logo
Karta przedmiotu
logo

Inwentaryzacje budowlane

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Budownictwo

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: blok A /2, blok B /1, blok B /2, blok A /1

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury

Kod zajęć: 4103

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W20 P15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. arch. Rafał Mazur

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. Michał Proksa

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności organizowania i wykonywania inwentaryzacji budowlanych

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach zajęć studenci poznają teoretyczne, formalne i praktyczne podstawy wykonywania inwentaryzacji budowlanych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 obowiązujące przepisy normy .
2 E. Miśnikiewicz, W. Skowroński Rysunek techniczny budowlany "Arkady" Warszawa. 1999

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne:

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość rysunku technicznego, podstaw budownictwa ogólnego i konstrukcji

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność sporządzania dokumentacji budowlanej rysunkowej i opisowej

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: rozumienie roli inżyniera budownictwa w procesie inwestycyjnym, umiejętność pracy w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Klasyfikuje i planuje prace inwentaryzacyjne. wykład, ćwiczenia terenowe obserwacja wykonawstwa K_W09+
K_U01+
K_U15+
K_U24+++
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
02 Dobiera i stosuje odpowiednie metody, techniki wykonywania prac inwentaryzacyjnych i pomiarów. wykład, ćwiczenia terenowe, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W13+
K_U26+++
P6S_UW
P6S_WG
03 Posługuje się narzędziami pomiarowymi, wykonuje dokumentację inwentaryzacyjną zgodnie z wymogami prawa i przepisów. wykład, ćwiczenia terenowe, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W02+++
K_U12+++
K_K03+
P6S_KK
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Podstawowe pojęcia i definicje. Rodzaje inwentaryzacji budynków i ich elementów. Metody wykonywania prac inwentaryzacyjnych i pomiarów. Techniki i narzędzia pomiarowe. Przepisy prawne związane z inwentaryzacjami. Forma, zawartość, zakres sporządzania dokumentacji inwentaryzacyjnej. W01-W20, P01-P15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 7) Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 7) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Proksa Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska 2023
2 M. Proksa; M. Zub Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu 2023
3 R. Mazur Plac Ofiar Getta i otoczenie synagog rzeszowskich jako miejsce pamięci życia i zagłady rzeszowskich Żydów 2023
4 R. Mazur Polańczyk jako modernistyczna wizja wypoczynku 2023
5 R. Mazur Uzdrowić uzdrowisko. Architektoniczna tożsamość miejscowości kuracyjnych w południowo-wschodniej Polsce 2023
6 M. Proksa Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu 2022
7 R. Mazur; A. Rybka Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej 2022
8 R. Mazur; P. Trębacz Avant-Garde or Pragmatism? Polish Residential Architecture of the 1930s 2022
9 M. Proksa Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu 2021
10 M. Proksa; M. Zub „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna 2021
11 R. Mazur The form of the floating house in the Czerniakowski Port in Warsaw 2020
12 R. Mazur; P. Trębacz Typologia zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej w Polsce w latach 2010-2019 2020
13 M. Proksa The Palace in Zarzecze in the History of Polish Romantic Architecture 2019
14 R. Mazur Dobra kontynuacja 2019
15 R. Mazur From Socialist Realism to Modernism: Józef Zbigniew Polak - a Forgotten Champion on Poland’s Architectural Post-War Map 2019
16 R. Mazur Informacja wizualna jako forma kształtowania charakteru miasteczka galicyjskiego 2019
17 R. Mazur Miasteczko galicyjskie: tożsamość i możliwości rozwoju na przykładzie Błażowej, Czudca, Głogowa Małopolskiego i Sokołowa Małopolskiego 2019
18 R. Mazur Poszukiwanie nowej tożsamości miasteczka galicyjskiego 2019
19 R. Mazur Proporcje. Jedność przeciwieństw w architekturze 2019
20 R. Mazur; A. Rybka Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji 2019
21 S. Filipowski; R. Mazur; M. Piekarski Rzeczywistość rozszerzona jako element partycypacji w kształtowaniu przestrzeni architektonicznej 2019