Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość i podatki, 2. Bankowość i rynki kapitałowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 3433
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Ryszard Klamut
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 15.00-17.00 środa 14.00-15.00
Główny cel kształcenia: zdobycie wiedzy dotyczącej funkcjonowania człowieka i kształtowanie umiejętności wykorzystania wiedzy psychologicznej w podniesieniu efektywności działań własnych i innych ludzi
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych II semestru
1 | Doliński, D., Strelau, J. (red.) | Psychologia. Podręcznik akademicki | Gdańsk: GWP. | 2008 |
1 | Wojciszke B. | Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. | Warszawa: Scholar. | 2009 |
1 | Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. | Psychologia społeczna | Gdańsk: GWP. | 2006 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza dotycząca funkcjonowania człowieka
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Aktywność poznawcza dotycząca zdobywania nowej wiedzy
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność współpracy i samokształcenia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania człowieka | wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01+ |
S1A_W05+++ |
02 | Umie dostrzegać różnice w sposobach funkcjonowania różnych ludzi | wykład problemowy | zaliczenie cz. pisemna |
K_U14+++ |
S1A_U08+++ |
03 | Potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą osobowości człowieka w podniesieniu efektywności pracownika | wykład, wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_U14+++ |
S1A_U08++ |
04 | Potrafi stworzyć bardziej efektywną komunikację z innymi osobami | wykład, wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_K04+++ |
S1A_K02++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1 W2 | MEK01 | |
2 | TK02 | W3, W4, W5, W6 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W7, W8 | MEK03 | |
2 | TK04 | W9, W10, W11 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK05 | W12, W13 | MEK01 | |
2 | TK06 | W14 | MEK02 | |
2 | TK07 | W15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium pisemne z tematyki zajęć |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak | Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer | 2024 |
2 | R. Klamut | Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case | 2023 |
3 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
4 | R. Klamut | Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych | 2020 |
5 | R. Klamut | Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa | 2019 |