logo
Karta przedmiotu
logo

Reklama

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 4845

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W21 C18 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Terminy konsultacji koordynatora: 16 marca - 16.00-17.30, P-10; 7 kwietnia - 13.30-15.00, P-10; 26maja - 16.00-17.30, P-10; 08 czerwca - 18.30-19.30, P-4.

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Damian Gębarowski

semestr 4: dr Anna Karwacka

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy z podstaw teorii współczesnej reklamy i innych narzędzi promocji; rozumienie strategii zastosowania działań komunikacyjnych przedsiębiorstwa. Kształcenie umiejętności tworzenia przekazu reklamowego wpływającego na zmianę postaw nabywców na rynku.   

Ogólne informacje o zajęciach: Kształtowanie wiedzy na temat wpływu współczesnej reklamy na zmiany postaw nabywców

Materiały dydaktyczne: notatki z wykładu

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Doliński D. Psychologiczne mechanizmy reklamy Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 2008
2 Grzegorczyk A. Reklama PWE, Warszawa. 2010
3 Wierzchoń M., Orzechowski J. (red.) Nowe trendy w reklamie: między nauką a praktyką Wyd. Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie "Academica", Warszawa. 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Gregorczyk A. Reklama PWE, Warszawa. 2010
2 Kall J. Reklama PWE, Warszawa . 2010
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Gębarowski M. Nowoczesne formy promocji Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wymagania formalne są zgodne z regulaminem studiów wyższych na Politechnice Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Opanowanie podstaw koncepcji marketingu i systemu działań promocyjnych na rynku

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność zastosowania narzędzi komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa do potrzeb rozwijającego się rynku

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Posiadanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i etycznego zachowania w zawodzie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie teorię współczesnej reklamy i innych narzędzi promocji wykład / wykład informacyjny, ćwiczenia / ćwiczenia problemowe egzamin cz. ustna K_W01++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_WG
02 Umie tworzyć przekaz reklamowy, odpowiadający wymogom rynkowym.      wykład / wykład problemowy, ćwiczenia / projekt indywidualny egzamin cz. ustna, prezentacja projektu indywidualnego K_W02++
K_U01+++
P6S_UW
P6S_WG
03 Zna strategie zastosowania działań reklamowych wykład / wykład interaktywny, ćwiczenia/projekt indywidualny egzamin cz. ustna, prezentacja projektu indywidualnego K_U01+++
K_K01+
P6S_KK
P6S_UW
04 Zna miejsce narzędzia reklamy w systemie działań promocyjnych przedsiębiorstwa wykład / wykład problemowy, ćwiczenia/analiza studium przypadku egzamin cz. ustna K_W07+
K_U02++
P6S_UW
P6S_WG
05 Potrafi wykorzystywać mechanizm oddziaływania komunikatu reklamowego do zmiany postawy nabywcy wykład / wykład interaktywny, ćwiczenia/ studium przypadku egzamin cz. ustna K_U02+++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UW
06 Ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy w dziedzinie rozwoju komunikacji rynkowej wykład / wykład interaktywny, ćwiczenia / dyskusja, projekt indywidualny egzamin cz.ustna, prezentacja projektu indywidualnego K_W02++
K_U02+++
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Zintegrowana komunikacja rynkowa. Reklama w systemie narzędzi promocji. Historia reklamy. Reklama w Polsce. W01-W04, C01-C04 MEK01 MEK04 MEK06
4 TK02 Cele reklamy. Rodzaje i nośniki reklamy. Przekaz reklamowy. Budowa przekazu reklamowego. W05-W10, C05-C08 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06
4 TK03 Rola mediów w działaniach reklamowych. Psychologia oddziaływania reklamy. Perswazja w reklamie. W11-W17, C09-C14 MEK01 MEK02 MEK05
4 TK04 Etyka w reklamie. Regulowania prawne reklamy w Polsce. Nowe formy i środki reklamy. W18-W21, C15-C18 MEK02 MEK03 MEK04 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 21.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 30.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Inne: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 4.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 20.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład egzamin w formie ustnej
Ćwiczenia/Lektorat zaliczenie na podstawie ocen z wykonanych zadań empirycznych, prezentacji projektów, aktywności na zajęciach
Ocena końcowa ocena z egzaminu w formie ustnej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie