Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)
Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne/przyrodnicze
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 2, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 3853
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 2, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 2
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec
semestr 5: dr inż. Mariusz Starzec
Główny cel kształcenia: zapoznanie studenta z zagadnieniami ekorozwoju.
Ogólne informacje o zajęciach: Aspekty historyczne powstawania koncepcji rozwoju zrównoważonego. Globalne problemy ludzkości. Racjonalne korzystanie z zasobów przyrodniczych. Energetyka w rozwoju zrównoważonym. Rozwój zrównoważony w rolnictwie i leśnictwie. Rozwój zrównoważony w przemyśle. Przegląd koncepcji i wskaźników rozwoju zrównoważonego. Przykłady stosowania zasad ekorozwoju w gospodarce. Konflikt zachowania efektu ekonomicznego, zaspokajania potrzeb społecznych i ochrony środowiska.
1 | Borys T.: | Wskaźniki ekorozwoju. | Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, . | 1999. |
2 | Zwoździak J.: | Człowiek, środowisko, zagrożenie. | Oficyna Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2002 |
3 | Kozłowski S. | Ekorozwój | Wydawnictwo PWN, Warszawa. | 2000 |
4 | Kozłowski S. | Przyszłość ekorozwoju | Wydawnictwo KUL, Lublin. | 2007 |
1 | Borys T.: | Wskaźniki ekorozwoju. | Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, Białystok, . | 1999. |
Wymagania formalne: Podstawy algebry i programowania komputerów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza i umiejętności z matematyki i fizyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi rozwiązywać równania matematyczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe umiejętności współpracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada podstawową wiedzę przekazywaną podczas wykładów dotyczącą ekorozwoju | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W09+ K_W12++ K_W19+ K_K02++ K_K03+ |
T1A_W04+ P1A_W04++ P1A_W05+++ T1A_W05++ T1A_W08++ InzA_W03++ T1A_K01+ T1A_K02++ InzA_K01++ P1A_K05+ |
02 | Ma świadomość ważności i przydatności wdrażania założeń ekorozwoju. Zna zagrożenia i konsekwencje związane z nieprzestrzeganiem zasad zrównoważonego rozwoju. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_K02+ |
T1A_K01+ P1A_K05+ |
03 | Umie rozwiązywać problemy związane z ekorozwojem oraz potrafi zaproponować działania mające na celu poprawę stanu środowiska naturalnego | ćwiczenia | referat ustny |
K_U02+ K_U14+ K_U22+ |
T1A_U02+ P1A_U02+ T1A_U10++ InzA_U03++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | wykład, ćwiczenia | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | pisemne kolokwium |
Ćwiczenia/Lektorat | referat ustny |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z wykładu i ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Stec | Rainwater and Greywater as Alternative Water Resources: Public Perception and Acceptability. Case Study in Twelve Countries in the World | 2023 |
2 | B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Koryto odwodnieniowe | 2023 |
3 | D. Słyś; A. Stec | New Bioretention Drainage Channel as One of the Low-Impact Development Solutions: A Case Study from Poland | 2023 |
4 | D. Słyś; A. Stec | Financial and Social Factors Influencing the Use of Unconventional Water Systems in Single-Family Houses in Eight European Countries | 2022 |
5 | A. Mazur; D. Słyś; A. Stec | Poziomy prysznicowy wymiennik ciepła | 2020 |
6 | A. Stec | Sustainable water management in buildings: case studies from Europe | 2020 |
7 | D. Słyś; A. Stec | Centralized or Decentralized Rainwater Harvesting Systems: A Case Study | 2020 |
8 | G. Hudáková; A. Stec; M. Zelenakova | Rainwater Infiltration in Urban Areas | 2020 |
9 | A. Mazur; A. Stec | An Analysis of Eco-Technology Allowing Water and Energy Saving in an Environmentally Friendly House—A Case Study from Poland | 2019 |
10 | A. Stec; M. Zelenakova | An Analysis of the Effectiveness of Two Rainwater Harvesting Systems Located in Central Eastern Europe | 2019 |
11 | D. Słyś; A. Stec | Zielone dachy i ściany. Projektowanie, wykonastwo, użytkowanie | 2019 |
12 | J. Dziopak; B. Piotrowska; D. Słyś; A. Stec | Hydrological and financial model of rainwater harvesting system | 2019 |