Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 4875
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Nowoczesny marketing
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W18 C12 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy na temat zachowań konsumentów na rynku, uwarunkowań ich zachowań oraz procesu podejmowania decyzji zakupów przez nabywców. Umiejętność badań i dogłębnej analizy zachowań konsumentów oraz analizy i oceny działań marketingowych przedsiębiorstw skierowanych skierowanych do klientów.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych 4 semestru studiów.
Materiały dydaktyczne: Raporty i Katalogi PTBRiO od 2016
1 | K. Stasiuk, D. Maison | Psychologia konsumenta | PWN. | 2014 |
2 | L. Rudnicki | Zachowania konsumentów na rynku | Wyd. PWE, Warszawa. | 2011 |
3 | A.Falkowski, T.Tyszka | Psychologia zachowań konsumenckich | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2009 |
1 | Zaleśkiewicz T. | Psychologia ekonomiczna | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2015 |
2 | Jachnis A. | Psychologia konsumenta : psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich | Wyd. Branta, Bydgoszcz - Warszawa . | 2007 |
3 | L.Garbarski. | Zachowania nabywców | PWE. | 2001 |
1 | A. Olejniczuk - Merta (red.) | Rynki młodych konsumentów | Difin. | 2001 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem działań marketingowych przez zróżnicowane podmioty rynkowe.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna uwarunkowania zachowań konsumentów, cechy i trendy w ich zachowaniach | Wykład multimedialny, ćwiczenia konwersatoryjne, ćwiczenia grupowe | Egzamin pisemny, projekt zespołowy |
K_W02+ K_W06++ K_W08+ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna klasyczny model decyzyjnego konsumenta i potrafi zrealizować odpowiednie badania w celu jego identyfikacji. | Wykład multimedialny ćwiczenia konwersatoryjne, ćwiczenia grupowe, studium przypadku | Egzamin pisemny, grupowy projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W06+++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Przeprowadza analizę elementów wpływających na zachowanie klienta, ze szczególnym uwzględnieniem jego decyzji zakupowych oraz czynników wpływających na ocenę ww. decyzji | Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia interaktywne, projekt zespołowy | Egzamin pisemny, projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_U02++ K_U11+ |
P6S_UO P6S_UW |
04 | Potrafi podać przykłady działań marketingowych przedsiębiorstw ukierunkowanych na nabywcę. | Ćwiczenia interaktywne, projekt zespołowy | Projekt pisemny, prezentacja projektu |
K_W02++ K_U03++ K_K04+ |
P6S_KR P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
05 | Potrafi dokonać pomiarów wskaźników służących identyfikacji psychologicznych zjawisk, jak percepcja konsumencka, świadomość marki oraz analizować ww. zjawiska | Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia interaktywne, projekt zespołowy | Egzamin pisemny, projekt pisemny, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_U03+ K_K02+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UW |
06 | Zna prawa konsumenta i chroniące je instytucje | Wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe | Egzamin pisemny, ćwiczenia grupowe |
K_W08+ |
P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W06, C01-C04 | MEK02 | |
4 | TK02 | W06, C03, C04 | MEK05 | |
4 | TK03 | W07-W10, C05 | MEK01 | |
4 | TK04 | W11-W14, C06-C08, | MEK01 MEK03 MEK05 | |
4 | TK05 | W15-W16, C09, C10 | MEK03 MEK04 | |
4 | TK06 | W17 | MEK06 | |
4 | TK07 | C11, C12 | MEK03 | |
4 | TK08 | W18 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
6.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. Inne: 15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
13.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładów na podstawie uczestniczenia oraz aktywności w trakcie zajęć problemowych i udziału w dyskusji |
Ćwiczenia/Lektorat | Na ocenę składać się będzie: ocena z wykonanych projektów, ocena z prezentacji projektów oraz aktywność na zajęciach. |
Ocena końcowa | Pisemny egzamin końcowy oraz oceny z wykładów i ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus | Self-compassion and the rationality of praxeological leadership | 2023 |
2 | A. Gierczak | Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej | 2021 |
3 | A. Gierczak | Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego | 2021 |
4 | A. Gierczak | Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions | 2021 |
5 | A. Gierczak | Psychological load of managers and destructive organizational processes | 2019 |