logo
Karta przedmiotu
logo

Reklama

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 3288

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Komunikacja w biznesie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 C30 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. Grzegorz Ostasz

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Hanna Sommer

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Znajomość rodzajów i funkcji reklamy, technik budowania skutecznych przekazów reklamowych oraz umiejętność wykorzystywania tej wiedzy w praktycznym działaniu

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 M. Wierzchoń, J. Orzechowski, Nowe trendy w reklamie: między nauką a praktyką Wyd. Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie "Academica". 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk . 2010
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kleczek R., Hajdas M., Sobocinska M., Kreacja w reklamie Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków . 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę ogólną.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Potrafi określić miejsce reklamy w systemie promocji przedsiębiorstwa wykład / wykład problemowy; ćwiczenia / dyskusja dydaktyczna egzamin cz. ustna K_W05++
P7S_WG
P7S_WK
02 Zna zasady doboru i planowania mediów w kampaniach reklamowych. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. ustna K_U03++
P7S_UW
03 Ma świadomość oddziaływania reklamy oraz roli elementów etyki i prawa w obszarze reklamy. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe egzamin cz. ustna K_K02++
P7S_KO
04 Zna techniki projektowania skutecznych przekazów reklamowych. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / studium przypadku, warsztaty zaliczenie cz. ustna K_U03+
P7S_UW
05 Zna środki perswazji i manipulacji wykorzystywane w przekazach reklamowych. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / studium przypadku zaliczenie cz. ustna K_U05+
P7S_UK
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Reklama w systemie narzędzi promocji. Historia reklamy. Reklama w Polsce. W01-W05; C01; C02; C03 MEK02
4 TK02 Budowa przekazu reklamowego. Rola mediów w działaniach reklamowych. Psychologia oddziaływania reklamy. W06-W10; C04; C05; C06 MEK01
4 TK03 Etyka w reklamie. Nowe formy i środki reklamy. W11-W15; C-07; C08; C09 MEK04
4 TK04 Reklama jako narzędzie komunikacji rynkowej. Rozwój reklamy europejskiej. Geneza reklamy amerykańskiej. W16-W20; C10; C11 MEK05
4 TK05 Reklama azjatycka. Reklama społeczna. Reklama polityczna. W21-W25; C12; C13 MEK03
4 TK06 Specyficzne obszary działalności reklamowej. Etapy tworzenia przekazu reklamowego. Prawo i etyka w działalności reklamowej. W26-W30; C14; C15 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 4.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład uczęszczanie na wykłady
Ćwiczenia/Lektorat student odpowiada na pytania w pracy pisemnej, pozytywna ocena powyżej 50 procent pozytywnych odpowiedzi, ocena dobra 70 procent pozytywnych odpowiedzi, ocena bardzo dobra powyżej 85 procent pozytywnych odpowiedzi
Ocena końcowa Ocena końcowa jest średnią ważoną wyniku zaliczenia ćwiczeń i wyniku egzaminu pisemnego.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Kultura bezpieczeństwa w prowadzonej nowej epoce geologicznej - antropocenie w ocenie studentów Podkarpacia 2024
2 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Deklinacja bezpieczeństwa : varia : część pierwsza 2024
3 J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski Quo vadis securitologia : varia : część pierwsza 2024
4 G. Ostasz Płk Kazimierz Putek „Zworny\", komendant Podokręgu AK Rzeszów; w obliczu sowieckiego dyktatu (1944-1945) 2023
5 G. Ostasz Rzeszowski WiN a referendum i wybory 1947 r. 2023
6 G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman Metodyka prowadzenia i doskonalenia auditów wewnętrznych systemów zarządzania środowiskowego zgodnych z ISO 14001 2023
7 H. Sommer; G. Zakrzewski A culture of security versus digital exclusion as a form of social exclusion 2023
8 H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo zdrowotne – czynniki kształtujące jakość życia 2023
9 H. Sommer; G. Zakrzewski The culture of the co-existence of a planned wind farm in the context of environmental changes 2023
10 H. Sommer; G. Zakrzewski Understanding space security culture as a new explored human environment 2023
11 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Redefinicja oceny kultury cyberbezpieczeństwa przez młodzież Podkarpacia 2023
12 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część druga 2023
13 J. Fabisiak; T. Kostecki; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część trzecia 2023
14 J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski Czas na bezpieczeństwo : Miscellanea, część pierwsza 2023
15 J. Lipińska; E. Miron; G. Ostasz From information policy to strategic communication 2023
16 K. Czerwińska; G. Ostasz; A. Pacana Analysis of the Level of Efficiency of Control Methods in the Context of Energy Intensity 2023
17 P. Kozłowski; G. Ostasz Działalność komunistyczna na terenie Małopolski w latach 1931–1939 w świetle materiałów operacyjnych Straży Granicznej oraz Urzędów Śledczych Policji Państwowej 2023
18 E. Moczuk; G. Ostasz Świadomość historyczna studentów Politechniki Rzeszowskiej na temat najważniejszych dla Polski wydarzeń XX wieku 2022
19 G. Ostasz The Oil Industry in the Second Republic. Light and Shadow 2022
20 G. Ostasz; A. Pacana; D. Siwiec Model to Determine the Best Modifications of Products with Consideration Customers’ Expectations 2022
21 G. Ostasz; A. Pacana; D. Siwiec Universal Model to Predict Expected Direction of Products Quality Improvement 2022
22 H. Karwan; H. Sommer; G. Zakrzewski Zwierciadła bezpieczeństwa = safety mirrors 2022
23 H. Sommer Istota kultury bezpieczeństwa 2022
24 H. Sommer Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka podczas przerzutu sił wzmocnienia w 2022 roku 2022
25 H. Sommer; G. Zakrzewski Food security – recognition of selected aspects by academic youth 2022
26 H. Sommer; G. Zakrzewski Kreowanie wizerunku Akademii 2022
27 H. Sommer; G. Zakrzewski Kultura bezpieczeństwa ekologicznego organów państwa zajmujących się zagadnieniami destrukcyjnymi w środowisku 2022
28 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Edukacyjne aspekty zagrożeń w cyberprzestrzeni – „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” 2022
29 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część pierwsza 2022
30 P. Kozłowski; G. Ostasz Centralna Szkoła Straży Granicznej w Rawie Ruskiej w systemie szkolenia wywiadowczego strażników i oficerów SG w latach 1933–1939 2022
31 W. Mazur; G. Ostasz Pierwsze dokumenty konspiracyjne Łukasza Cieplińskiego (1941–1942) 2022
32 G. Ostasz Rola i zadania administracji rządowej i samorządowej w warunkach ekstremalnych. Analiza na przykładzie Okręgowej Delegatury Rządu na kraj w Krakowie (1940-1945) 2021
33 G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman Elementy doskonalenia logistyki zaopatrzenia 2021
34 H. Sommer Bezpieczeństwo ekologiczne - moda czy konieczność? - ekoświadomość współczesnej młodzieży akademickiej 2021
35 H. Sommer Bezpieczeństwo kulturowe Polski – wybrane aspekty 2021
36 H. Sommer W poszukiwaniu tożsamości bezpieczeństwa: Searching the essence of security 2021
37 H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo na drogach rowerowych 2021
38 H. Sommer; G. Zakrzewski Security in the context of environmental change: splitting the example of cutting the Vistula Spit canal 2021
39 H. Sommer; G. Zakrzewski Zagadnienia bezpieczeństwa : wieloaspektowość 2021
40 J. Forystek; G. Ostasz Historia AK – WiN w zeznaniach Adama Lazarowicza „Klamry” 2021
41 P. Kozłowski; G. Ostasz Wywiad graniczny na granicy z Czechosłowacją w latach 1918–1924 (założenia organizacyjne) 2021
42 S. Bilan; O. Kolotilina; S. Lyeonov; G. Ostasz; H. Yarovenko Country’s health profile: Social, economic, behavioral and healthcare determinants 2021
43 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
44 G. Ostasz Book review: The Mańkowski Chronicles, Andrzej Emeryk Mańkowski, “ASPRA” Publishing House, Warsaw 2017, 920 pages 2020
45 G. Ostasz Wywiad i kontrwywiad struktur podziemia wojskowego na Rzeszowszczyźnie w latach 1939-1944. Wykorzystanie doświadczeń służb z okresu II Rzeczpospolitej 2020
46 G. Ostasz; A. Pacana; K. Rejman Zarządzanie ryzykiem w procesach logistycznych 2020
47 H. Sommer; G. Zakrzewski Ecological security vs. food security 2020
48 H. Sommer; G. Zakrzewski Problem uzależnień behawioralnych w kontekście cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem infoholizmu 2020
49 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Cyberprzemoc – nie daj się złapać w sieć – etap II 2020
50 K. Czerwińska; G. Ostasz; A. Pacana Quality Management of Aluminum Pistons with the Use of Quality Control Points 2020
51 O. Gugnin; J. Lisniewskaja; G. Ostasz Castro II. Raúl – ideological leadership in the antilles 2020
52 P. Ptaszyński; H. Sommer; G. Zakrzewski Program Straży Miejskiej w Gdańsku. „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” 2020
53 S. Bilan; G. Ostasz; T. Pimonenko; R. Seliga; Y. Us Green Brand for Sustainable Business: Bibliometric Analysis 2020
54 S. Fedyna; O. Kubatko; L. Melnyk; M. Rabe; H. Sommer The economic and social drivers of renewable energy development in OECD countries 2020
55 A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak Biogospodarka wspomagająca ekoinnowacje 2019
56 A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak Gospodarka obiegu zamkniętego wspomagająca ekoinnowacje 2019
57 A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak Inteligentne miasta wspomagające ekoinnowacje 2019
58 A. Badora; S. Dziedzic; G. Ostasz; L. Woźniak Nowoczesne koncepcje zarządzania wspomagające ekoinnowacje 2019
59 G. Ostasz; A. Pacana Podstawy zarządzania bhp w przedsiębiorstwach. Monografia 2019
60 G. Ostasz; K. Tochman Oddział \"Ojca Jana\" w świetle raportu kontrwywiadu AK. Różne oblicza legendy 2019
61 G. Ostasz; K. Tochman Profesor Bolesław Fleszar - \"Solidarnosciowy\" rektor Politechniki Rzeszowskiej w świetle wybranych akt Służby Bezpieczeństwa 2019
62 H. Sommer; G. Zakrzewski Analysis of sailors\' confidence level in personal life-saving appliances and buoyancy aids 2019
63 H. Sommer; G. Zakrzewski Responsibility as a Determinant of the Activity of Contemporary Entrepreneurs 2019
64 H. Sommer; G. Zakrzewski Wykorzystywanie kart z nośnikiem informacji jako rozwiązanie proekologiczne we współczesnym społeczeństwie w dostępie do towarów i usług 2019
65 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo zintegrowane polskich rybaków morskich 2019
66 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Świadomość narodowa Kaszubów – wybrane zagadnienia 2019
67 J. Majka; G. Ostasz Wokół formowania Wojska Polskiego na przykładzie Rzeszowa (1918-1919) 2019
68 M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko O solidarności wielką i małą literą pisanej 2019
69 O. Gugnin; Y. Lisnevskaya; G. Ostasz Fidel Castro as a leader, revolution manager, and marketer 2019
70 P. Bielik; M. Gureva; G. Kabanbayeva; G. Ostasz Academic mobility and financial stability: A case of Erasmus student exchange program 2019
71 S. Bilan; H. Mishchuk; G. Ostasz; N. Samoliuk Effectiveness of Social Dialogue in the System of Sustainable Economic Development Factors 2019