Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 4828
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W12 C9 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Teresa Piecuch
Terminy konsultacji koordynatora: na stronie domowej
Główny cel kształcenia: Rozumienie zasad funkcjonowania współczesnych organizacji w turbulentnych warunkach otoczenia.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera charakterystykę różnorodnych organizacji funkcjonujących w warunkach turbulentnego otoczenia. Różnorodność i złożoność współczesnych organizacji wymaga podejścia interdyscyplinarnego, dlatego że problemy związane z ich funkcjonowaniem są bardzo różnorodne.
Materiały dydaktyczne: Prezentacje z wykładów i przygotowywane przez studentów, ustawa o swobodzie działalności gospodarcze
Inne: artykuły z bieżących czasopism
1 | B. Kożuch | Nauka o organizacji | Wydaw. CeDeWu. | 2018 |
2 | S. Marek, M. Białasiewicz (red.) | Podstawy nauki o organizacji | PWE, Warszawa. | 2008 |
3 | A. Wasiluk (red.) | Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami | Difin, Warszawa. | 2010 |
4 | D. Latusek-Jurczak, T. Olejniczak, W. Piotrowski | Teoria organizacji: nauka dla praktyki | Wydaw. Poltext, Warszawa. | 2018 |
1 | B. Kożuch | Nauka o organizacji | Wydaw. CeDeWu, Warszawa. | 2018 |
1 | B. Kożuch | Nauka o organizacji | Wyd. CeDeWu, Warszawa. | 2011 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Prz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania współczesnych organizacji, zasad zarządzania nimi, wpływie organizacji na otoczenie i otoczenia na organizacje.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi prawidłowo interpretować warunki funkcjonowania organizacji w otoczeniu, formułować wnioski dotyczące wpływu różnych aspektów na funkcjonowanie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współpracować w grupie, rozumie potrzebę poszerzania własnej wiedzy i umiejętności.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna cechy, funkcje oraz różnorodne modele organizacji. Ma świadomość znaczenia różnego rodzaju celów, potrafi je formułować, potrafi dobrać różne metody realizacji celów. Zna drzewo celów i drzewo problemów i potrafi je zastosować w praktyce. Zna cykl działania zorganizowanego, potrafi go wykorzystać. | wykład/wykład problemowy, wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, samodzielne prezentacje studentów, obserwacja wykonawstwa | egzamin pisemny |
K_W01++ K_W08++ K_K02++ |
P6S_KO P6S_WG P6S_WK |
02 | Potrafi wyjaśnić genezę nauki i jej związek z innymi dyscyplinami. Zna cele i funkcje nauki, metody wykorzystywane w nauce. Zna typologie organizacji, różnorodne teorie odnoszące się do organizacji. | wykład/wykład informacyjny | egzamin pisemny |
K_W01++ K_U01+ |
P6S_UW P6S_WG |
03 | Potrafi wykazać związek organizacji z otoczeniem. Zna wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania funkcjonowania różnorodnych organizacji. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | jakość wykonania, obserwacja i ocena |
K_U05+++ K_K02++ |
P6S_KO P6S_UW |
04 | Ma świadomość problemów, jakie mogą pojawić się we współczesnych organizacjach, potrafi zaproponować rozwiązania. Jest aktywny, potrafi współpracować w grupie. | wykład/wykład problemowy, wykład informacyjny, wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, studia przypadków, samodzielne prezentacje studentów | egzamin pisemny |
K_U01+++ K_U05++ K_K03+ |
P6S_KR P6S_UW |
05 | Jest przygotowany do planowania działalności organizacji oraz prowadzenia działalności gospodarczej. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, obserwacja zachowań, prezentacja projektów | egzamin pisemny |
K_W08++ K_W09+++ K_U03++ |
P6S_UK P6S_UW P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, W03, W04, C01, C02 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK02 | W05, W06, C03, C04, C05 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK03 | W07, W08, W09, C06, C07 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK04 | W10, W11, W12, C08, C09 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. Inne: 8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Pisemne kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane na wykładach (pytania otwarte). |
Ćwiczenia/Lektorat | Kartkówki z realizowanych na ćwiczeniach zagadnień, prezentacje studentów na zadane wcześniej tematy, ocena pracy w grupach (ćwiczenia praktyczne, case study). |
Ocena końcowa | Średnia ocen z kolokwium z wykładów oraz oceny z ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Barwińska-Małajowicz ; M. Bosak-Sojka; K. Chudy-Laskowska; M. Knapkova; T. Piecuch; R. Pyrek | Taxonomic analysis of unemployment in EU countries in the context of sustainable development | 2023 |
2 | A. Barwińska-Małajowicz ; T. Piecuch; R. Pyrek; K. Szczotka; J. Szymiczek | Improving the Energy Efficiency of Public Utility Buildings in Poland through Thermomodernization and Renewable Energy Sources—A Case Study | 2023 |
3 | K. Chudy-Laskowska; M. Hajduk-Stelmachowicz; T. Piecuch; E. Szczygieł | Between Comfort and Challenge: Entrepreneurial Attitudes and Behaviors of Students from Poland and Ukraine on the Example of Students of Economics and Management from Rzeszów and Lviv | 2023 |
4 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
5 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
6 | K. Chudy-Laskowska; M. Czyżewska; K. Jezierska; T. Piecuch | Entrepreneurial Competencies in Research Based on EntreComp Among Student Youth in Poland | 2021 |
7 | Y. Bilan; K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | People\'s Behavior, in the Context of Living Standards Changes and Sustainable Development, Exemplified by the Carpathian Euroregion | 2021 |
8 | J. Itrich-Drabarek; M. Lorek; J. Minkina; T. Piecuch | Management of the police officers training system and the effectiveness of internal security | 2020 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
10 | T. Piecuch | Kreatywność w funkcjonowaniu zespołów | 2020 |
11 | B. Piecuch; T. Piecuch | Work-life balance w kontekście stresu i wypalenia zawodowego | 2019 |
12 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch | Koncepcja work-life balance w działalności przedsiębiorcy | 2019 |
13 | K. Chudy-Laskowska; T. Piecuch; E. Szczygieł | The living standard of the inhabitants of the Carpathian Euroregion | 2019 |
14 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | The issue of entrepreneurship of young people - theoretical considerations and empirical research | 2019 |
15 | O. Lozinski; T. Piecuch; E. Szczygieł | Towards inclusive economy – necessity or choice in the context of the material situation of people with disabilities | 2019 |
16 | T. Piecuch; E. Szczygieł | Work-Life Balance w teorii i praktyce funkcjonowania współczesnych organizacji | 2019 |