logo
Karta przedmiotu
logo

Kształtowanie terenów zielonych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2014/2015

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury (OS)

Nazwa kierunku studiów: Ochrona środowiska

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 2, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 1, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 2

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury

Kod zajęć: 3852

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Ścieżka Kształcenia HEP 1 BW 2, Ścieżka Kształcenia HEP 2 BW 2

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 P30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. Michał Krupa

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest przekazanie studentowi wiedzy z zakresu kształtowania i projektowania terenów zielonych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot dotyczy kształtowania terenów zielonych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Bogdanowski J. Kompozycja i planowanie w architekturze krajobrazu Wyd. PAN. 1986
2 Brooks J. Projektowanie ogrodów Wyd. Wiedza i Życie. 2004
3 Niemirski W. Kształtowanie terenów zieleni Wyd. Arkady. 1973
4 Oleksyn H. Kompozycje roślinne w kształtowaniu terenów zieleni Wyd. AR Poznań. 2007
5 Pokorski J., Siwiec A. Kształtowanie terenów zieleni Wyd. WSiP. 1998
6 Williams R. Piękne ogrody Wyd. Arkady. 2000
7 Łuczyńska-Bruzda M. Elementy naturalne środowiska Wyd. PK. 1997
8 Patoczka P. Mała architektura we wnętrzach krajobrazu Wyd. PK. 2012
9 Zachariasz A. Zieleń jako współczesny czynnik miastotwórczy ze szczególnym uwzględnieniem roli parków publicznych Wyd. PK. 2006
10 Bohm A. „Wnętrze" w kompozycji krajobrazu. Wybrane elementy genezy i analizy porównawczej pojęcia Wyd. PK. 2004
11 Asensio P. Ultimate landscape design Wyd. teNeues. 2005
12 Godet J.D. Drzewa i krzewy Wyd. Multico. 1997
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 jak wyżej .
Literatura do samodzielnego studiowania
1 jak wyżej .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student powinien widzieć na czym polega projektowanie terenów zielonych.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i zasad projektowania terenów zielonych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien potrafić opracować nieskomplikowany projekt terenów zielonych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien rozumieć potrzebę kształtowania i ochrony terenów zielonych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Student wie jak zaprojektować nieskomplikowany teren zielony. wykład, projekt indywidualny zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W025+++
K_U001++
K_K005+
T1A_W04+
T1A_W07++
P1A_U11++
T1A_K01+
T1A_K05++
02 Student zna tendencje w projektowaniu terenów zielonych w Polsce i na świecie. wykład, projekt indywidualny zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U001++
K_U008++
T1A_U09+++
P1A_U11++
03 Student nabył umiejętność doboru materiałów do projektu. wykład, projekt indywidualny zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U001+
K_U008+++
K_U024++
T1A_U09++
P1A_U11++
T1A_U15+++
T1A_U16++
04 Student rozumie potrzebę projektowania terenów zielonych. wykład, projekt indywidualny zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U001+
K_K001++
K_K005+
P1A_U11+
T1A_K01++
T1A_K05++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Wprowadzenie do przedmiotu. W01 MEK04
4 TK02 Podstawowe pojęcia z zakresu projektowania terenów zielonych. W02 MEK01
4 TK03 Elementy naturalne środowiska. W03, W04, W05 MEK01
4 TK04 Współczesne projekty terenów zielonych w Polsce i na świecie. W06, W07, W08 MEK02
4 TK05 Podstawy wiedzy o szacie roślinnej. W09, W10 MEK01
4 TK06 Woda w projektowaniu terenów zielonych. W11 MEK01
4 TK07 Mała architektura w terenach zielonych. W12 MEK01 MEK03
4 TK08 Szata roślinna a inne materiały stasowane w projektowaniu terenów zielonych. W13 MEK01 MEK03
4 TK09 Repetytorium. W14 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 4) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Kolokwium zaliczeniowe.
Projekt/Seminarium Projekt oraz prezentacja.
Ocena końcowa Średnia z trzech ocen cząstkowych

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Podczas zaliczenia jest wymagana całą wiedza przekazana studentowi podczas wykładów i ćwiczeń projek

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Podczas ćwiczeń projektowych student wykonuje nieskomplikowany projekt terenu zielonego.pdf

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie