Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Ekonomii
Kod zajęć: 4063
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4P - Zarządzanie projektami
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Dariusz Wyrwa
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek, godz. 10.30-12.00; środa (t. A), godz. 8.30-10.00
Główny cel kształcenia: Przedstawienie dorobku głównych liniowych metodyk i wytycznych zarządzania projektami zgodnie z PRINCE2, PMI.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przedstawia założenia liniowych podejść zarządzania projektami. Omawiane są podejścia do modeli fazowych, technik oraz dokumentacji proponowane w metodyce PRINCE2, PMI.
1 | PRINCE2 - Skuteczne zarządzanie projektami | AXELOS. | 2009 | |
2 | Szpitter A. | Metodyki zarządzania projektami stosowane przez project managerów u operatorów systemu: studium empiryczne | Wyd. uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | 2018 |
3 | Karbownik A. | Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie | Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2017 |
1 | Kwartalnik "Strefa PMI" | https://strefapmi.pl/wydania/. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Swobodne operowanie podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania projektami
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do samodzielnego uzupełniania wiedzy
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie podstawowe różnice pomiędzy podejściami do zarządzania projektami, wskazuje najważniejsze elementy poszczególnych podejść oraz ocenia ich przydatność do projektów realizowanych w określonych sytuacjach. | wykład problemowy, konwersatorium | dyskucja egzamin cz. pisemna |
K_W02++ K_K03+ |
P6S_KR P6S_WG |
02 | Zna specyfikę realizacji projektów według metodyki PRINCE2 | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W04+ K_U02++ K_U05+ |
P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
03 | Zna specyfikę realizacji projektów według metodyki PMI | wykład problemowy, konwersatorium | egzamin cz. pisemna, dyskusja |
K_W04+ K_U02++ K_U05+ |
P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK03 | W05-W06 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK06 | W11-W12 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK07 | W13-W14 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK08 | W15-W16 | MEK02 | |
4 | TK09 | W17-W18 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK10 | W19-W22 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK11 | W23-W24 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK12 | W25-W30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
25.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | W czasie wykładu interaktywnego jest możliwość uzyskania oceny za aktywność |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest wystawiana na podstawie oceny z egzaminu pisemnego (testu) skorygowana o ewentualną ocenę z aktywności |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | S. Dziedzic; A. Warmińska; D. Wyrwa | Perspectives of the analysis of organisation’s context in the light of the ISO 9001:2015 standard and the subject literature | 2023 |
2 | D. Wyrwa | Expenditure on research and development as a factor stimulating innovativeness of European Union econom | 2022 |
3 | D. Wyrwa | Research methods and techniques applied during preparation of regional innovation strategies of Polish regions | 2021 |
4 | D. Wyrwa | Zmiany na rynku pracy wobec rozwoju Przemysłu 4.0 | 2021 |
5 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Postrzeganie produktów z etykietami środowiskowymi wobec możliwości formułowania strategii biznesowych | 2021 |
6 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | The model of circular economy | 2021 |
7 | J. Strojny; D. Wyrwa | Leed | 2021 |
8 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
9 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
10 | P. Hydzik; M. Sobolewski; D. Wyrwa | Atrakcyjność inwestycyjna a potencjał badawczo-rozwojowy i innowacyjny województwa podkarpackiego - analiza wskaźnikowa | 2019 |
11 | T. Shkoda; S. Tsymbaliuk; D. Wyrwa | Remuneration policy in terms of decent work at a regional level | 2019 |