Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Budownictwo blok HEP1 SPEC1, Budownictwo blok HEP1 SPEC2, Budownictwo blok HEP2 SPEC1, Budownictwo blok HEP2 SPEC2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Budownictwa Ogólnego
Kod zajęć: 48
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Budownictwo blok HEP1 SPEC1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4 / W45 P60 / 9 ECTS / Z,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Lech Lichołai
Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek, godz. 14:00 do 16:00 wtorek, godz. 13:00 do 15:00
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Przemysław Miąsik
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. Joanna Krasoń
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest uzyskanie efektów kształcenia w zakresie: stosowania przepisów technicznych i kryteriów doboru elementów konstrukcyjnych i izolacji w budynkach wznoszonych w technologii tradycyjnej, projektowania stropu, ścian i dachu w budynkach wykonywanych w technologii tradycyjnej, wyznaczania wg Eurokodów wartości obciążeń: stałych, użytkowych, od śniegu i od wiatru, działających na budynki
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot jest realizowany w formie wykładów oraz projektów.
Inne: Założenia projektowe wydawane są indywidualnie
1 | Lichołai Lech red., praca zbiorowa | Budownictwo Ogólne. Tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania | Arkady. | 2008 |
2 | Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, | Rysunek techniczny budowlany. | Arkady, Warszawa . | 2006 |
3 | Markiewicz Przemysław | Budownictwo ogólne dla architektów. | ARCHI-PLUS, Kraków . | 2009 |
4 | Neufert Ernst | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. | Arkady, Warszawa. | 2011 |
1 | PN—EN 1990 Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji. | . | ||
2 | PN—EN 1991-1-1 Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje. Część 1-1: Oddziaływania ogólne, ciężar obję | . | ||
3 | PN—EN 1991-1-3 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie śniegiem . | . | ||
4 | PN—EN 1991-1-4 Część 1-4: Oddziaływania ogólne – obciążenie wiatrem | . | ||
5 | PN-EN 1995-1-1:2010 Projektowanie konstrukcji drewnianych. Reguły ogólne i reguły dotyczące budynków | . | ||
6 | PN-EN 1996-1-1: Projektowanie konstrukcji murowych. Reguły ogólne dla zbrojonych i niezbrojonych kon | . | ||
7 | PN-ISO 6707-1:1994 Budownictwo. Terminologia. Terminy ogólne | . | ||
8 | Lichołai Lech, Szyszka Jerzy | Budownictwo ogólne. Podstawy projektowania domów jednorodzinnych. | PRz Rzeszów . | 2004 |
Wymagania formalne: Student posiada wiedzę i umiejętności z zakresu sporządzania rysunków technicznych zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi wykonywać rysunki techniczne zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej (kreślone ręcznie lub przy użyciu metod komputerowych).
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna normy oraz wytyczne projektowania obiektów budowlanych i ich elementów | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W06+++ |
T1A_W03++ T1A_W04++ |
02 | Zna zasady projektowania i wykonywania elementów konstrukcyjnych oraz przegród w budynkach | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_W06++ K_W07++ |
T1A_W03+ T1A_W04++ |
03 | Umie odczytać rysunki architektoniczne, konstrukcyjne i geodezyjne | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U12++ K_U15++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ InzA5U13++ InzA6U14+ InzA7U15++ |
04 | Potrafi rozpoznać i zidentyfikować elementy konstrukcyjne budynku | Wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W06++ K_W07++ K_W13++ |
T1A_W03++ T1A_W04++ |
05 | Potrafi wyznaczyć wartości obciążeń działających na elementy konstrukcyjne budynku | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin cz. pisemna zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U01+++ K_U02+++ |
T1A_U01+ T1A_U05++ InzA6U14++ InzA7U15++ |
06 | Zna kolejność etapów realizacji budynku | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U01++ K_U15++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ InzA5U13+ InzA7U15++ |
07 | Potrafi zdefiniować różne rodzaje obiektów budowlanych | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U01++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ |
08 | Ma świadomość konieczności systematycznej pracy nad rozwiązaniem postawionego zadania | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_K01++ K_K03++ |
T1A_K04++ |
09 | Potrafi zaprojektować przegrody w budynku, używając właściwych materiałów. | Zajęcia projektowe | zaliczenie - wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K_U18++ |
T1A_U01++ T1A_U05++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-06 | MEK07 | |
3 | TK02 | W07-12 | MEK04 MEK06 | |
3 | TK03 | W13-18 | MEK06 | |
3 | TK04 | W19-24 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | W25-30 | MEK03 | |
3 | TK06 | P01-10 | MEK03 MEK04 MEK07 | |
3 | TK07 | P11-20 | MEK01 | |
3 | TK08 | P21-30 | MEK01 MEK09 | |
4 | TK01 | W01-06 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK02 | W07-10 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
4 | TK03 | W11-15 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK04 | P01-10 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK05 | P11-16 | MEK01 MEK05 MEK08 | |
4 | TK06 | P17-24 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK07 | P25-30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena z kolokwium pisemnego |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wykład | ocena z egzaminu pisemnego |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu wykonanego wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
2 | D. Katunský; L. Lichołai; M. Musiał | Modern Thermal Energy Storage Systems Dedicated to Autonomous Buildings | 2023 |
3 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
4 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna dla budownictwa i jej układ sterowania | 2023 |
5 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Analysis of the Thermal Performance of Isothermal Composite Heat Accumulators Containing Organic Phase-Change Material | 2023 |
6 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2022 |
7 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
8 | J. Krasoń; P. Miąsik | Thermal Efficiency of Trombe Wall in the South Facade of a Frame Building | 2021 |
9 | L. Lichołai; M. Musiał | The Impact of a Mobile Shading System and a Phase-Change Heat Store on the Thermal Functioning of a Transparent Building Partition | 2021 |
10 | . Brigolini Silva; B. Dębska; L. Lichołai | Effects of waste glass as aggregate on the properties of resin composites | 2020 |
11 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; L. Lichołai | Assessment of the Mechanical Parameters of Resin Composites with the Addition of Various Types of Fibres | 2020 |
12 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
13 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Application of Taguchi method for the design of cement mortars containing waste materials | 2020 |
14 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | The evaluation of possible utilization of waste glass in sustainable mortars | 2020 |
15 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
16 | L. Lichołai; M. Musiał | Experimental Analysis of the Function of a Window with a Phase Change Heat Accumulator | 2020 |
17 | B. Dębska; B. Dębska; L. Lichołai | Evaluation of the Utility of Using Classification Algorithms when Designing New Polymer Composites | 2019 |
18 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Assessment of the applicability of a phasechange material in horizontal building partitions | 2019 |
19 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Designing Cement Mortars Modified with Cork and Rubber Waste Using Theory of the Experiment | 2019 |
20 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
21 | B. Dębska; L. Lichołai; P. Miąsik | Assessment of the Applicability of Sustainable Epoxy Composites Containing Waste Rubber Aggregates in Buildings | 2019 |
22 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
23 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
24 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
25 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
26 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2019 |
27 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |