logo
Karta przedmiotu
logo

Praca dyplomowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury

Kod zajęć: 4524

Status zajęć: obowiązkowy dla programu Drogi i Mosty BUD

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / / 20 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Aleksander Starakiewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Wzbogacenie i rozszerzenie wiedzy dyplomanta, nabycie umiejętności planowania realizacji pracy, wyrobienie umiejętności korzystania ze źródeł z zachowaniem praw autorskich, nabycie umiejętności prezentowania pracy.

Ogólne informacje o zajęciach: Student realizuje pracę dyplomową podczas ostatnich dwóch semestrów, temat pracy wydawany jest w semestrze poprzedzającym semestr dyplomowania.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Korzyński N. Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.. 2004
2 Pytkowski M. Organizacja badań i ocena prac dyplomowych. PWN Warszawa... 1985
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Lenar P. Sekrety skutecznych prezenatcji multimedialnych. Wydawnictwo Helion.. 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student wybiera temat pracy dyplomowej i promotora na początku semestru poprzedzającego semestr dyplomowania. Zobowiązany jest do ustalenia zakresu pracy i regularnego kontaktu z promotorem.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie i zdobytą praktycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność samodzielnej pracy. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz z innych właściwie dobranych źródeł, w tym w językach obcych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada świadomość potrzeby stałego pogłębiania wiedzy.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Ma rozszerzoną wiedzą na temat wybranych zagadnień z budownictwa projekt indywidualny prezentacja dokonań (portfolio) K_W05+
K_W08+
T2A_W03+
T2A_W05+
T2A_W06+
T2A_W07+
T2A_W10+
02 Ma rozszerzoną wiedzę na temat tendencji rozwojowych w budownictwie projekt indywidualny prezentacja dokonań (portfolio) K_W07+
T2A_W03+
T2A_W05+
03 Posiada umiejętności konieczne do opracowania, udokumentowania i przedstawienia zagadnień dotyczących budownictwa. projekt indywidualny prezentacja dokonań (portfolio) K_U05+
K_U10+
K_U15+
T2A_U05+
T2A_U07+
T2A_U09+
T2A_U10+
T2A_U15+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_U19+
04 Potrafi przeanalizować i przedstawić najważniejsze tezy swojej pracy oraz omówić uzyskane wyniki podczas egzaminu dyplomowego. projekt indywidualny prezentacja dokonań (portfolio) K_U14+
K_U17+
T2A_U05+
T2A_U16+
T2A_U17+
T2A_U18+
T2A_U19+
05 Wykazał się umiejętnością przedstawienia wariantowych rozwiązań konkretnego problemu związanego z kierunkiem budownictwo projekt indywidualny prezentacja dokonań (portfolio) K_K01+
K_K02+
K_K05+
T2A_K01+
T2A_K03+
T2A_K04+
T2A_K06+
06 Ma umiejętność samokształcenia się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych oraz świadomość opiniotwórczej i kulturowej roli społecznej absolwenta wyższej uczelni. projekt indywidualny, obrona pracy magisterskiej prezentacja pracy, sprawdzian pisemny K_K05+
K_K06+
K_K07+
T2A_K01+
T2A_K03+
T2A_K04+
T2A_K06+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Przygotowanie pracy magisterskiej w języku polskim oraz krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim. P90 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 10.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material 2021
2 J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers 2020
3 M. Kaczmarzyk; A. Starakiewicz; A. Waśniowski Internal Heat Gains in a Lunar Base—A Contemporary Case Study 2020
4 B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material 2019
5 J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates 2019
6 L. Lichołai; A. Starakiewicz Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". 2019
7 L. Lichołai; A. Starakiewicz Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . 2019
8 L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" 2019
9 L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" 2019