Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: blok A /2, blok B /1, blok B /2, blok A /1
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WZ
Kod zajęć: 46
Status zajęć: obowiązkowy dla programu blok A /1
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Justyna Stecko
Główny cel kształcenia: Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów na pierwszym roku
Materiały dydaktyczne: materiały z ćwiczeń
1 | Bucki P. | Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie | Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. | 2017 |
2 | Rzepka B. | Efektywna komunikacja w zespole | Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa. | 2012 |
3 | A. Cichosz | Zarządzanie stresem w organizacji | Warszawa. | 2018 |
4 | G. Bartkowiak | Psychologia w zarządzaniu : nowe spojrzenie / Grażyna Bartkowiak. | Poznań. | 2010 |
5 | E. Aronson, T. D. Wilson, R. M. Akert. | Psychologia społeczna / Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert. | Poznań. | 2012 |
1 | Cialdini R. | Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
2 | Patterson M. L. | Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz relacji w grupie.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_K02+ K_K06+ K_K07+ |
P6S_KO P6S_KR |
02 | Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U15+ K_K01+ K_K05+ |
P6S_KK P6S_UU |
03 | Potrafi zastosować techniki wspomagające kompetencje społeczne. | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W15+ K_K04+ |
P6S_KK P6S_WK |
04 | Ma wiedzę na temat zarządzania czasem i rozwiązywania konfliktów | ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_K01+ K_K04+ |
P6S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | CW01-02 | MEK01 | |
1 | TK02 | CW03 | MEK01 | |
1 | TK03 | CW04 | MEK02 | |
1 | TK04 | CW05 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK05 | CW06-07 | MEK02 MEK04 | |
1 | TK06 | CW08-09 | MEK03 | |
1 | TK07 | CW10 | MEK03 | |
1 | TK08 | CW11 | MEK01 | |
1 | TK09 | CW12-13 | MEK03 | |
1 | TK10 | CW14-15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura | The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model | 2023 |
2 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
3 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study | 2023 |
4 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
5 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
6 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
7 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
8 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
9 | B. Zatwarnicka-Madura | Kreowanie wizerunku w administracji publicznej | 2021 |
10 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
11 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | The effect of lenient return policy on brand recognition | 2021 |
12 | T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura | Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe | 2021 |
13 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
14 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
15 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
16 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
17 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
18 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
19 | B. Zatwarnicka-Madura | Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym | 2019 |
20 | E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura | Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh | 2019 |
21 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
22 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
23 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
24 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |