Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych , 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych
Kod zajęć: 3566
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Zarządzanie transportem w logistyce
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Mirosław Śmieszek
Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. inż. Vasyl Mateichyk
Główny cel kształcenia: Opanowanie i ugruntowanie wiedzy na temat niekorzystnego oddziaływania systemu transportowego na środowisko oraz opracowanie systemów zarządzania środowiskiem przedsiębiorstw transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Określanie charakterystyki oddziaływania na środowisko przez przedsiębiorstwa transportowe, systemów zarządzania środowiskiem przedsiębiorstw, opracowanie podstawowych elementów systemu zarządzania środowiskiem przedsiębiorstwa transportowego, określanie zasad wdrożenia i funkcjonowania systemu zarządzania środowiskiem przedsiębiorstw
Materiały dydaktyczne: Wskazówki metodyczne do projektu „Opracowanie elementów systemu zarządzania środowiskiem przedsiębiorstwa transportowego”
Inne: Wskazówki metodyczne do projektu „Ocena transportu drogowego jako źródła emisji szkodliwych substancji”
1 | Karolina Matoga, | Ekologia i ochrona środowiska | Chorzów: Grupa ARKADIA,. | 2017 |
2 | Chłopek Z | Pojazdy samochodowe Ochrona środowiska naturalnego. | WKiŁ Warszawa. | 2002 |
1 | Mateichyk V., Smieszek M. | Ekologia transportu | PRz. | 2017 |
2 | ISO 14001. Systemy zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania | . | 2006 |
1 | Komisja Europejska | Biała księga. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu. | Bruksela. | 2011 |
Wymagania formalne: Student musi być zarejestrowany na semestr 2.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma podstawową wiedzę dotyczącą środków transportu i ekologii transportu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student umie obsługiwać program MS Office.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi samodzielnie poszerzać wiedzę i umiejętności.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi dokonać klasyfikacji przedsiębiorstw transportowych oraz określić charakterystyki ich oddziaływania na środowisko | wykład | kolokwium |
K_W09+++ K_K02+++ |
P7S_KO P7S_WK |
02 | Zna systemy zarządzania środowiskiem przedsiębiorstw zgodnie z normą ISO 14001 | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+++ K_U07+++ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi wyznaczyć i zdefiniować politykę środowiskową przedsiębiorstwa oraz określić program ochrony środowiska. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_U01+++ K_U04+++ |
P7S_UW |
04 | Zna zasady wdrożenia i funkcjonowania systemu zarządzania środowiskiem przedsiębiorstw transportowych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_U01+++ K_K04+++ |
P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-03, C01-03 | MEK01 | |
2 | TK02 | W04-07, C04-07 | MEK02 | |
2 | TK03 | W08-11, C08-11 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK04 | W012-15, C12-15 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK05 | P01-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z kolokwium |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z kolokwium |
Projekt/Seminarium | Ocena z projektu |
Ocena końcowa | Zaliczenie pisemne, ocena z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | N. Kostian; L. Kryshtopa; S. Kryshtopa; N. Marchuk; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | Research of Energy Efficiency and Environmental Performance of Vehicle Power Plant Converted to Work on Alternative Fuels | 2024 |
2 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
3 | E. Klimov; N. Kostian; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; A. Soltus; M. Śmieszek | Regularities of Changes in the Motion Resistance of Wheeled Vehicles along a Curvilinear Trajectory | 2023 |
4 | I. Gritsuk; N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek; V. Verbovskyi | Review of Methods for Evaluating the Energy Efficiency of Vehicles with Conventional and Alternative Power Plants | 2023 |
5 | N. Kostian; P. Mateichyk; M. Śmieszek | Coordination of optimisation targets at different levels of charging infrastructure development management | 2023 |
6 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Analysis of the time and number of stops during the operation of selected public bus line in Rzeszow | 2023 |
7 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Estimation of the Public Transport Operating Performance: Example of a Selected City Bus Route | 2023 |
8 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Evaluating Vehicle Energy Efficiency in Urban Transport Systems Based on Fuzzy Logic Models | 2023 |
9 | V. Chernenko; B. Ghita; I. Gritsuk; V. Mateichyk; O. Polishchukb; M. Śmieszek | Information system for monitoring of a ship power plant and prediction of technical condition | 2023 |
10 | V. Fedorov; A. Lavrov; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; V. Yanovskyi | Analysis of Traffic Noise Pollution Using Siemens Tecnomatix Plant Simulation | 2023 |
11 | V. Khrutba; N. Kostian; P. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | A Multi-Level Approach to the Target Development of the Electric Vehicle Charging Stations Network | 2023 |
12 | М. Ahieiev; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; J. Mościszewski; S. Ustincev; M. Volodarets | The use of additive technologies for the restoration and strengthening of parts of transport means | 2023 |
13 | A. Koval ; V. Mateichyk; J. Mościszewski; V. Musiiko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Determination of Continuous Earthmoving Machinery Course Stability under the Conditions of Cyclic Lateral Loading | 2022 |
14 | I. Gritsuk; O. Kesariiskyi ; S. Kravchenko; A. Marchenko; V. Mateichyk; V. Pylyov | Laser Interferometry to Investigate the Strain and Stress State of Details and Units of Heat Engines | 2022 |
15 | J. Mościszewski; S. Sosida; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | Investigation of parameters of the fuel supply system of the spark ignition engine using alcohol fuels | 2022 |
16 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; D. Pohorletskyi; V. Volkov | Method for determination of liquefied gas fuel consumption and harmful emissions of vehicles | 2022 |
17 | N. Horidko; A. Koval ; V. Mateichyk; V. Musiiko; Y. Vysokovych | Determining vertical loads of earthmoving machinery undercarriage components | 2022 |
18 | N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek | Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators | 2022 |
19 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information system for remote monitoring the vehicle operational efficiency | 2021 |
20 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; V. Mateichyk; M. Śmieszek; G. Weigang | The Impact of the Pandemic on Vehicle Traffic and Roadside Environmental Pollution: Rzeszow City as a Case Study | 2021 |
21 | N. Kostian; M. Śmieszek | До визначення продуктивності та енергоефективності транспортних засобів в умовах міської мобільності | 2021 |
22 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Determination of the Model Basis for Assessing the Vehicle Energy Efficiency in Urban Traffic | 2021 |
23 | V. Mateichyk; M. Śmieszek | Determining the fuel consumption of a public city urban traffic | 2021 |
24 | V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Modeling the vehicle operational efficiency in the \"Vehicle - Infrastructure\" system | 2021 |
25 | M. Bulgakov; I. Gritsuk ; V. Mateichyk; R. Symonenko; V. Volkov | Information support peculiarities of the system \"vehicle-infrastructure\" | 2020 |
26 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Bicycle transport within selected Polish and European Union cities | 2020 |
27 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Measurement of Wheel Radius in an Automated Guided Vehicle | 2020 |
28 | N. Goridko; I. Gritsuk; V. Mateichyk; M. Saga; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information and analytical system to monitor operating processes and environmental performance of vehicle propulsion systems | 2020 |
29 | R. Artemenko; I. Gritsuk ; A. Koval ; V. Mateichyk; I. Sadovnyk; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | The System for Adding Hydrogen-containing Gas to the Air Charge of the Spark Ignition Engine Using a Thermoelectric Generator | 2020 |
30 | V. Cherniavskyi; A. Golovan; N. Rudnichenko; Z. Sagova; M. Śmieszek; M. Volodarets; V. Vychuzhanin | Analysis and structuring diagnostic large volume data of technical condition of complex equipment in transport | 2020 |
31 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Comparison of the Level of Robotisation in Poland and Selected Countries, including Social and Economic Factors | 2019 |
32 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Rzeszow as a City Taking Steps Towards Developing Sustainable Public Transport | 2019 |
33 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | The impact of load on the wheel rolling radius and slip in a small mobile platform | 2019 |
34 | V. Aleksandrov; E. Belousov; Y. Cherniak; I. Gritsuk; A. Kagramanian; H. Kukharonak; V. Mateichyk; S. Panchenko; Y. Prilepsky; O. Rodin; V. Volkov; M. Volodarets | Features of Modeling Thermal Development Processes of the Vehicle Engine Based on Phase-Transitional Thermal Accumulators | 2019 |