Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Drogi i Mosty BUD, Drogi i Mosty BUM, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie BZ, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Wydział Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
Kod zajęć: 4508
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Konstrukcje Budowlane Inżynierskie KBI
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / / 20 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Aleksander Starakiewicz
Główny cel kształcenia: Wzbogacenie i rozszerzenie wiedzy dyplomanta, nabycie umiejętności planowania realizacji pracy, wyrobienie umiejętności korzystania ze źródeł z zachowaniem praw autorskich, nabycie umiejętności prezentowania pracy.
Ogólne informacje o zajęciach: Student realizuje pracę dyplomową podczas ostatnich dwóch semestrów, temat pracy wydawany jest w semestrze poprzedzającym semestr dyplomowania.
1 | Korzyński N. | Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze., | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.. | 2004 |
2 | Pytkowski M. | Organizacja badań i ocena prac dyplomowych. | PWN Warszawa... | 1985 |
1 | Lenar P. | Sekrety skutecznych prezenatcji multimedialnych. | Wydawnictwo Helion.. | 2008 |
Wymagania formalne: Student wybiera temat pracy dyplomowej i promotora na początku semestru poprzedzającego semestr dyplomowania. Zobowiązany jest do ustalenia zakresu pracy i regularnego kontaktu z promotorem.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie i zdobytą praktycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność samodzielnej pracy. Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz z innych właściwie dobranych źródeł, w tym w językach obcych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada świadomość potrzeby stałego pogłębiania wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma rozszerzoną wiedzą na temat wybranych zagadnień z budownictwa | projekt indywidualny | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_W05+ K_W14+ |
T2A_W02+ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W07+ |
02 | Ma rozszerzoną wiedzę na temat tendencji rozwojowych w budownictwie | projekt indywidualny | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_W08+ |
T2A_W02+ T2A_W04+ T2A_W05+ T2A_W07++ |
03 | Posiada umiejętności konieczne do opracowania, udokumentowania i przedstawienia zagadnień dotyczących budownictwa | projekt indywidualny | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_U01+ K_U05+ K_U06+ |
T2A_U01++ T2A_U02+ T2A_U03+ T2A_U09+ T2A_U10+ T2A_U15++ T2A_U16+ T2A_U17+ T2A_U18++ T2A_U19+ |
04 | Potrafi przeanalizować i przedstawić najważniejsze tezy swojej pracy oraz omówić uzyskane wyniki podczas egzaminu dyplomowego. | projekt indywidualny | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_U14+ K_U17+ |
T2A_U01+ T2A_U02+ T2A_U03+ T2A_U09+ T2A_U10++ T2A_U15+ T2A_U16++ T2A_U17+ T2A_U18+ T2A_U19+ |
05 | Wykazał się umiejętnością przedstawienia wariantowych rozwiązań konkretnego problemu związanego z kierunkiem budownictwo | projekt indywidualny | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_K01+ K_K02+ K_K05+ |
T2A_K01+ T2A_K03+ T2A_K04+ T2A_K06+ T2A_K07++ |
06 | Ma umiejętność samokształcenia się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych oraz świadomość opiniotwórczej i kulturowej roli społecznej absolwenta wyższej uczelni. | projekt indywidualny, obrona pracy magisterskiej | prezentacja pracy, sprawdzian pisemny |
K_K05+ K_K06+ K_K07+ |
T2A_K01++ T2A_K03+ T2A_K04++ T2A_K06+ T2A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | P90 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
2 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
3 | M. Kaczmarzyk; A. Starakiewicz; A. Waśniowski | Internal Heat Gains in a Lunar Base—A Contemporary Case Study | 2020 |
4 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the Thermal Characteristics of a Composite Ceramic Product Filled with Phase Change Material | 2019 |
5 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Analysis of the thermal characteristics of anti-icing driveway plates | 2019 |
6 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Całoroczny Mobilny Dom na Kołach\". | 2019 |
7 | L. Lichołai; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Uruchomienie produkcji innowacyjnych bram dla małych hangarów lotniczych i obiektów przemysłowych\" . | 2019 |
8 | L. Lichołai; A. Starakiewicz; J. Szyszka | Opinia o innowacyjności projektu \"Pustak izolowany pianką poliuretanową\" | 2019 |
9 | L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Opinia o innowacyjności projektu „Drzwi aluminiowe zewnętrzne PASSIV ZERO+\" | 2019 |