logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: O - Odnawialne źródła energii, PE - Przetwarzanie energii elektrycznej

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych

Kod zajęć: 3728

Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru O - Odnawialne źródła energii, PE - Przetwarzanie energii elektrycznej

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3 / C30 / 3 ECTS / Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Witold Posiewała

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Jadwiga Płoszyńska

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. inż. prof. PRz Stanisław Wyderka

Terminy konsultacji koordynatora: http://keie.prz.edu.pl/godziny-konsultacji/

semestr 3: dr inż. Mariusz Trojnar , termin konsultacji podany na stronie: http://pei.prz.edu.pl/plan_zajec_semestr.php

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną magisterską pracą dyplomową.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedstawienie zasad tworzenia pracy dyplomowej, rozwijanie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Dudziak, A. Żejmo Redagowanie prac dyplomowych wskazówki metodyczne dla studentów Difin . 2008
2 E. Opoka Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych Wydaw. Politech. Śl.. 2001

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wybrany temat i opiekun pracy.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę z zakresu studiowanego kierunku, pozwalającą na samodzielne pogłębianie wiedzy w zakresie problematyki powiązanej z pracą dyplomową.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Ma umiejętność wyszukiwania literatury powiązanej z wybranym tematem pracy, potrafi tworzyć prezentacje multimedialne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi uczestniczyć w dyskusjach.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Pozyskuje informacje z literatury, baz danych i innych źródeł. seminarium referat ustny K_U01+++
P7S_UU
P7S_WK
02 Używa języka specjalistycznego do porozumiewania się za pomocą różnych form przekazu. seminarium referat ustny K_U02+++
K_U04++
P7S_UK
P7S_UU
03 Ma umiejętność tworzenia dokumentacji, zawierającej omówienie wyników realizacji zadania seminarium referat ustny K_U03+++
K_U07++
P7S_UK
P7S_UU
P7S_UW
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Wymagania formalne i redakcyjne pracy dyplomowej. Struktura pracy, podział treści na rozdziały i podrozdziały. P01 MEK03
3 TK02 Zasady tworzenia części teoretycznej i praktycznej pracy. P02 MEK02
3 TK03 Prezentacja części teoretycznej i praktycznej pracy. Dopracowanie spisu treści, tezy, celu, zakresu. P3-P7 MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Zaliczenie ustne: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa ocena referatu, ocena udziału w dyskusji

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie