logo
Karta przedmiotu
logo

Public relations w przedsiębiorstwie

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 3282

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Komunikacja w biznesie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Hanna Sommer

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem jest zapoznanie ze specyfiką działań PR. Poznanie mechanizmów i narzędzi budowania pozytywnego wizerunku, kontaktu z mediami, współpracy biznesowej w branży PR. Przygotowanie do praktycznej pracy w PR. Ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce podstawowych narzędzi PR.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych na 2 semestrze.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne student otrzymuje podczas zajęć.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Ewa Badzińska, Krzysztof Gołata, Marek Szczepańsk Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy Poznań : Wydaw.Politech.Pozn . 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ewelina Witek Komunikacja wizerunkowa : nowoczesne narzędzia Wrocław : Wydaw.ASTRUM. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 red. nauk. Aldona Frączkiewicz-Wronka, Jerzy Gołuchowski, Anna Adamus-Matuszyńska Public relations : doskonalenie procesu komunikowania w przestrzeni publicznej Studia Ekonomiczne - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. 2014

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów przyjętym na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę i umiejętności w zakresie planowania, opracowywania i wdrażania strategii PR. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe , projekt zespołowy sprawozdanie z projektu K_W02++
P7S_WG
02 Ma wiedzę na temat metod i technik działań public relations. wykład / wykład informacyjny egzamin cz. pisemna K_U01++
P7S_UW
03 Zna normy i standardy w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli w różnych obszarach działalności PR. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna, zaliczenie cz. praktyczna, egzamin cz. pisemna K_W02+
P7S_WG
04 Potrafi rozwiązywać zadania wymagające inicjatywy i przedsiębiorczości w sytuacjach kryzysowych firmy. ćwiczenia / projekt zespołowy prezentacja projektu K_U07++
P7S_UK
05 Potrafi ocenić zjawisko konkurencji i jej wpływ na funkcjonowanie organizacji w kontekście działań PR. ćwiczenia / ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna K_K02+
P7S_KO
06 Jest przygotowany do podejmowania decyzji zawodowych z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych i standardów zawodowych. wykład / wykład informacyjny; ćwiczenia / dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna K_K02+
P7S_KO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Istota public relations. W01;W02; C01; C02 MEK01
2 TK02 Public relations a inne narzędzia marketingu. W03; W04; C03; C04 MEK02
2 TK03 Metody i techniki działań public relations. W05; W06; C05; C06 MEK02
2 TK04 Wewnętrzne oddziaływanie PR w firmie. W07; W08; C07; C08 MEK04
2 TK05 Zasady komunikowania się z opinią publiczną. W09; W10; C09; C10 MEK03
2 TK06 Rola PR w sytuacjach kryzysowych firmy. W11; W12; C11; C12 MEK04
2 TK07 Zarządzanie działalnością PR w firmie. W13; W14; C13; C14 MEK05
2 TK08 Etyczne problemy związane z działalnością PR. W15; C15 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 6.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 14.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem.
Inne: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 6.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Kolokwium obejmuje zagadnienia wykładów, odbywa się zasadniczo w formie pisemnej (w wyjątkowych przypadkach o jego formie decyduje nauczyciel).
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem zaliczenia jest aktywny udział w zajęciach, znajomość literatury przedmiotu oraz przygotowanie projektu na temat - uruchomienie działu PR w konkretnej firmie i przedstawienie zadań przed nim stojących w ciągu 2 lat.
Ocena końcowa egzamin pisemny

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Kultura bezpieczeństwa w prowadzonej nowej epoce geologicznej - antropocenie w ocenie studentów Podkarpacia 2024
2 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Deklinacja bezpieczeństwa : varia : część pierwsza 2024
3 J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski Quo vadis securitologia : varia : część pierwsza 2024
4 H. Sommer; G. Zakrzewski A culture of security versus digital exclusion as a form of social exclusion 2023
5 H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo zdrowotne – czynniki kształtujące jakość życia 2023
6 H. Sommer; G. Zakrzewski The culture of the co-existence of a planned wind farm in the context of environmental changes 2023
7 H. Sommer; G. Zakrzewski Understanding space security culture as a new explored human environment 2023
8 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Redefinicja oceny kultury cyberbezpieczeństwa przez młodzież Podkarpacia 2023
9 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część druga 2023
10 J. Fabisiak; T. Kostecki; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część trzecia 2023
11 J. Fabisiak; W. Sokołowski; H. Sommer; G. Zakrzewski Czas na bezpieczeństwo : Miscellanea, część pierwsza 2023
12 H. Karwan; H. Sommer; G. Zakrzewski Zwierciadła bezpieczeństwa = safety mirrors 2022
13 H. Sommer Istota kultury bezpieczeństwa 2022
14 H. Sommer Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka podczas przerzutu sił wzmocnienia w 2022 roku 2022
15 H. Sommer; G. Zakrzewski Food security – recognition of selected aspects by academic youth 2022
16 H. Sommer; G. Zakrzewski Kreowanie wizerunku Akademii 2022
17 H. Sommer; G. Zakrzewski Kultura bezpieczeństwa ekologicznego organów państwa zajmujących się zagadnieniami destrukcyjnymi w środowisku 2022
18 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Edukacyjne aspekty zagrożeń w cyberprzestrzeni – „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” 2022
19 J. Fabisiak; H. Sommer; G. Zakrzewski Funkcje bezpieczeństwa : część pierwsza 2022
20 H. Sommer Bezpieczeństwo ekologiczne - moda czy konieczność? - ekoświadomość współczesnej młodzieży akademickiej 2021
21 H. Sommer Bezpieczeństwo kulturowe Polski – wybrane aspekty 2021
22 H. Sommer W poszukiwaniu tożsamości bezpieczeństwa: Searching the essence of security 2021
23 H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo na drogach rowerowych 2021
24 H. Sommer; G. Zakrzewski Security in the context of environmental change: splitting the example of cutting the Vistula Spit canal 2021
25 H. Sommer; G. Zakrzewski Zagadnienia bezpieczeństwa : wieloaspektowość 2021
26 H. Sommer; G. Zakrzewski Ecological security vs. food security 2020
27 H. Sommer; G. Zakrzewski Problem uzależnień behawioralnych w kontekście cyberprzestrzeni ze szczególnym uwzględnieniem infoholizmu 2020
28 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Cyberprzemoc – nie daj się złapać w sieć – etap II 2020
29 P. Ptaszyński; H. Sommer; G. Zakrzewski Program Straży Miejskiej w Gdańsku. „Cyberprzemoc nie daj się złapać w sieć” 2020
30 S. Fedyna; O. Kubatko; L. Melnyk; M. Rabe; H. Sommer The economic and social drivers of renewable energy development in OECD countries 2020
31 H. Sommer; G. Zakrzewski Analysis of sailors\' confidence level in personal life-saving appliances and buoyancy aids 2019
32 H. Sommer; G. Zakrzewski Responsibility as a Determinant of the Activity of Contemporary Entrepreneurs 2019
33 H. Sommer; G. Zakrzewski Wykorzystywanie kart z nośnikiem informacji jako rozwiązanie proekologiczne we współczesnym społeczeństwie w dostępie do towarów i usług 2019
34 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Bezpieczeństwo zintegrowane polskich rybaków morskich 2019
35 H. Sommer; H. Sommer; G. Zakrzewski Świadomość narodowa Kaszubów – wybrane zagadnienia 2019