Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 3281
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Komunikacja w biznesie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Ryszard Klamut
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i kształtowanie zaawansowanych umiejętności autoprezentacyjnych w głównych obszarach życia zawodowego
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze trzecim
1 | Leary, M. | Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji | Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2007 |
2 | Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. | Psychologia społeczna | Gdańsk: GWP. | 2000 |
3 | Strelau, J. i Doliński, D. (red.) | Psychologia. Podręcznik akademicki | Gdańsk: GWP. | 2008 |
1 | McKay M., Davis M., Fanning P. | Sztuka skutecznego porozumiewania się | Gdańsk: GWP. | 2007 |
2 | Knapp M. L., Hall J. A. | Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich | Wrocław: ASTRUM. | 2000 |
1 | Cialdini, R. | Wywieranie wpływu na ludzi | Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe kompetencje dotyczące tworzenia pozytywnych relacji międzyludzkich
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat zaawansowanych technik prezentacji | ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Potrafi wykorzystywać komunikację werbalną i niewerbalną do osiągania zamierzonego celu autoprezentacyjnego | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, odgrywanie ról | obserwacja i feedback, zaliczenie cz. praktyczna |
K_U07+ K_U09+ |
P7S_UK |
03 | Rozumie wagę etyki w działaniach autoprezentacyjnych. | ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna | zaliczenie cz. ustna |
K_U07+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UK |
04 | Potrafi zastosować zdobyte umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych i zawodowych | ćwiczenia/wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe | Prezentacja multimedialna, obserwacja wykonawstwa |
K_U07+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C1 C2 C3 C4 | MEK03 | |
3 | TK02 | C5 C6 C7 C8 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK03 | C9 C10 C11 C12 | MEK01 | |
3 | TK04 | C13 C14 C15 C16 | MEK02 | |
3 | TK05 | C17 C18 C19 C20 C21 C22 | MEK01 MEK04 | |
3 | TK06 | C23 C24 C25 C26 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK07 | C27 C28 C29 C30 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ustne, praktyczne, prezentacja Power Point |
Ocena końcowa | Uśredniony wynik studenta |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak | Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer | 2024 |
2 | A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura | The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model | 2023 |
3 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study | 2023 |
4 | R. Klamut | Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case | 2023 |
5 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
6 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
7 | B. Zatwarnicka-Madura | Kreowanie wizerunku w administracji publicznej | 2021 |
8 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | The effect of lenient return policy on brand recognition | 2021 |
9 | T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura | Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe | 2021 |
10 | R. Klamut | Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych | 2020 |
11 | B. Zatwarnicka-Madura | Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym | 2019 |
12 | E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura | Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh | 2019 |
13 | R. Klamut | Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa | 2019 |