Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 3661
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / L30 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Anna Gładysz
Terminy konsultacji koordynatora: https://annagladysz.v.prz.edu.pl/
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia algorytmizacji i programowania, głównie w zakresie programowania obiektowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Jako narzędzie programistyczne wybrano język Visual Basic for Applications, który jako język skryptowy może być wykorzystywany do tworzenia zarówno prostych makr jak i rozbudowanych aplikacji. Wykonywane ćwiczenia, w ramach modułu kształcenia, osadzone są w strukturze arkusza kalkulacyjnego, który oferuje łatwy dostęp do danych i jest zarazem źródłem ciekawych problemów programistycznych.
1 | J. Kudliński | Formularze od podstaw: jak wygodniej pracować z Excelem | Wyd. Wiedza i Praktyka, Warszawa. | 2016 |
2 | Lewandowski M. | Tworzenie makr w VBA dla Excela 2010/2013 | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
3 | Walkenbach J. | Excel 2013 PL Programowanie w VBA | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
4 | M. Lewandowski | Tworzenie makr w VBA dla Excela 2010/2013: ćwiczenia | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
5 | W. Wrotek | VBA dla Excela 2013 PL: 200 praktycznych przykładów | Wyd. Helion, Gliwice. | 2014 |
1 | B. Jelen, T. Syrstad | Microsoft EXCEL 2010 PL : język VBA i makra | Wyd. Helion, Gliwice. | 2011 |
2 | R. Bovey | Excel: programowanie dla profesjonalistów | Wyd. Helion, Gliwice. | 2010 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna zaawansowane możliwości arkusza kalkulacyjnego Excel.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi operować na danych i wykorzystywać wbudowane funkcje arkusza kalkulacyjnego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Posiada umiejętność rozpowszechniania wiedzy praktycznej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, wejściówka |
K_W02+ K_U02+ K_U07+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
02 | zna składnię języka, obiekty, właściwości, metody i struktury danych oraz potrafi objaśnić działanie instrukcji języka VBA w Excelu | laboratorium, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, wejściówka |
K_W02+ K_U02+ K_U04+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UW P6S_WG |
03 | potrafi wykonać analizę problemu i sformułować sposoby jego rozwiązań | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_U02+ K_U04+ K_U07+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UW |
04 | potrafi dobrać i wykorzystać zaawansowane narzędzia informatyczne do pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych związanych z rozwiązywanymi zadaniami inżynierskimi | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_W02+ K_U02+ K_U04+ K_U07+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
05 | rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych oraz dostosowywania umiejętności praktycznych do zmieniających się wersji oprogramowania | laboratorium/laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania, ćwiczenia praktyczne | obserwacja wykonawstwa, kolokwium praktyczne, wejściówka |
K_W02+ K_U02+ K_U07+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L1-L4 | MEK04 MEK05 | |
2 | TK02 | L5-L8 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 | |
2 | TK03 | L9-L10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK04 | L11-L14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK05 | L15-L16 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK06 | L17-L18 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK07 | L19-L22 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 | |
2 | TK08 | L-23-L24 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK09 | L27-L28 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK10 | L29-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. Inne: 12.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Inne:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest realizacja zadań praktycznych z materiału obejmującego moduł, uzyskanie ocen pozytywnych z kolokwium praktycznego, wejściówek oraz indywidualnego projektu aplikacji z użyciem formularza UserForm w VBA. |
Ocena końcowa | Średnia ważona: waga 0.8 - z uzyskanych pozytywnych ocen z kolokwium praktycznego, wejściówek oraz indywidualnego projektu aplikacji z użyciem formularza UserForm, waga 0.2 - z dodatkowych ocen uzyskanych podczas pracy na laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Antos; A. Gładysz; K. Kowalczyk; P. Ostyńska; K. Tereszkiewicz | Assessment of long-term taste and smell color blindness as a result of COVID-19 disease | 2023 |
2 | D. Borkowska; A. Gładysz; I. Nowotyńska | Narzędzia technologii informacyjnej | 2022 |
3 | A. Gładysz | Incorporating LDA Based Text Mining Method to Explore Keywords Influencing Effective Management | 2021 |
4 | A. Gładysz | Eksploracyjna analiza tekstu a analiza sentymentu - przegląd możliwości zastosowania w zarządzaniu | 2019 |