Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 41
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P45 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. arch. prof. PRz Adam Rybka
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Magdalena Szpytma
Terminy konsultacji koordynatora: według harmonogramu pracy jednostki
Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr inż. arch. Łukasz Bajda
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania domów jednorodzinnych wraz z najbliższym otoczeniem
Ogólne informacje o zajęciach: Nauka projektowania architektonicznego w zakresie dom jednorodzinny
Materiały dydaktyczne: prezentacje do wykładów, przezrocza, laptop z odpowiednim oprogramowaniem, narzędzia rysunkowe
Inne: Czasopisma: "Murator", "Architektura", "Architektura - murator", "Domus", "Baumaister", "Archivolta"
1 | praca zbiorowa pod redakcją Adama Lisika | Odnawialne źródła energii w architekturze | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej. | 2002 |
2 | Sumień A. | Ekologiczne miasta, osiedla, budynki | Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej. | 1991 |
3 | Korzeniewski Wł. | Budownictwo mieszkaniowe | Arkady, Warszawa . | 1989 |
4 | Korzeniewski Wł. | Budownictwo jednorodzinne | Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa . | 2002 |
5 | Adamczewska - Wejchert H. | Kształtowanie zespołów mieszkaniowych | Arkady, Warszawa . | 1985 |
6 | Adamczewska - Wejchert H. | Domy atrialne | IUPP PW, PWN, Warszawa. | 1978 |
1 | Neufert E | Podręcznik projektowania architektoniczno - budowlanego | Arkady. | 2005 |
2 | Korzeniewski Wł | Odległości w zabudowie i zagospodarowaniu terenu | Centralny Ośrodek Informacji Budownictwa, Warszawa. | 2002 |
3 | Korzeniewski W. | Poradnik projektanta budownictwa mieszkaniowego | Arkady, Warszawa . | 1981 |
4 | A. Rybka, B. Walicka-Góral | Teoria i projektowanie architektoniczne - dom jednorodzinny; materiały pomocnicze | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2011 |
1 | praca zbiorowa tłum. L. Urban | Słabe miejsca w budynkach | Arkady. | 1994 |
2 | Twarowski M. | Słońce w architekturze | Arkady . | 1996 |
3 | Peters P., Rosner R. | Małe zespoły mieszkaniowe, domki jednorodzinne, małe osiedla, | Arkady, Warszawa . | 1983 |
4 | Chmielewski J.M. | Kształtowanie zespołów niskiej intensywnej zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej | COBPBO Warszawa. | 1991 |
5 | Avi Friedman | Town and Terraced Housing: For Affordability and Sustainability | Routledge. | 2012 |
6 | Filip Springer, Aleksandra Kędziorek, Jan Smaga | Dom jako forma otwarta : Szumin Hansenów | Karakter. | 2014 |
7 | Sergi Costa Duran | Ekologiczny dom : jak go zbudować i zdrowo w nim mieszkać | Wydawnictwo Arkady. | 2012 |
Wymagania formalne: Bycie studentem Politechniki Rzeszowskiej, WB,IŚiA, kierunek Architektura
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student ma wiedzę w zakresie projektowania architektonicznego wstępnego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi sporządzić dokumentację architektoniczną, potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli jaką odgrywa znajomość projektowania architektonicznego.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę na temat kształtowania funkcjonalnego i formalnego różnych form domów jednorodzinnych | wykład | kolokwium |
K_W23+++ |
T1A_W03+++ InzA2W07+++ InzA3W08++ |
02 | Potrafi zaprojektować budynek mieszkalny jednorodzinny wraz z otoczeniem. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U19+++ |
InzA5U13++ InzA6U14+++ InzA7U15++ InzA8U16+++ |
03 | Posiada umiejętność krytycznej analizy architektury domów jednorodzinnych | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U19+++ |
InzA5U13++ InzA6U14++ InzA7U15++ InzA8U16+++ |
04 | Potrafi dokonać oceny formalnej domu jednorodzinnego jego elewacji i bryły | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K03+++ K_K06+ |
T1A_K01+++ T1A_K05+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, P01, P02,P03,P04,P05,P06 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W03, W04, P07, P08, P09,P10,P11,P12,P13,P14,P15,P16 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W05, W06, P17, P18, P19,P20,P21,P22,P23,P24 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK04 | W07, W08, P25, P26, P27,P28,P29,P30 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK05 | W09, W10, P31, P32, P33, P34, P35, P36, P37,P38 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK06 | W11, W12, P39, P40,P41 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK07 | W13, W14, W15, P42, P43, P44, P45, | MEK01 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Inne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt: cześć oceny stanowią wartości merytoryczne: oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań: część oceny stanowią walory graficzne opracowania, czytelność prezentacji projektu i estetyka; ocena części opisowej i zawarte w niej wartości merytoryczne |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium, z projektów i klauzur oraz aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | C. Szpytma; M. Szpytma | School architecture for primary education in a post-socialist country: a case study of Poland | 2022 |
2 | R. Mazur; A. Rybka | Teoria i praktyka w działalności Zakładu Urbanistyki i Architektury na Wydziale Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury Politechniki Rzeszowskiej | 2022 |
3 | C. Szpytma; M. Szpytma | Modułowy regał wspornikowy, meblowy | 2021 |
4 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał modułowy | 2021 |
5 | C. Szpytma; M. Szpytma | Regał ścienny | 2021 |
6 | C. Szpytma; M. Szpytma | System regałowy wspornikowy | 2021 |
7 | C. Szpytma; M. Szpytma | Transformacja zdekapitalizowanych obiektów na tymczasowe przestrzenie pracy. Studium przypadku | 2021 |
8 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
9 | Ł. Bajda; E. Gotkowska; M. Piekarski | Transformation of Socialist Realistic Residential Architecture into a Contemporary Sustainable Housing Habitat—General Approach and the Case Study | 2021 |
10 | A. Brudnicka; A. Rybka | Green IT Strategies: Information Management in Architectural Regenerative Design | 2020 |
11 | C. Szpytma; M. Szpytma | Mobilna wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
12 | C. Szpytma; M. Szpytma | Wyspa kuchenna do przygotowywania oraz spożywania posiłków | 2020 |
13 | M. Chrzanowska; C. Michalakelis; R. Mitoula; S. Novak-Zezula; A. Rybka; S. Sulima; U. Trummer; M. Zielińska-Sitkiewicz | How Structural Compensation Facilitates Health Care for the Homeless. A Comparative View on Four European Union Member States | 2020 |
14 | A. Brudnicka; A. Rybka | Creating a Smart City – Supporting Management of Regional | 2019 |
15 | A. Brudnicka; A. Rybka | Information management in architecture – off-grid capable complex | 2019 |
16 | A. Brudnicka; A. Rybka | Początki Głogowa Małopolskiego - koncepcja przestrzeni utopijnych | 2019 |
17 | C. Szpytma; M. Szpytma | Model of 21st century phisical learning environment (MoPLE21) | 2019 |
18 | G. Dombay; K. Kozłowska; A. Rybka | Shaping relations between natural and artificial landscapes on the example of selected riverside cities: Budapest and Rzeszow | 2019 |
19 | R. Mazur; A. Rybka | Podrzeszowskie miasteczka jako zalążek aglomeracji | 2019 |