Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 4857
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W9 C18 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Bal-Woźniak
semestr 6: dr hab. inż. prof. PRz Sylwia Dziedzic
semestr 6: prof. dr hab. inż. Leszek Woźniak
Główny cel kształcenia: Uzyskanie wiedzy i umiejętności dotyczących sprawnego zarządzania innowacjami w organizacji oraz rozumienie wagi tych zagadnień we współczesnych organizacjach. Ponadto, umiejętność świadomego wartościowania i dokonania wyboru najlepszych środków i metod zarządzania innowacjami.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 6. semestru
1 | Bal-Woźniak T. | Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2020 |
2 | Tidd J. | Zarządzanie innowacjami: integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2013 |
1 | Bal-Woźniak T. | Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2020 |
1 | Karlik M. | Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie | Poltex,Warszawa. | 2014 |
2 | Zarządzanie innowacjami: Podstawy zarządzanie innowacjami | pod red J. Łunarskiego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2007 |
3 | Zarządzanie innowacjami: System zarządzanie innowacjami | pod red. J. Łunarskiego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2007 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę dotycząca wpływu otoczenia na organizację i znajomość roli przywództwa w zarządzaniu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować podstawowe instytucje tworzące otoczenie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie rozwiązywać zadania wymagające inicjatywy i przedsiębiorczości, szczególnie w zakresie innowacyjności.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna istotę, rodzaje i źródła innowacji oraz innowacyjności | wykład problemowy/ ćwiczenia problemowe, konwersacja, dyskusja, burza mózgów, studium przypadku | sprawdzenie stopnia opanowania treści wykładowych, w czasie dyskusji w ramach wyłonionych zespołów, obserwacja wykonawstwa w zakresie identyfikowania problemów |
K_W02+++ K_K01+++ |
P6S_KK P6S_WG |
02 | zna metody analizy procesu innowacyjnego i modele innowacyjne | wykład problemowy/ ćwiczenia problemowe, konwersacja, dyskusja, burza mózgów, studium przypadku | sprawdzenie stopnia opanowania treści wykładowych, w czasie dyskusji w ramach wyłonionych zespołów, obserwacja wykonawstwa w zakresie definiowania problemów |
K_W06+++ K_U09+++ |
P6S_UK P6S_WG P6S_WK |
03 | zna determinanty rozwoju innowacji w przedsiębiorstwach, źródła i metody finansowania innowacji. Posiada wiedzę o ekonomicznych uwarunkowaniach działalności innowacyjnej, dyfuzji innowacji i współpracy przedsiębiorstw oraz innych organizacji w rozprzestrzenianiu się innowacji | wykład problemowy/ ćwiczenia problemowe, konwersacja, dyskusja, burza mózgów, studium przypadku | sprawdzenie stopnia opanowania treści wykładowych, w czasie dyskusji w ramach wyłonionych zespołów, obserwacja wykonawstwa projektów |
K_U12+++ K_K03+++ |
P6S_KR P6S_UU |
04 | zna zagadnienia dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw na tle Europy i świata oraz politykę innowacyjną w wybranych krajach Unii Europejskiej, modele polityki innowacyjnej w Unii Europejskiej, doświadczenia w budowaniu regionalnych strategii innowacji, wskaźniki innowacyjności | wykład problemowy/ ćwiczenia problemowe, konwersacja, dyskusja, burza mózgów, praca projektowa | prezentacje projektów z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego |
K_U02+++ K_U12+++ |
P6S_UU P6S_UW |
05 | zna założenia foresightu, jako metody wyboru innowacyjnych technologii, rozumie rolę klastrów w organizacyjnej i ekonomicznej stymulacji innowacyjności, zna istotę ochrony własności intelektualnej i przemysłowej | wykład problemowy/ ćwiczenia problemowe, konwersacja, dyskusja, burza mózgów, studium przypadku | prezentacje projektów z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego |
K_W08+++ K_K01+++ |
P6S_KK P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W02, C01-C04 | MEK01 | |
6 | TK02 | W03 -W04, C05-C08 | MEK02 | |
6 | TK03 | W05-W06, C09-C12 | MEK03 | |
6 | TK04 | W07-W08, C13-C16 | MEK04 | |
6 | TK05 | W09, C17-C18 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. Inne: 20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Inne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Uczestnictwo w interaktywnych wykładach potwierdzone jakością wypowiedzi (na kartkach) sprawdzających umiejętności robienia użytku z treści wykładowych. |
Ćwiczenia/Lektorat | Oceny aktywności i zaangażowania: (1) w generowanie pomysłów i ich ocenę (KARTY OCEN ROZWIĄZANIA), (2) w opracowywanie prototypów rozwiązań i przygotowanie Formularza zgłoszeniowego w formie PROJEKTU, (3) w prezentowanie PROJEKTÓW (Formularzy zgłoszeniowych). |
Ocena końcowa | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest średnia ocen, a w przypadku ich braku kolokwium zaliczające z całości wykładów i ćwiczeń w oparciu o podaną literaturę przedmiotu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
2 | T. Bal-Woźniak; M. Woźniak | O potrzebie sprzężenia gospodarki w obiegu zamkniętym z rozwojem zintegrowanym i podmiotowymi narzędziami zarządzania innowacyjnością | 2021 |
3 | T. Bal-Woźniak | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | 2020 |
4 | T. Bal-Woźniak | Sfera technologii w perspektywie podmiotowej | 2020 |
5 | T. Bal-Woźniak | Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych | 2020 |
6 | T. Bal-Woźniak | Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym | 2020 |
7 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek | Kierowanie zespołami ludzkimi | 2020 |
8 | T. Bal-Woźniak | Innovation management: subject re-evaluation | 2019 |