logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing usług finansowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość i podatki, 2. Bankowość i rynki kapitałowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Finansów, Bankowości i Rachunkowości

Kod zajęć: 3468

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Bankowość i rynki kapitałowe

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Grzegorz Lew

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Magdalena Inglot

Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Agata Wojciechowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym clelm jest przekazanie studentom specjalistycznych wiadomości z zakresu marketingu usług finansowych oraz zapoznanie ich z pojęciami i narzędziami opisującymi procesy na rynku usług finansowych. Wiedza ta będzie podstawą do prowadzenia analiz i podejmowania racjonalnych decyzji w tym obszarze.

Ogólne informacje o zajęciach: Marketing usług finansowych jest ważnym elementem strategii budowania przewagi konkurencyjnej. Rozumienie i aktywne uczestniczenie w działaniach marketingowych firmy jest wymaganą umiejętnością każdego pracownika.

Materiały dydaktyczne: Przykłady działań marketingowych instytucji finansowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Gilmore A. Marketing i zarządzanie Wyd. PWE. 2006
2 Grzywacz J. Marketing banku Wyd. Difin. 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Harvard Business Review HRB. 2012
2 Marketing Polska . 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Masiukiewicz P. Marketing w enklawach finansowych Wyd. Difin. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Wybór specjalności.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu marketingu i jego roli w kształtowaniu konkurencyjności instytucji finansowej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy w grupie.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność samodzielnego poszerzania swej wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Rozumie procesy zachodzące na rynku usług finansowych. Identyfikuje działania sprzyjające budowaniu przewagi konkurencyjnej.Odróżnia działania sprzedażowe od koncepcji marketingowej. Wykład interaktywny z elementami komunikacji w obrębie omawianych zagadnień. zaliczenie część ustna K_W03++
K_U05+++
S1A_W06++
S1A_U02+
S1A_U03++
S1A_U05++
S1A_U07+
02 Analiza przykładów działań marketingowych wybranych instytucji finansowych na rynku. Umiejętność prowadzenia analizy i rozumienie procesu podejmowania decyzji rynkowych. studium przypadku raport pisemny K_U05++
K_K06++
S1A_U02++
S1A_U03+
S1A_U05++
S1A_U07+++
S1A_K06++
03 Kształtowanie umiejętności współpracy przy realizacji projektu. Rozumienie podziału ról, usprawnianie komunikacji i dochodzenie do wspólnego stanowiska. projekt zespołowy prezentacja projektu K_U04+++
K_K02+++
K_K06++
S1A_U02+
S1A_U03++
S1A_U07++
S1A_K02+++
S1A_K06++
04 Rozumienie wybranych, specyficznych działań marketingowych istotnych z punktu widzenia konkurencyjności firmy. ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa K_U04++
K_U07++
S1A_U02++
S1A_U03++
S1A_U05+
S1A_U07++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Istota usług finansowych. Charakterystyczne cechy usług i ich konsekwencje marketingowe. Konkurencja na rynku usług finansowych. W06,U02,U03,U05,U07 MEK01
6 TK02 Strategie sukcesu na rynku usług finansowych. sposoby wykorzystania marketing mix. Metody i techniki oddziaływania na rynek usług finansowych. U02,U03,U05,U07 MEK02
6 TK03 Metodyka analizy działań wybranych instytucji rynku usług finansowych. Identyfikacja czynników sukcesu. U02,U03,U07,K02 MEK03
6 TK04 Nowe tendencje w marketingu usług finansowych. Wykorzystanie internetu i serwisów społecznościowych do kontaktu z klientami. U02,U03,U05,U07 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 1.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 1.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Obecność i aktywność w komunikacji podczas wykładów.
Ćwiczenia/Lektorat Oceny z analizowanych przykładów. Ocena z przygotowanego i zaprezentowanego projektu.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wykładnią oceny z wykładów i ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie