logo
Karta przedmiotu
logo

Komputerowe wspomaganie rachunkowości

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Finansów, Bankowości i Rachunkowości

Kod zajęć: 4818

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Zarządzanie finansami

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / L18 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Joanna Nakonieczny

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność wykorzystywania współczesnych programów służących do prowadzenia ewidencji podatkowych i rachunkowości

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia ma za zadanie przedstawić zasady funkcjonowania programów informatycznych wspomagających ewidencje podatkowe, obrót materiałowy oraz ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Przedmiot należy do grupy modułów obowiązkowych dla specjalności Zarządzanie finansami wybieranej w semestrze 6.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Mała ksiegowość. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2015
2 Symfonia Handel. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2016
3 Symfonia środki trwałe. Podręcznik użytkownika Wydawnictwo elektroniczne, Sage Symfonia, Warszawa. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Auksztol J., Polit-Szychalewska M., Chomuszko M. Poradnik przedsiębiorcy: Sage Symfonia Start. KPiR i ryczałt PWN, Warszawa. 2015

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych na PRZ

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wymagana jest znajomość zasad ewidencji obrotu materiałowego, środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz znajomość ewidencji i rozliczeń dla potrzeb podatkowych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadanie umiejętność rozumienia i analizowania zdarzeń gospodarczych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna zasady prowadzenia ewidencji podatkowych, ewidencji materiałów, sprzedaży, środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych za pomocą komputera laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W04++
K_U11++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UO
P6S_WG
P6S_WK
02 Potrafi wypełniać i interpretować dowody księgowe laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UK
P6S_UW
03 Potrafi dokonywać ewidencji dowodów księgowych za pomocą wybranego programu informatycznego laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UW
04 Potrafi dokonywać właściwych analiz danych z ewidencji podatkowej, ewidencji rozchodów i przychodów materiałów, ewidencji sprzedaży, środków trwałych i wartosci niematerialnych i prawnych. laboratorium/, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U06++
K_U12++
K_K01++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UU
P6S_UW
05 Wykorzystując umiejętności interpersonalne rozwiązuje typowe problemy związane z wykonywaniem zawodu. laboratorium/ laboratorium problemowe, projekt zespołowy, projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_U11++
K_U12++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UO
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Struktura oprogramowania Mała Księgowość SageSymfonia. Tworzenie nowej firmy. Ustawienia systemu do wymogów przedsiębiorstw różnych branż. L01,L02 MEK01
6 TK02 Wypełnianie kartotek. Wprowadzanie i modyfikacja dokumentów. L03,L04 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK03 Wprowadzanie dokumentów do PKPiR, rejestru VAT i ich modyfikacje. Rozliczanie rozrachunków z tytuły dostaw i usług. Ewidencja wyposażenia i środków trwałych. L05,L06, L07 MEK02 MEK03 MEK05
6 TK04 Struktura oprogramowania Środki trwałe Sage Symfonia. Ustawienia programu. Grupowanie środków trwałych. L08,L09 MEK01 MEK04 MEK05
6 TK05 Wypełnianie kartotek. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Likwidacja i sprzedaż środków trwałych. L10,L11 MEK01 MEK03
6 TK06 Struktura oprogramowania Handel Sage Symfonia. Tworzenie nowej firmy. Ustawienia systemu do wymogów przedsiębiorstwa. L12,L13 MEK02 MEK03
6 TK07 Wypełnianie kartotek. Ewidencja obrotu materiałowego. Ewidencja sprzedaży. Organizacja zabezpieczenia danych. Archiwizacja danych. L14,L15 MEK02 MEK03
6 TK08 Prezentacja projektu L16,L17, L18 MEK01 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do laboratorium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 16.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 20.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium pozytywna ocena z projektu komputerowego
Ocena końcowa pozytywna ocena z projektu komputerowego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 F. Jamaani; W. Jiang; J. Nakonieczny; H. Zhanga Social capital, financial intelligence, and entrepreneurial financial performance: evidence from the post-pandemic challenges 2024
2 K. Mohammed; J. Nakonieczny; R. Nesterowicz; U. Shahzad; S. Tiwari Connectedness between geopolitical risk, financial instability indices and precious metals markets: Novel findings from Russia Ukraine conflict perspective 2023
3 F. Jabeen; W. Jia; J. Nakonieczny; U. Shahzad; X. Zhao Does green innovation induce green total factor productivity? Novel findings from Chinese city level data 2022
4 J. Nakonieczny; A. Nesterowicz; R. Nesterowicz Znaczenie oceny płynności i rentowności w aspekcie zagrożenia ryzykiem upadłości przedsiębiorstw na przykładzie branży górniczo ‑hutniczej 2022
5 K. Chudy-Laskowska; K. Kochański ; J. Nakonieczny; M. Wójcik-Jurkiewicz; G. Zimon An Analysis of the Financial Liquidity Management Strategy in Construction Companies Operating in the Podkarpackie Province 2022
6 M. Ayaz; N. Jehan; U. Mentel; J. Nakonieczny; Q. Uz Zaman Health costs of environmental pollution faced by underground coal miners: Evidence from Balochistan, Pakistan 2022
7 R. Asyngier; U. Gierałtowska; J. Nakonieczny; R. Salahodjaev Renewable Energy, Urbanization, and CO2 Emissions: A Global Test 2022
8 J. Andrzejczak; G. Kharlamova; O. Komendant; J. Nakonieczny; A. Stavytskyy Methodology for Calculating the Energy Security Index of the State: Taking into Account Modern Megatrends 2021
9 J. Nakonieczny; R. Nesterowicz Ocena systemu podatkowego w opinii przedsiębiorców z województwa podkarpackiego 2021
10 J. Nakonieczny; R. Nesterowicz Ocena wyników działalności wybranych spółek budowlanych notowanych na GPW w świetle ogólnej sytuacji branży 2021
11 Y. Bilan; J. Nakonieczny; V. Navickas; J. Spankova; M. Svazas Biomass Clusterization from a Regional Perspective: The Case of Lithuania 2021
12 G. Mentel; J. Nakonieczny Weather risk and energy consumption in Poland 2020
13 J. Nakonieczny Sealing the Tax System in Poland 2020
14 J. Nakonieczny; O. Osadch; O. Pavelko; O. Zinkevych Motivational component of national corporate social responsibility: funding, accounting and reporting aspects 2020
15 O. Akimov; R. Kostiukevych; H. Mishchuk; J. Nakonieczny; A. Zhidebekkyzy The impact of European integration processes on the investment potential and institutional maturity of rural communities 2020
16 O. Cherednichenko; V. Havrysh; A. Kalinichenko; G. Mentel; J. Nakonieczny; V. Shebanin Local Green Power Supply Plants Based on Alcohol Regenerative Gas Turbines: Economic and Environmental Aspects 2020
17 E. Krajnakova; J. Nakonieczny; V. Navickas; M. Svazas Sustainable supply chain of the biomass cluster as a factor for preservation and enhancement of forests 2019
18 J. Nakonieczny Efektywność kapitału intelektualnego a wyniki finansowe przedsiębiorstwa 2019