logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing polityczny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 3266

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 10.00-11.30 Środa 10.00-11.30

semestr 2: mgr Ewelina Nycz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy o prawidłowościach procesu politycznego i reguł stosowania instrumentów i strategii marketingowych w sferze działalności politycznej. Kształcenie umiejętności analizowania rynku politycznego, programów politycznych i procesu wyborczego w kraju i zagranicą.

Ogólne informacje o zajęciach:

Materiały dydaktyczne: notatki z wykładu

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Gugnin A., Ostasz G., Gugnina T., Gierczak A. Polityka i marketing Wydawnictwo Amelia, Rzeszów. 2012
2 Jaśniok M. Strategie marketingowe na rynku politycznym Wyd.Wolters Kluwer Polska, Kraków. 2007
3 K.Zajdowski Marketing produktu politycznego : analiza porównawcza Warszawa, Dom Wydaw. Elipsa. 2017
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Dobek-Ostrowska B. Komunikowanie polityczne i publiczne: podręcznik akademicki Wyd. Naukowe PWN, Warszawa. 2007
2 Kolczyński M., Sztumski J. Marketing polityczny Wyd. Śląśk, Katowice. 2006
3 Mazur M. Marketing polityczny Wyd.Naukowe PWN, Warszawa. 2006
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A.M.Zaręba Wizerunek polityka w III RP Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: są zgodne z regulaminem studiów wyższych na Politechnice Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć marketingu ekonomicznego, podstaw zarządzania oraz reklamy

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umie analizować procesy społeczno-gospodarcze w kraju i zagranicą

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Jest przygotowany do samodzielnego zdobywania wiedzy i świadomego uczestniczenia w życiu społeczno-gospodarczym państwa

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę o osobliwościach zastosowania instrumentów marketingu na rynku politycznym. wykład/wykład informacyjny, ćwiczenia /ćwiczenia problemowe , projekt zespołowy egzamin cz. ustna, prezentacja projektu K_W01++
K_K02+++
P7S_KO
P7S_WG
02 Zna podstawowe kategorie i metody stosowane w marketingu politycznym wykład/wykład problemowy, ćwiczenia/dyskusja egzamin cz. ustna, K_U12++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UU
03 Umie analizować rynek polityczny, jego instytucje i podmioty wykład/wykład problemowy egzamin cz. ustna K_U01+++
K_K02+++
P7S_KO
P7S_UW
04 Stosuje koncepcje marketingowe do analizy zjawisk i procesów politycznych wykład/wykład interaktywny, ćwiczenia/projekt indywidualny egzamin cz. ustna, prezentacja projektu K_W01+
P7S_WG
05 Jest przygotowany do samodzielnego zdobywania wiedzy i świadomego uczestniczenia w życiu politycznym państwa wykład / wykład interaktywny, ćwiczenia/dyskusja egzamin cz. ustna K_U01++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Specyfika marketingu politycznego. Marketing polityczny a marketing wyborczy w Polsce. W01-W02, C01-C02 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05
2 TK02 Geneza marketingu politycznego. Marketing polityczny w Europie - studium przypadku. W03-W04, C03-C04 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
2 TK03 Podstawowe kategorie marketingu politycznego. W05-W06, C05-C06 MEK02 MEK03 MEK05
2 TK04 Analiza rynku politycznego: struktura, rodzaje, fazy rozwoju. Rynek wyborczy - studium przypadku. W07-W08, C07-C08 MEK01 MEK03 MEK05
2 TK05 Produkt polityczny - ideologia, doktryna, program, polityk. Kreowanie wizerunku polityka i partii. W09-W10, C09-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05
2 TK06 Kształtowanie ceny w marketingu politycznym. W11, C11 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK07 Dystrybucja produktu politycznego. Analiza pracy sztabu wyborczego partii politycznej. W12-W13, C12-C13 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK08 Komunikacja polityczna i promocja produktu politycznego. Reklama polityczna. Techniki public relations w polityce. W14-W15, C14-C15 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 20.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 4.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład egzamin w formie ustnej
Ćwiczenia/Lektorat zaliczenie na podstawie wykonanych zadań indywidualnych i przygotowanych projektów grupowych
Ocena końcowa ocena z egzaminu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie