Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 3268
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C30 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek, tydz. A, godz. 10:30 - 12:00; wtorek, tydz. B, godz. 17:30 - 19:00
semestr 2: mgr Damian Gębarowski
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat nowoczesnych form reklamy oraz umiejętności twórczego ich wykorzystania w sytuacjach praktycznych.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze drugim.
1 | Young M. | Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej | Wydawnictwo ARKADY, Warszawa. | 2018 |
2 | Stępowski R. | Komunikacja marketingowa 2030: technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja | Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. | 2016 |
3 | Holiday R. | Growth hacker marketing: o przyszłości PR, marketingu i reklamy | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2015 |
1 | Barska A. (red.) | Reklama wczoraj i dziś | Wydawnictwo Difin, Warszawa. | 2016 |
2 | Nierenberg B. (red.) | Zarządzanie reklamą | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | 2015 |
3 | Murdoch A. | Kreatywność w reklamie | PWN, Warszawa. | 2012 |
1 | Sadun E. | Idealna reklama: sztuka promowania aplikacji w Internecie | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2014 |
2 | Łopaciński K. | Skuteczność promocji internetowej: pomiar i technologia informacyjna | PWE, Warszawa. | 2015 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat istoty i funkcji reklamy, znajomość podstawowych jej form.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dostrzegania roli reklamy w strategiach komunikacji z otoczeniem.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Dostrzega zmiany, jakie pojawiły się na rynku reklamy w Polsce i na świecie na przestrzeni ostatnich lat oraz ich wpływ na rozwój komunikacji marketingowej z otoczeniem. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | egzamin cz. ustna, case study, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K_W02+++ K_U08++ |
P7S_UK P7S_UO P7S_WG |
02 | Ma wiedzę na temat nowoczesnych form reklamy, poszczególnych ich funkcji oraz sposobów wykorzystania. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, case study, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy | egzamin cz. ustna, kolokwium, prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W02++ K_U08++ |
P7S_UK P7S_UO P7S_WG |
03 | Potrafi dostrzec błędy w komunikacji marketingowej oraz wyciągać z nich praktyczne wnioski. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, case study, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy | egzamin cz. ustna, obserwacja wykonawstwa |
K_W02++ K_U02++ K_U08+ K_K03++ |
P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
04 | Potrafi wdrożyć zdobytą wiedzę do opracowania twórczych sposobów wykorzystania nowoczesnych form reklamy. | ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy, case study, dyskusja dydaktyczna | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K_W02++ K_U02++ K_U08++ K_K03+++ |
P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, C01, C02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W03, W04, C03, C04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W05, W06, W07, W08, C05, C06, C07 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | C08, C09, C10, C11, C12 | MEK02 | |
2 | TK05 | C13, C14, C15, C16, C17 | MEK02 | |
2 | TK06 | C18, C19, C20 | MEK02 | |
2 | TK07 | C21, C22, C23 | MEK02 | |
2 | TK08 | W09, W10, C24 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK09 | W11, W12, C25, C26 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK10 | W13, W14, W15, C27, C28, C29, C30 | MEK01 MEK02 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena z egzaminu ustnego oraz z aktywności na zajęciach |
Ćwiczenia/Lektorat | zaliczenie na podstawie: a) oceny z pisemnego projektu zbiorowego, b) oceny z prezentacji projektu, c) kolokwium pisemnego, d) aktywności na ćwiczeniach. |
Ocena końcowa | ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z wykładów oraz z ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | I. Wojciechowska | Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce | 2023 |
2 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
3 | I. Wojciechowska | Market approach to educational services in Polish higher education | 2019 |
4 | I. Wojciechowska | Social media as the important means of communication of universities with their surroundings | 2019 |