Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: O - Odnawialne źródła energii, PE - Przetwarzanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych
Kod zajęć: 3724
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności PE - Przetwarzanie energii elektrycznej
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jadwiga Płoszyńska
Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 14:00-15:00, wtorek 14:00-15:00, czwartek 10:00-12:00
semestr 1: dr inż. prof. PRz Andriy Kutsyk
semestr 1: mgr inż. Krystyna Krzywdzińska-Kornak
Główny cel kształcenia: umiejętność doboru maszyn elektrycznych do napędów urządzeń z uwzględnieniem wymagań energetyki
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje podstawowe zagadnienie dotyczące właściwego doboru maszyn elektrycznych do układów napędowych występujących w energetyce
Inne: materiały dostępne u koordynatora
1 | Pawlicki M., SiekierskiJ.: | Układy i urządzenia potrzeb własnych elektrowni | WNT. | |
2 | Anuszczyk J. | Maszyny elektryczne w energetyce | Wyd.NT, Warszawa. | 2005 |
3 | Sikorski J. | Zagadnienia optymalizacji elektrycznych napędów potrzeb własnych | ZNPŁ Elektryka nr 72. | |
4 | Pawlicki M., Strzelczyk F. | Elektrownie | WNT. | |
5 | Jackowski K. | Elektrownie wodne - turbozespoły i wyposażenie | WNT. | |
6 | Pr.zbiorowa | Polski program efektywnego wykorzystania energii w napędach elektrycznych | PEMP. | |
7 | Pr. zbiorowa | Remontować czy wymieniać silniki elektryczne dużej mocy | KOMEL. | |
8 | Liszka, Zieliński T. | Energooszczędne silniki elektryczne niskiego napięcia | PEMP. | |
9 | Bielawski S. | Teoria napędu elektrycznego | WNT. |
Wymagania formalne: wpis na semestr pierwszy studiów drugiego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna podstawowe charakterystyki i własności ruchowe maszyn elektrycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi interpretować pracę maszyny elektrycznej w określonych warunkach
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę kształcenia się
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | określa urządzenia i układy potrzeb własnych elektrowni cieplnych. | wykład | kolokwium |
K_W02++ K_W03+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | wymienia podstawowe dane silników elektrycznych oraz dane techniczne układów napędowych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
03 | przedstawia czynniki wpływające na trwałość układów napędowych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U06+ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
04 | omawia zasady pracy układów napędowych energooszczędnych | wykład,projekt indywidualny | kolokwium,sprawozdanie z projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
05 | określa zasady doboru silników do układów napędowych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U06+ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
06 | określa podstawowe zasady szacowania kosztów zużycia energii | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
07 | określa urządzenia potrzeb własnych elektrowni wodnych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_W02++ K_W03++ K_U01+++ K_U08+++ K_K03++ K_K05++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
08 | określa układy potrzeb własnych w przetwarzaniu energii dla źródeł alternatywnych | wykład | kolokwium |
K_W02++ K_W03+ |
P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03,W04 | MEK01 | |
1 | TK03 | W05, P01 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W06, W07, W08, P02, P03, P04, P05 | MEK02 MEK04 MEK05 | |
1 | TK05 | W09, W10 | MEK04 | |
1 | TK06 | W11, W12, P06, P07 | MEK04 MEK06 | |
1 | TK07 | W13, W14, P08 | MEK07 | |
1 | TK08 | W15 | MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | kolokwium sprawdzające |
Projekt/Seminarium | ocena indywidualnego projektu |
Ocena końcowa | 50% ocena z kolokwium + 50% ocena z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie