logo
Karta przedmiotu
logo

Diagnostyka samochodów 2

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria medyczna, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu

Kod zajęć: 4335

Status zajęć: wybierany dla specjalności Pojazdy samochodowe

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 L15 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Kazimierz Lejda

semestr 3: dr inż. Krzysztof Balawender

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie i opanowanie wiadomości dotyczących aktualnie obowiązujących metod i procedur oraz stosowanych urządzeń do diagnozowania poszczególnych układów funkcjonalnych silników spalinowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot wybierany dla studentów 3 sem. specjalności Pojazdy Samochodowe

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Günther H. Diagnozowanie silników wysokoprężnych WKŁ, Warszawa. 2002
2 Hebda M., Niziński S., Pelc H. Podstawy diagnostyki pojazdów mechanicznych WKŁ, Warszawa. 1984
3 Kierdorf B. Diagnostyka silników o zapłonie iskrowym WKŁ, Warszawa. 1989
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Merkisz J., Mazurek S. Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych WKŁ, Warszawa. 2004
2 Trzeciak K. POLONEZ CARO / ATU CARO PLUS / ATU PLUS. Obsługa i naprawa Auto. 2005
3 White Ch., Randall M. Kody usterek. Poradnik diagnosty samochodowego WKŁ, Warszawa. 2006
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Uwe R. Układy oczyszczania spalin i pokładowe systemy diagnostyczne samochodów WKŁ, Warszawa . 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na 3 sem. specjalności

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Budowa samochodów; Silniki spalinowe; Elektrotechnika i elektronika samochodowa; Układy zasilania silników spalinowych; Diagnostyka samochodów (wymagania w zakresie modułów)

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Elektrotechnika i elektronika samochodowa (umiejętność czytania schematów ideowych samochodowych instalacji elektrycznych i posługiwania się urządzeniami do pomiaru wielkości elektrycznych)

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Znajomość wiadomości dotyczących aktualnie obowiązujących metod i procedur oraz stosowanych zaawansowanych urządzeń do diagnozowania poszczególnych układów funkcjonalnych silników spalinowych. wykład egzamin cz. pisemna K_W08+
K_W10+
K_U01+
K_K01+
K_K03+
P7S_KO
P7S_UW
P7S_WG
02 Umiejętność używania zaawansowanych urządzeń diagnostycznych. laboratorium raport pisemny, zaliczenie cz. ustna K_U03+
K_U08+
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Diagnozowanie układów tłokowo-korbowych i rozrządu. W01-W02 MEK01
3 TK02 Diagnozowanie układów chłodzenia i olejenia. W03-W04 MEK01
3 TK03 Diagnozowanie układów paliwowych silników o zapłonie iskrowym. W05-W07 MEK01
3 TK04 Diagnozowanie układów paliwowych silników o zapłonie samoczynnym. W08-W11 MEK01
3 TK05 Diagnostyka układów zasilania sterowanych numerycznie. W12-W13 MEK01
3 TK06 Diagnostyka silników w aspekcie kryteriów ekologicznych i paliw zastępczych. W14-W15 MEK01
3 TK07 Diagnozowanie układu zasilania silników o ZI i ZS z wykorzystaniem oscyloskopu L01-L05 MEK02
3 TK08 Diagnozowanie układu zasilania silnika o ZS z wykorzystaniem zaawansowanych urządzeń diagnostycznych L06-L07 MEK02
3 TK09 Pomiar ilości składników toksycznych zawartych w spalinach silnika ZS przy użyciu zaawansowanych urządzeń pomiarowych L08-L11 MEK02
3 TK10 Wykrywanie uszkodzeń silnika przy pomocy różnych urządzeń diagnostycznych L12-L15 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 7.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 3) Przygotowanie do laboratorium: 12.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 7.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 20.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena wystawiana jest na podstawie egzaminu pisemnego i ustnego
Laboratorium Oceny są wystawiane są na podstawie odpowiedzi ustnej podczas zajęć. Ocena końcowa z laboratorium jest średnią z ocen uzyskanych podczas semestru. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest komplet oddanych sprawozdań.
Ocena końcowa Ocena jest średnią ocen z zaliczenia wykładu i laboratorium

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie