Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 4890
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W12 C9 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Marian Woźniak
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Alicja Sobkowiak
Główny cel kształcenia: kształcenie umiejętności samodzielnego podjęcia działalności gospodarczej i elastycznego dostosowania się do otoczenia
Ogólne informacje o zajęciach: kształcenie różnych postaw zachowań na rynku
Materiały dydaktyczne: dostępne
1 | Cieslik J. | Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes | Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa . | 2006 |
2 | J. Targalskiego i A.Francik, red | Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą: teoria i praktyka | Wyd.2, Wyd.C.H.Beck, Warszawa . | 2009 |
1 | Moczydłowska J., Pacewicz I | Przedsiębiorczość | Wyd.Oświatowe FOSZE, Rzeszów . | 2009 |
2 | Kuciński K., red | Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce | Wyd. Difin, Warszawa . | 2010 |
3 | Gerber M.E. | Mit przedsiębiorczości. Dlaczego wiekszość małych firm upada i jak temu zaradzić | Wyd. MT Biznes, Warszawa . | 2007 |
1 | Piecuch T. | Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne | Wyd.C.H.Beck, Warszawa . | 2010 |
Wymagania formalne: znajomość podstawowych zasad i reguł działalności przedsiębiorstw w zmiennym otoczeniu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wiedza z zakresu podstaw funkcjonowania rynku i przedsiębiorstwa
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: potrafi założyć działalność gospodarczą
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna modele zachowań przedsiębiorstw na rynku oraz strategie dostosowania się przedsiębiorstw do otoczenia | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U02+ |
P6S_UW |
02 | zna podstawowe formy prowadzenia działalności gospodarczej | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W09+ |
P6S_WK |
03 | zna zasady przygotowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U08+ K_K02+ |
P6S_KO P6S_UK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W12, C01-C09 | MEK01 MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
7.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | aktywne uczestniczenie w wykładach |
Ćwiczenia/Lektorat | aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, praca pisemna |
Ocena końcowa | praca pisemna |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
4 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
5 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
6 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
7 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
8 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
9 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
10 | M. Lechwar; M. Woźniak | Unia Europejska czynnikiem trwałości obszarów wiejskich województwa podkarpackiego | 2020 |
11 | M. Woźniak | Influence of climate change on the global condition of the environment and agriculture in the opinion of rural youth in the Podkarpackie Province | 2020 |
12 | M. Woźniak | Zrównoważona przedsiębiorczość kierunkiem wykorzystania zasobów naturalnych obszaru Rzeka San | 2020 |
13 | B. Saj; M. Woźniak | Wpływ polityki energetycznej na zmiany klimatu w opinii młodzieży województwa podkarpackiego | 2019 |
14 | M. Chrzanowski; A. Sobkowiak | Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych | 2019 |