logo
Karta przedmiotu
logo

Podstawy informatyki

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu

Kod zajęć: 4854

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / L18 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Irena Nowotyńska

semestr 1: mgr inż. Kamil Trojnar

semestr 1: dr inż. Dorota Borkowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie kompetencji informatycznych niezbędnych do funkcjonowania w ramach społeczeństwa informacyjnego, poznanie nowych i poszerzenie obszaru znajomości i praktycznego zastosowania narzędzi informatycznych stosowanych w organizacjach gospodarczych i administracji.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 1 semestru

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Kowalczyk G. Word 2010 PL Wyd. Helion, Gliwice. 2010
2 Żarowska-Mazur A , Węglarz W. Word 2010 : praktyczny kurs Wyd.Naukowe PWN, Warszawa. 2012
3 Tomaszewska A. ABC Word 2010 PL Wyd. Helion, Gliwice. 2011
4 Żarowska-Mazur A., Węglarz W. PowerPoint 2010: praktyczny kurs Wyd. Naukowe PWN. 2012
5 Cox J., Lambert J. Microsoft PowerPoint 2013 : krok po kroku Wyd. Promise. 2013
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Conner N., MacDonald M. Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik Wydd. Helion, Gliwice. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera w środowisku Windows, przetwarzania tekstów oraz tworzenia prezentacji multimedialnych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi posługiwać się edytorem tekstu oraz narzędziem do tworzenia prezentacji na poziomie podstawowym.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ma świadomość ciągłego doskonalenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Potrafi wybrać i wykorzystać w stopniu zadowalającym narzędzie informatyczne do realizacji określonego zadania związanego z kierunkiem studiów laboratorium, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne K_W04+
K_U06+
K_U12+
P6S_UK
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
P6S_WK
02 posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na prawidłowe sporządzenie dokumentacji tekstowej związanej ze specyfiką kierunku studiów laboratorium, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne K_W04+
K_U12++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WG
P6S_WK
03 rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych laboratorium, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne K_U12++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UU
04 potrafi prezentować różne typy informacji z wykorzystaniem ogólnodostępnych graficznych programów użytkowych. laboratorium, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne K_U06+
K_U12+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UU
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Omówienie programu zajęć i warunków zaliczenia. Przetwarzanie tekstu: formatowanie treści, przypisy w tekście, tworzenie list wypunktowanych, numerowanych oraz wielopoziomowych, tworzenie i formatowanie tabeli, osadzanie grafiki w dokumencie, tworzenie diagramów, odsyłacze – podpisy tabel i rysunków, tworzenie spisu treści oraz spisu tabel i rysunków. L01-L03 MEK01 MEK03
1 TK02 Przetwarzanie tekstu: projektowanie układów stron, właściwości stron, nagłówek i stopka dokumentu, znak wodny, wydruk i publikacja dokumentów, masowe wydruki — korespondencja seryjna, równania, wzory i formuły, numeracja równań, hiperłącza do stron i w dokumencie, recenzowanie dokumentu – śledzenie zmian w tekście, wstawianie komentarzy. Kolokwium praktyczne z przetwarzania tekstu. L04-L06 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK03 Grafika menadżerska i prezentacyjna: praca w programie MS PowerPoint – wybór stylu graficznego, uzupełnianie informacji, formatowanie, diagramy, tabele, wykresy, wzorzec slajdów, modyfikacja wzorca slajdów, dostosowywanie wzorca slajdów do własnych potrzeb, dodawanie animacji, animacje niestandardowe, przejścia slajdów, animacje tekstu, próba tempa, sprawdzanie poprawności pisowni, drukowanie materiałów informacyjnych, modyfikacja pokazu slajdów, ukrywanie slajdów. L07-L09 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK04 Grafika menadżerska i prezentacyjna: tworzenie projektów graficznych oraz prezentacji online w serwisie Canva. Tworzenie i udostępnianie nowoczesnych prezentacji multimedialnych w serwisie Prezi. L10-L12 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK05 Grafika menadżerska i prezentacyjna: tworzenie schematów i diagramów z wykorzystanie aplikacji MS Visio. L13-L15 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK06 Prezentacja autorska z zakresu grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej. Kolokwium praktyczne z grafiki menadżerskiej i prezentacyjnej. L16-L18 MEK01 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 1) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 12.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie ocen pozytywnych z kolokwiów praktycznych oraz oceny za samodzielnie wykonaną prezentację.
Ocena końcowa Średnia ocen uzyskanych w semestrze z kolokwiów.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie