, struktura oraz certyfikacja W02 MEK01 MEK02
4 TK03 Pryncypia metodyki PRINCE2 W03 MEK01 MEK02
4 TK04 Tematy w metodyce PRINCE2 W04 MEK01 MEK02
4 TK05 Procesy metodyki PRINCE2 W05-W06 MEK01 MEK02
4 TK06 Podział ról w zespole projektowym W07-W08 MEK01 MEK02
4 TK07 Produkty zarządcze w metodyce PRINCE2 W09-W10 MEK01 MEK02
4 TK08 Egzamin PRINCE2 FOUNDATION, strategia i zarządzanie czasem W11 MEK02
4 TK09 Geneza, istota, struktura metodyki PMI W12 MEK01 MEK03
4 TK10 Grupa procesów rozpoczynania i planowania projektu. Harmonogramowanie projektu i ścieżka krytyczna W13-W14 MEK01 MEK03
4 TK11 Grupa procesów realizacji oraz monitorowania i kontroli, stosowane metody W15-W16 MEK01 MEK03
4 TK12 Praktyczne aspekty zarządzania projektami W17-W18 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 25.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład W czasie wykładu interaktywnego jest możliwość uzyskania oceny za aktywność
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny z egzaminu pisemnego (testu) skorygowana o ewentualną ocenę z aktywności

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie