Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Inżynierii Materiałowej i Technologii Budownictwa
Kod zajęć: 4518
Status zajęć: wybierany dla specjalności Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Konkol
Główny cel kształcenia: zdobycie wiedzy w zakresie przyczyn i objawów powstawania uszkodzeń konstrukcji oraz możliwych materiałów i metodach napraw.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot przekazuje wiedzę z zakresu metod i materiałów do napraw konstrukcji
Materiały dydaktyczne: do pobrania ze strony http://januszkonkol.sd.prz.edu.pl/
1 | L. Czarnecki, P.H. Emmons | Naprawa i ochrona konstrukcji betonowych | Polski Cement, Kraków. | 2002 |
2 | pod red. M. Kamiński, J. Jasiczak, W. Buczkowski, T. Błaszczyński | Współczesne metody naprawcze w obiektach budowlanych | DWE. | 2009 |
3 | G. Fagerlund | Trwałość konstrukcji betonowych | Arkady, Warszawa . | 1997 |
4 | PN-EN 206-1 | . | ||
5 | Masłowski., D. Spiżewska | Wzmocnienia konstrukcji budowlanych | Arkady, Warszawa. | 2000 |
6 | A. Zybura, M. Jasiński, A. Piekarczyk | Diagnostyka konstrukcji żelbetowych. Badania korozji zbrojenia i właściwości ochronnych betonu. | cz. 2. Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2011 |
7 | Ł. Drobiec, R. Jasiński, A. Piekarczyk | Diagnostyka konstrukcji żelbetowych. Metodologia, badania polowe, badania laboratoryjne betonu i sta | cz. 1. Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2010 |
1 | A. Mitzel, W. Stachurski, J. Suwalski | Awarie konstrukcji betonowych i murowych | Arkady, Warszawa . | 1982 |
1 | W. Kurdowski | Chemia cementu i betonu | PWN, Polski Cement, Kraków . | 2010 |
2 | Z. Giergiczny, J. Małolepszy, J. Szwabowski, J. Śliwiński | Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji | Górażdże Cement, Opole. | 2002 |
3 | W. Nocuń-Wczelik | Pył krzemionkowy - właściwości i zastosowanie w betonie | Polski Cement, Kraków . | 2005 |
4 | Materiały pokonferencyjne z konferencji "Awarie budowlane". | . |
Wymagania formalne: Ukończony kurs podstawowy z zakresu matematyki oraz technologii betonu,
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowe wiadomości z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi korzystać z norm przedmiotowych. Zna podstawowe wiadomości o betonie i stali.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat materiałów stosowanych do napraw konstrukcji. Zna metody napraw i sposoby ochrony konstrukcji żelbetowych. | wykład | kolokwium |
K_W007+ K_W017+++ K_K001+ |
T2A_W03++ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W07++ T2A_K01+ |
02 | Posiada umiejętność identyfikacji uszkodzeń i określenia przyczyn ich powstania, doboru materiałów do napraw i modernizacji konstrukcji budowlanych. | projekt zespołowy, ćwiczenia problemowe | referat indywidulany, prezentacja projektu |
K_W013+ K_W017+++ K_U005+ K_U020+ K_K001+ K_K004+ |
T2A_W03++ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W07++ T2A_U01+ T2A_U02+ T2A_U07+ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_K01+ T2A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
3 | TK02 | P01-P15 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | kolokwium zaliczeniowe z wykładów |
Projekt/Seminarium | Ocena ustalona na podstawie frekwencji, oceny z przygotowanej indywidualnie prezentacji oraz oceny z pracy zespołowej nad postawionym problemem. |
Ocena końcowa | średnia z części wykładowej i projektów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie