Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 37
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 P30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Janusz Pełczyński
semestr 4: dr inż. arch. Joanna Dudek
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności projektowania w zakresie osadnictwa wiejskiego i zabudowy wsi.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia służy przekazaniu podstawowej wiedzy na temat osadnictwa wiejskiego mającej praktyczne zastosowanie w projektowaniu architektonicznym.
1 | Chowaniec M. | Budownictwo zagrodowe | PK, Kraków . | 1991 |
2 | Czerwiński T. | Budownictwo ludowe w Polsce | Sport i Turystyka - MUZA SA. | 2006 |
3 | Thumens W. | Zarys planowania osiedli wiejskich | PWSZ. | 1973 |
4 | Tłoczek I. | Polskie budownictwo drewniane | Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | 1980 |
5 | Wiśniewska M. | Osadnictwo wiejskie | Wyd. PW. | 2007 |
6 | Witebski Z. | Budownictwo rolnicze T 1 i 2, Poradnik inżyniera i technika budowlanego | Arkady. | 1982 |
Wymagania formalne: zaliczenie sem. 3
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw projektowania architektonicznego, architektury krajobrazu, konstrukcji, budownictwa ogólnego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętności w zakresie projektowania budynków mieszkalnych oraz ich otoczenia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: świadomość roli architekta w tworzeniu środowiska zbudowanego, w umiejętność pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna historię i uwarunkowania rozwoju osadnictwa wiejskiego oraz zabudowy zagrodowej | wykład, ćwiczenia terenowe, studium przypadku | raport pisemny, egzamin cz. pisemna |
K_W54++ K_K02++ K_K03++ K_K12+++ K_K20+++ |
T1A_W04+++ InzA3W08+++ T1A_K01++ InzA1K02++ T1A_K04++ T1A_K07++ |
02 | Potrafi analizować strukturę przestrzenną wsi jej uwarunkowania naturalne, gospodarcze, społeczne. | wykład, ćwiczenia terenowe, studium przypadku, wycieczka dydaktyczna | raport pisemny, egzamin cz. pisemna |
K_W54++ K_U22++ K_U24+++ K_K01++ K_K06+++ K_K12+ K_K20+++ |
T1A_W04+++ InzA3W08++ T1A_U01++ InzA8U16+ T1A_K01+ InzA1K02+++ T1A_K04++ |
03 | Zna zasady kształtowania zagospodarowania siedliska. Potrafi analizować uwarunkowania działki siedliskowej, wykorzystywać jej atuty, ograniczać wpływ cech niekorzystnych. | wykład, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna, wycieczka dydaktyczna | prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, egzamin cz. pisemna |
K_W08++ K_W11+++ K_W23+++ K_W27+++ K_W48++ K_W54++ K_U04+++ K_U21+++ K_U22+++ K_U24+++ K_U60+++ K_K01++ K_K14+++ K_K20++ |
T1A_W04+++ InzA2W07+++ InzA3W08++ T1A_U01++ InzA7U15+++ InzA8U16++ T1A_K01+ InzA1K02+++ T1A_K04+++ T1A_K07+ |
04 | Potrafi projektować wiejski dom wielopokoleniowy, budynki inwentarskie, składowe i pomocnicze | wykład, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna, wycieczka dydaktyczna | prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, egzamin cz. pisemna |
K_W08+ K_W11+ K_W23++ K_W27+++ K_W48++ K_W54++ K_U04++ K_U21+++ K_U22++ K_U24++ K_U60+++ K_K01++ K_K02++ K_K03++ K_K06+++ K_K12+++ K_K14++ K_K20+++ K_K21+++ K_K23+++ |
T1A_W04+++ InzA2W07+++ InzA3W08+++ T1A_U01++ InzA7U15++ InzA8U16+++ T1A_K01+ InzA1K02+++ T1A_K04+++ T1A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W03, P01-P04 | MEK01 | |
4 | TK02 | W04, W05, P05-P08 | MEK02 | |
4 | TK03 | W06, W07, P06-P08 | MEK02 | |
4 | TK04 | W08, W09, P07-P10 | MEK03 | |
4 | TK05 | W10, W11, P11-P22 | MEK03 MEK04 | |
4 | TK06 | W12, W13, P23-P26 | MEK04 | |
4 | TK07 | W14, W15, P27-P30 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | egzamin pisemny |
Projekt/Seminarium | Elementy składowe oceny zaliczenia: klauzury, przeglądy oraz projekt. Projekty oceniane będą wg następujących kryteriów: Formalne: - spełnienie warunków opracowania (terminy, forma) - wykonanie pełnego zakresu opracowania Wartości merytoryczne: - oryginalność koncepcji / wartości artystyczne - prawidłowość merytoryczna zastosowanych rozwiązań - czytelność prezentacji i walory opracowania graficznego Obrona: - umiejętność prezentacji pracy - skuteczność argumentacji przyjętych założeń koncepcyjnych i rozwiązań projektowych |
Ocena końcowa | średnia ważona oceny z zaliczenia (0,55) i egzaminu (0,45) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie