Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa
Kod zajęć: 4518
Status zajęć: wybierany dla specjalności Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Konkol
Główny cel kształcenia: zdobycie wiedzy w zakresie przyczyn i objawów powstawania uszkodzeń konstrukcji oraz możliwych materiałów i metodach napraw.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje wiedzę z zakresu metod i materiałów do napraw konstrukcji
Materiały dydaktyczne: do pobrania ze strony http://januszkonkol.sd.prz.edu.pl/
1 | L. Czarnecki, P.H. Emmons | Naprawa i ochrona konstrukcji betonowych | Polski Cement, Kraków. | 2002 |
2 | pod red. M. Kamiński, J. Jasiczak, W. Buczkowski, T. Błaszczyński | Współczesne metody naprawcze w obiektach budowlanych | DWE. | 2009 |
3 | G. Fagerlund | Trwałość konstrukcji betonowych | Arkady, Warszawa . | 1997 |
4 | PN-EN 206:2014 | . | ||
5 | Masłowski., D. Spiżewska | Wzmocnienia konstrukcji budowlanych | Arkady, Warszawa. | 2000 |
6 | A. Zybura, M. Jasiński, A. Piekarczyk | Diagnostyka konstrukcji żelbetowych. Badania korozji zbrojenia i właściwości ochronnych betonu. | cz. 2. Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2011 |
7 | Ł. Drobiec, R. Jasiński, A. Piekarczyk | Diagnostyka konstrukcji żelbetowych. Metodologia, badania polowe, badania laboratoryjne betonu i sta | cz. 1. Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2010 |
1 | A. Mitzel, W. Stachurski, J. Suwalski | Awarie konstrukcji betonowych i murowych | Arkady, Warszawa . | 1982 |
1 | W. Kurdowski | Chemia cementu i betonu | PWN, Polski Cement, Kraków . | 2010 |
2 | Z. Giergiczny, J. Małolepszy, J. Szwabowski, J. Śliwiński | Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji | Górażdże Cement, Opole. | 2002 |
3 | W. Nocuń-Wczelik | Pył krzemionkowy - właściwości i zastosowanie w betonie | Polski Cement, Kraków . | 2005 |
4 | Materiały pokonferencyjne z konferencji "Awarie budowlane". | . |
Wymagania formalne: Ukończony kurs podstawowy z zakresu matematyki oraz technologii betonu,
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowe wiadomości z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi korzystać z norm przedmiotowych. Zna podstawowe wiadomości o betonie i stali.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat materiałów stosowanych do napraw konstrukcji. Zna metody napraw i sposoby ochrony konstrukcji żelbetowych. | wykład | kolokwium |
K_W07+ K_W17+++ K_K01+ |
P7S_KO P7S_UO P7S_WG |
02 | Posiada umiejętność identyfikacji uszkodzeń i określenia przyczyn ich powstania, doboru materiałów do napraw i modernizacji konstrukcji budowlanych. | projekt zespołowy, ćwiczenia problemowe | referat indywidulany, prezentacja projektu |
K_W13+ K_W17+++ K_U05+ K_U20+ K_K01+ K_K04+ |
P7S_KO P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
3 | TK02 | L01-L08 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | kolokwium zaliczeniowe z wykładów |
Projekt/Seminarium | Ocena ustalona na podstawie frekwencji, oceny z przygotowanej indywidualnie prezentacji oraz oceny z pracy zespołowej nad postawionym problemem. |
Ocena końcowa | średnia z części wykładowej i projektów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk | Efficient, Fine-Grained Fly Ash Concrete Based on Metal and Basalt Fibers | 2023 |
2 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; E. Sočo; B. Tchórzewska-Cieślak; M. Zdeb | Mechanism of Biofilm Formation on Installation Materials and Its Impact on the Quality of Tap Water | 2022 |
3 | L. Dvorkin; A. Huts; J. Konkol; V. Marchuk | Effectiveness of Polymer Additives in Concrete for 3D Concrete Printing Using Fly Ash | 2022 |
4 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; A. Skwarczyńska-Wojsa; M. Zdeb | Optimization of Quantitative Analysis of Biofilm Cell from Pipe Materials | 2021 |
5 | W. Iskra-Kozak; J. Konkol | The Impact of Nano-Al2O3 on the Physical and Strength Properties as Well as on the Morphology of Cement Composite Crack Surfaces in the Early and Later Maturation Age | 2021 |
6 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
7 | J. Konkol | A Fractal Model of Cracking of Cement Matrix Composites | 2020 |
8 | J. Konkol; M. Pietras | Zeolit jako dodatek do zapraw i betonów | 2020 |
9 | W. Iskra-Kozak; J. Konkol; M. Pietras | Wykorzystanie zeolitów naturalnych jako dodatku do zapraw i betonów | 2020 |
10 | A. Domoń; J. Konkol; D. Papciak; B. Tchórzewska-Cieślak; A. Wojtuś; J. Żywiec | The Impact of the Quality of Tap Water and the Properties of Installation Materials on the Formation of Biofilms | 2019 |
11 | J. Konkol | Fracture Toughness and Fracture Surface Morphology of Concretes Modified with Selected Additives of Pozzolanic Properties | 2019 |