logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie bankiem komercyjnym

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość i podatki, 2. Bankowość i rynki kapitałowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Finansów, Bankowości i Rachunkowości

Kod zajęć: 3465

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Bankowość i rynki kapitałowe

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 C30 / 6 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Perz

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 10.10-12.10 wtorek 16.00-17.00

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studenta z podstawowymi obszarami decyzyjnymi występującymi w procesie zarządzania bankiem komercyjnym. Zaprezentowanie podstawowych sposobów oceny efektywności zarządzania bankiem.

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu student zostanie zapoznany z zasadami funkcjonowania banku komercyjnego. Przedstawione zostaną także wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania bankiem a także metody analizy efektów zarządzania tymi instytucjami finansowymi.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Iwanicz-Drozdowska M. Zarządzanie finansowe bankiem PWE Warszawa. 2005
2 M. Capiga Zarządzanie bankiem PWN Warszawa. 2012
3 A. Gospodarowicz Zarządzanie bankiem komercyjnym PWE. 2000

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać podstawową wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania systemu bankowego oraz powinien znać specyfikę działalności banku komercyjnego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien wykazywać umiejętność dokonywania analizy danych ekonomiczno-finansowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Potrafi prawidłowo wskazać znaczenie banków w gospodarce. wykład/wykład informacyjny/wykład problemowy egzamin, prezentacja projektu K_W08+++
K_U01+
S1A_W06++
S1A_U02+
S1A_U03+
02 Potrafi wykorzystywać podstawowe metody stosowane w zarządzaniu bankiem. wykład/ wykład informacyjny/wykład problemowy laboratorium/projekt indywidualny egzamin, prezentacja projektu K_U01++
K_U09++
K_K03+
K_K07+
S1A_U02++
S1A_U03++
S1A_U05++
S1A_U07+
S1A_K02+
S1A_K07+
03 Potrafi przeprowadzić analizę efektywności działalności banku w oparciu o sprawozdania finansowe oraz informacje rynkowe Laboratorium/projekt zespołowy prezentacja projektu K_U01+++
K_K03++
S1A_U02++
S1A_U03++
S1A_K02++
04 Ma wiedzę dotyczącą klasyfikacji ryzyka w banku. Zna podstawowe metody zarządzania ryzykiem w banku komercyjnym wykład/wykład problemowy/wykład informacyjny egzamin K_W08++
S1A_W06++
05 Zna podstawowe sposoby oceny efektywności banku z uwzględnieniem ryzyka wykład/wykład interaktywny/wykład problemowy laboratorium/projekt zespołowy egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu K_W08++
K_U01+
K_K03+
S1A_W06+
S1A_U02+
S1A_U03+
S1A_K02++
06 Potrafi wskazać kluczowe czynniki wpływające na wartość rynkową banku wykład/wykład informacyjny/wykład problemowy laboratorium/projekt indywidualny egzamin cz. pisemna K_W08+
K_U01++
S1A_W06++
S1A_U02+
S1A_U03++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Specyfika zarządzania bankiem komercyjnym W1, L1, L2 MEK01 MEK02
5 TK02 Techniki i metody zarządzania bankiem W2, L3 MEK02
5 TK03 Struktury organizacyjne w bankach komercyjnych W3, L4 MEK02
5 TK04 Wprowadzenie do zarządzania finansowego bankiem W4, L5 MEK02
5 TK05 Zarządzanie efektywnością banku W5, L7 MEK02
5 TK06 Zarządzanie ryzykiem w banku W6, L8 MEK04
5 TK07 Zintegrowane zarządzanie efektywnością i ryzykiem W7, L9, L10, L11, L12 MEK04 MEK05
5 TK08 Analiza i ocena sytuacji finansowej banku W8, W9, W10, W11, L13, L14, L15 MEK03
5 TK09 Nadzór, kontrola i audyt w banku W12 MEK02
5 TK10 Systemy informatyczne w zarządzaniu bankiem W13 MEK02
5 TK11 Marketing bankowy W14 MEK01
5 TK12 Zarządzanie zasobami ludzkimi w banku W15 MEK02
5 TK13 Zarządzanie jakością w banku W15 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 8.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 14.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 8.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład W celu weryfikacji wiedzy stosuje się pisemną metodę kontroli i oceny studentów. Wykład kończy się egzaminem pisemnym - studenci zobowiązani są do odpowiedzi na kilka pytań/problemów opisowych.
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie