logo
Karta przedmiotu
logo

Sztuka autoprezentacji

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 3281

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Komunikacja w biznesie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Ryszard Klamut

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i kształtowanie zaawansowanych umiejętności autoprezentacyjnych w głównych obszarach życia zawodowego

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze trzecim

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Leary, M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007
2 Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. Psychologia społeczna Gdańsk: GWP. 2000
3 Strelau, J. i Doliński, D. (red.) Psychologia. Podręcznik akademicki Gdańsk: GWP. 2008
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się Gdańsk: GWP. 2007
2 Knapp M. L., Hall J. A. Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich Wrocław: ASTRUM. 2000
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cialdini, R. Wywieranie wpływu na ludzi Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe kompetencje dotyczące tworzenia pozytywnych relacji międzyludzkich

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat zaawansowanych technik prezentacji ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna K_W04+
P7S_WG
P7S_WK
02 Potrafi wykorzystywać komunikację werbalną i niewerbalną do osiągania zamierzonego celu autoprezentacyjnego ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, odgrywanie ról obserwacja i feedback, zaliczenie cz. praktyczna K_U07+
K_U09+
P7S_UK
03 Rozumie wagę etyki w działaniach autoprezentacyjnych. ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna K_U07+
K_K03+
P7S_KR
P7S_UK
04 Potrafi zastosować zdobyte umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych i zawodowych ćwiczenia/wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe Prezentacja multimedialna, obserwacja wykonawstwa K_U07+
K_K03+
P7S_KR
P7S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Znaczenie autoprezentacji. Autoprezentacja a sztuka autoprezentacji C1 C2 C3 C4 MEK03
3 TK02 Przygotowanie do profesjonalnej autoprezentacji - techniki teatru improwizacji. C5 C6 C7 C8 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK03 Komunikacja werbalna a autoprezentacja C9 C10 C11 C12 MEK01
3 TK04 Zasady komunikacji niewerbalnej w praktyce C13 C14 C15 C16 MEK02
3 TK05 Wystąpienia publiczne C17 C18 C19 C20 C21 C22 MEK01 MEK04
3 TK06 Kreowanie własnego wizerunku w rozmowie kwalifikacyjnej C23 C24 C25 C26 MEK02 MEK04
3 TK07 Autoprezentacja a techniki manipulacyjne C27 C28 C29 C30 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie ustne, praktyczne, prezentacja Power Point
Ocena końcowa Uśredniony wynik studenta

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer 2024
2 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
3 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
4 R. Klamut Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case 2023
5 R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko Religious aspect of human social activity: is this already past? 2023
6 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
7 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
8 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
9 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
10 R. Klamut Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych 2020
11 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
12 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019
13 R. Klamut Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa 2019