logo
Karta przedmiotu
logo

Praktyka zawodowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Zarządzania

Kod zajęć: 4889

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / I120 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Marta Pomykała

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Artur Stec

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie praktycznych problemów zarządzania w jednostce gospodarczej lub administracyjnej

Ogólne informacje o zajęciach: Praktyka realizowana jest w okresie wakacji po semestrze czwartym

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: zgodne z regulaminem studiów PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę z zakresu BHP oraz ergonomii

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi analizować zjawiska zachodzące w przedsiębiorstwach i jego otoczeniu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie potrzeby poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna strukturę i problemy organizacyjne firmy, w której odbywał praktykę Praktyka w firmie na podstawie porozumienia z PRZ raport pisemny K_U08++
K_U11++
K_K03++
P6S_KR
P6S_UK
P6S_UO
02 Potrafi prawidłowo identyfikować i rozwiązywać problemy związane z wykonywaniem zawodu, potrafi pracować w zespole, przyjmując w nim różne role Praktyka w firmie na podstawie porozumienia z PRZ raport pisemny K_U08+
K_U11+
K_K03+
P6S_KR
P6S_UK
P6S_UO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Praktyka może obejmować : I. W zakresie zarządzania strategicznego: kierunki rozwoju i programy rozwoju, możliwości i formy przekształceń, działalność inwestycyjna, wykorzystanie nowoczesnych technik w procesie realizacji celów, systemie zarządzania, programowaniu rozwoju itp. II. W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi: rozmiary i struktura zatrudnienia, metody i procedury doboru kadr, szkolenie, zasady awansowania, systemy płac, efektywność czynnika ludzkiego, problematyka społeczna, polityczna, socjalna, dokumenty i źródła informacji o zasobach zatrudnionych, III. W zakresie zarządzania finansami: koszty wg różnych kryteriów podziałów, rozliczenia publiczno-prawne, źródła informacji i sprawozdawczość finansowa, analizy ekonomiczno-finansowe, analizy bilansu i/lub budżetu. IV. W zakresie zarządzania marketingowego: otoczenie rynkowe danej jednostki, dokumenty i informacje rynkowe, organizacja działalności marketingowej, inicjowanie i utrzymywanie kontaktów z klientem, formy promocji i reklamy, analiza zachowań nabywców, public relations, organizacja czynności marketingowych w handlu i usługach. V. W zakresie zarządzania w administracji publicznej: specyficzne dla danego obszaru formy działania administracji publicznej, system finansowania, system zamówień publicznych, mienie komunalne, gospodarowanie zasobami, gospodarka przestrzenna, działalność inwestycyjno-budowlana. VI. W zakresie zarządzania jakością: wewnętrzny system zarządzania jakością, standardy zarządzania jakością, normy systemu jakości, uzyskanie i utrzymanie certyfikatu jakości, kontrola i audyt wewnętrzny koszty jakości. VII. W zakresie zarządzania produkcją: procesy produkcyjne, planowanie procesu produkcyjnego, konstrukcyjne, technologiczne i organizacyjne przygotowanie produkcji, planowanie i ustalanie czasu pracy cykl produkcyjny organizacja produkcji a organizacja pracy VIII. W zakresie procesów informatycznych w zarządzaniu: system informacyjny danej jednostki, metody i sposoby zbierania informacji, systemy bezpieczeństwa informacji, system ochrony danych osobowych, poznanie serwisu internetowego i intranetowego, - MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Praktyka (sem. 5) Udział w praktyce: 120.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Praktyki i staże studenckie Zgodnie z zarządzeniem Rektora.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie