Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 3612
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Zarządzanie procesami logistycznymi
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C30 P15 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Bożydar Ziółkowski
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 12:15-13:45, Środa 08:45-10:15
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Kud
semestr 6: dr inż. Ewa Lipińska
semestr 6: dr Maciej Chrzanowski
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie gospodarki odpadami.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł przygotowuje studenta do realizacji zadań w przedsiębiorstwach na stanowisku odpowiedzialnym za gospodarkę odpadami oraz kształci w zakresie projektowania systemu logistyki zwrotnej.
Materiały dydaktyczne: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/ByKeyword.xsp?key=odpady
Inne: https://ec.europa.eu/eurostat
1 | Rosik-Dulewska Cz. | Podstawy gospodarki odpadami | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2016. |
2 | Bendkowski J. | Logistyka odpadów T.1 Procesy logistyczne w gospodarce odpadami | Wydaw.Politech.Sl., Gliwice.. | 2002 |
3 | Bendkowski J. | Logistyka odpadów T.2 Obiekty gospodarki odpadami | Wydaw.Politech.Sl., Gliwice .. | 2004 |
1 | Zabawa S. (red.), | Zarządzanie gospodarką odpadami: zagadnienia prawne i techniczne, | Polskie Zrzeszenie Inżynierów i Techników Sanitarnych Oddział Wielkopolski, Poznań. | 2016. |
2 | Merkisz-Guranowska A. | Aspekty rozwoju recyklingu w Polsce | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Poznań-Radom.. | 2005 |
3 | Tałałaj I. A. | Gospodarowanie odpadami komunalnymi: wybrane zagadnienia | Wydaw.Politech.Białost., Białystok.. | 2008 |
1 | Hanna Teodorowicz | Gospodarka odpadami w przedsiębiorstwie – praktyczny poradnik | Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczośc http://poig.parp.gov.pl/files/74/81/626/18649.pdf. | 2013 |
2 | Aktualne akty prawne dot. zagadnień modułu. | http://isap.sejm.gov.pl/. |
Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotu zarządzanie
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza dotycząca wpływu otoczenia na organizację. Znajomość roli przywództwa w zarządzaniu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować podstawowe instytucje tworzące otoczenie organizacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi współdziałać w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zależności pomiędzy koncepcją zrównoważonego rozwoju a modelami gospodarki odpadami | wykład | test pisemny |
K_W02++ K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna modelowe systemy gospodarki odpadami | wykład | test pisemny |
K_W02++ K_W05+++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Zna wymagania prawne oraz obowiązki przedsiębiorców dotyczące gospodarki odpadami | ćwiczenia problemowe | test pisemny, zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja w czasie zajęć. |
K_K01++ K_K03++ |
P6S_KK P6S_KO |
04 | Potrafi ocenić i zaprojektować elementy systemu gospodarki odpadami. | projekt zespołowy, projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K_W05++ K_U03+++ K_U06+++ |
P6S_UW P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W04 | MEK01 | |
6 | TK02 | W05,W06 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK03 | W07-W14 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK04 | W15-W24 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK05 | W25, W26 | MEK02 MEK03 | |
6 | TK06 | W27-W30 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK07 | C02-C06 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK08 | C07-C10 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
6 | TK09 | C11-C14 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
6 | TK10 | C01, C15, P1, P15 | MEK01 | |
6 | TK11 | P01, P02 | MEK01 MEK04 | |
6 | TK12 | P03 - P10 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
6 | TK13 | P11-P15 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
4.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Podstawą uzyskania oceny z wykładów jest udział w nich oraz pozytywne zaliczenie testu zaliczeniowego. |
Ćwiczenia/Lektorat | Podstawą uzyskania oceny z ćwiczeń jest zespołowe opracowanie zagadnienia, aktywny udział w zajęciach i zaliczenie kolokwium pisemnego. |
Projekt/Seminarium | Podstawą uzyskania oceny jest opracowanie i przedstawienie zrealizowanego projektu oraz zaliczenie kolokwium. |
Ocena końcowa | Podstawą uzyskania oceny końcowej jest zaliczenie wykładów, ćwiczeń i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Badora; K. Krukowski; K. Kud; J. Mioduszewski; R. Przygodzka; M. Woźniak | Odnawialne źródła energii w rolnictwie Polski Wschodniej - uwarunkowania rozwoju | 2023 |
2 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Expectations of the Inhabitants of South-Eastern Poland Regarding the Energy Market, in the Context of the COVID-19 Crisis | 2023 |
3 | O. Buckiūnienė; A. Karwatka; A. Molter; T. Piecuch; J. Stec-Rusiecka; A. Warmińska; B. Ziółkowski | Gamification in management education | 2023 |
4 | P. Babiarz; A. Migała-Warchoł; B. Ziółkowski | The circular economy vs the sustainable development approach to production and consumption: the case of the European Union countrie | 2023 |
5 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Electricity Production and Consumption Perspectives in the Opinion of the Youth of South-Eastern Poland | 2022 |
6 | A. Badora; K. Kud; L. Woźniak; M. Woźniak | Renewable Energy Sources as the Future of the Energy Sector and Climate in Poland—Truth or Myth in the Opinion of the Society | 2022 |
7 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Consumer Attitudes as Part of Lifestyle in the COVID-19 Emergency | 2022 |
8 | K. Kud; M. Woźniak | Food shopping preferences in the context of logistic chains of food supplies on the example of consumers from the Podkarpackie voivodeship | 2022 |
9 | K. Kud; M. Woźniak | Rural Electricity Consumption: Reality and Prospects in the Opinion of the Inhabitants of Podkarpackie and Lubelskie Voivodships | 2022 |
10 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Impact of the Energy Sector on the Quality of the Environment in the Opinion of Energy Consumers from Southeastern Poland | 2021 |
11 | A. Badora; K. Kud; M. Woźniak | Nuclear Energy Perception and Ecological Attitudes | 2021 |
12 | B. Agarski; J. Šebo; B. Ziółkowski | Innovations in circular economy – environmental labels and declarations | 2021 |
13 | B. Ziółkowski | Challenges for Circular Economy Strategies in Polish Enterprises during the Pandemic Crisis | 2021 |
14 | B. Ziółkowski | Cradle to Cradle Certified™ | 2021 |
15 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Postrzeganie produktów z etykietami środowiskowymi wobec możliwości formułowania strategii biznesowych | 2021 |
16 | D. Wyrwa; B. Ziółkowski | The model of circular economy | 2021 |
17 | J. Johnson; K. Kud | Shaping institutional and legal order and spatial order of river valleys as eco-innovative determinants of sustainable development | 2021 |
18 | J. Strojny; B. Ziółkowski | ISO type I environmental labelling | 2021 |
19 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
20 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
21 | A. Badora; K. Kud | Biomass of natural floodplains as an eco-innovative element of civic energy in the context of social perception of prosumer | 2020 |
22 | A. Badora; M. Celińska; O. Drążek; E. Klimkiewicz; K. Kud; D. Majewska; A. Pasek; A. Snopek | Nowe style konsumpcji | 2020 |
23 | B. Ziółkowski | Environmental labels and declarations in public policies of Poland | 2020 |
24 | K. Kud | Postawy studentów województwa podkarpackiego wpływające na gospodarkę odpadami komunalnymi | 2020 |
25 | K. Kud | Consumers\' perception of eco-innovation in food supply chain logistics as a factor shaping food product quality | 2019 |
26 | K. Kud | Estetyczne i praktyczne walory łąk łęgowych doliny Sanu jako realizacja dobra publicznego | 2019 |
27 | K. Kud | Percepcja barier rozwoju elektromobilności w kontekście postaw ekologicznych mieszkańców województwa podkarpackiego | 2019 |
28 | K. Kud | Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w terenach zalewowych jako innowacyjny element logistyki kryzysowej | 2019 |