Główny cel kształcenia:
Rozszerzenie pojęcia liczb rzecywistych - pojęcie liczb zespolonych i działania na liczbach zespolonych, analogie i różnice wzgledem działań na liczbach rzeczywistych. Poszerzenie pojęcia funkcji na funkcje zespolone zmiennej zespolonej. Umiejętność obliczania granic oraz pochodnych. Interpretacje tych pojęć.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł składa się z 30 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń. Kończy się egzaminem.
1 | Franciszek Leja | Funkcje zespolone | PWN Warszawa. | 2008 |
2 | J. Chądzyński | Wstęp do analizy zespolonej | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2000 |
1 | Bolesław Szafnicki | Zadania z funkcji zespolonych | PWN Warszawa, Kraków. | 1971 |
2 | J. Krzyż | Zbiór zadań z funkcji analitycznych | Wydawnictwo Naukowe PWN,. | 2005 |
1 | A. Ganczar | Analiza Matematyczna w zadaniach | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2010 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza dotycząca pojęć granicy, ciągłości i różniczkowania dla funkcji rzeczywistych jednej i dwóch zmiennych rzeczywistych. Podstawowe informacje z geometrii analitycznej na płaszczyźnie,
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi wyznaczać granice ciągów i funkcji oraz obliczać pochodne i pochodne cząstkowe funkcji elementarnych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki, w szczególności analizy zespolonej oraz potrzebę jego podnoszenia.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna pojęcie liczby zespolonej i jej związek z liczbami rzeczywistymi. Potrafi wykonywać działania w zbiorze liczb zespolonych, opisywać i wyznaczać zbiory na płaszczyźnie zespolonej. Zna pojęcie ciągów i szeregów liczbowych (w zbiorze liczb zespolonych) | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna, referat pisemny |
K-W01+ |
W1 |
MEK02 | Zna podstawowe funkcje zespolone, w dziedzinie rzeczywistej i zespolonej, zna pojęcie granicy i ciągłości funkcji zespolonej. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna, kolokwium |
K-W02+ K-W03+ |
W2 W3 |
MEK03 | Zna pojęcie pochodnej zespolonej i pochodnych formalnych funkcji zespolonej. Potrafi wyznaczać pochodne podstawowych funcji zespolonych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. ustna, referat pisemny |
K-W04++ K-W05+ |
W3 |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W15, C01-C15 | MEK01 | |
4 | TK02 | W01-W15, C01-C15 | MEK02 | |
4 | TK03 | W01-W15, C01-C15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 9.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena w oparciu o egzamin pisemny |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena w oparciu o kolokwia oraz aktywność na ćwiczeniach. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie