Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 45
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr inż. arch. Karolina Kozłowska
semestr 3: dr inż. arch. Joanna Dudek
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania urbanistycznego.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształci w umiejętności projektowania urbanistycznego i jego powiązań z planowaniem przestrzennym.
Materiały dydaktyczne: prezentacje do wykładów, przezrocza, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe
Inne: Czasopisma branżowe
1 | Chmielewski J.M. | Teoria w projektowaniu urbanistycznym | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2001 |
2 | Wejchert K. | Elementy kompozycji urbanistycznej | Arkady . | 2008 |
3 | Benevolo L. | Miasto w dziejach Europy | Wydawnictwo Krąg, Warszawa . | 1995 |
4 | Słodczyk J. | Przestrzeń miasta i jej przeobrażenia | Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. | 2003 |
5 | Szponar A | Fizjografia urbanistyczna | Wyd. Naukowe PWN, Warszawa . | 2003 |
6 | Jałowiecki B., Szczepański M., | Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej | Scholar, Warszawa . | 2002 |
7 | Ostrowski W. | Urbanistyka współczesna | Arkady, Warszawa . | 1975 |
8 | Maliszowa B | Śródmieście - wybrane zagadnienia planowania | Arkady, Warszawa . | 1974 |
9 | Wejchert K. | Przestrzeń wokół nas | Fibak Nova Press. | 1993 |
10 | Rymaszewski B. | O przetrwanie dawnych miast | Arkady, Warszawa . | 1984 |
11 | Polska Norma PN-B-01027 | Rysunek budowlany, oznaczenia graficzne stosowane w projektach zagospodarowania działki lub terenu, | PKN, Warszawa . | 2002 |
1 | Rybka A., Kwiatkowski K., Szpytma M. | Współczesne kierunki kształtowania przestrzeni mieszkaniowej | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
2 | Rybka A., Kwiatkowski K., Szpytma M. | U podstaw kompozycji | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej, WBIŚA, kierunek Architektura.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę w zakresie projektowania domów jednorodzinnych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z metod projektowania domów jednorodzinnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania urbanistycznego
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego różnych form małych zespołów urbanistycznych | wykład | test pisemny |
K_W37+++ |
P6S_WG |
02 | Potrafi zaprojektować mały zespół domów jednorodzinnych | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U47+++ |
P6S_UW |
03 | Posiada umiejętność krytycznej analizy małych zespołów urbanistycznych | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K20+++ |
P6S_KO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02, P01, P02,P03,P04 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK02 | W03, W04, P05, P06, P07,P08 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK03 | W05, W06, P09, P10, P11,P12 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK04 | W07, W08, P13, P14, P15,P16 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK05 | W09, W10, P17, P18,P19,P20 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK06 | W11, W12, P21, P22, P23,P24 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK07 | W13, W14, P25, P26,P27,P28 | MEK01 MEK03 | |
3 | TK08 | W15, P13, P29, P30 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
25.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin końcowy. |
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt: część oceny stanowią wartości merytoryczne: oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań: część oceny stanowią walory graficzne opracowania, czytelność prezentacji projektu i estetyka; ocena części opisowej i zawarte w niej wartości merytoryczne |
Ocena końcowa | Ocena sumująca jako średnia ważona oceny z testu zaliczeniowego (0,3 oceny końcowej) i oceny z projektu (0,7 oceny końcowej) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Kozłowska | Poczucie bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej w kontekście zasad zrównoważonego rozwoju | 2022 |
2 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
3 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
4 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
5 | A. Gigato; K. Kozłowska; P. Peinado; S. Rybka | Problem-based learning as a mean for restoring social functions to groups alienated from urban space | 2020 |
6 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
7 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
8 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
9 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
10 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
11 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |