Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych , 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 3204
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek
Terminy konsultacji koordynatora: środa godz. 12.00-14.00 czwartek godz. 8.30-9.30
semestr 3: dr Joanna Wiażewicz
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest wyjaśnienie istoty współczesnych targów oraz wystaw gospodarczych, jak również wykształcenie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia wszystkich etapów procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.
1 | M. Gębarowski | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd. Regan Press, Gdańsk . | 2010 |
2 | B. Siskind | Marketing wystawienniczy | Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków . | 2006 |
3 | H. Mruk, A. Kuca | Marketing targowy. Vademcum wystawcy | Wyd. Polska Korporacja Targowa, Poznań . | 2006 |
4 | J. Kisiała, R. Jurczak | Poradnik wystawcy czyli 101 wskazówek dla organizatora : stanowiska konferencyjnego, stoiska targowego, stanowiska degustacji | Wydaw. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków . | 1997 |
1 | M.Gębarowski | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd.Regan Press, Gdańsk. | 2010 |
2 | B.Siskind | Marketing wystawienniczy | Wyd.Wolters Kluwer, Kraków . | 2006 |
3 | H.Mruk, A.Kuca | Marketing targowy.Vademecum wystawcy | Wyd.Polska Korporacja Targowa, Poznań. | 2006 |
1 | Leicher R. | Jak wystawiać i sprzedawać na targach | Agencja Wydaw."Placet", Warszawa. | 1996 |
2 | Drab A. | Marketing wystawienniczy czyli jak odnieść sukces na targach | Business Press, Warszawa . | 1995 |
3 | A.Proszowska [dok.elekt.] | Instrumentarium marketingowe organizatora targów gospodarczych w procesie oddziaływania na zachowania wystawców - studium przypadku | Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 39, T.2, s.313-326 . | 2015 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie istotę współczesnych targów i wystaw gospodarczych oraz ich znaczenia dla kreowania wymiany handlowej | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja |
K_W01+ |
P7S_WG |
02 | Umie wdrożyć w praktyce wszystkie etapy procesu przygotowania i realizacji wystąpienia targowego | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, prezentacja projektu |
K_W08+ K_K01++ K_K02++ |
P7S_KK P7S_KO P7S_WG P7S_WK |
03 | Potrafi identyfikować błędy popełniane przez wystawców | wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja |
K_W08+ K_U06++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
04 | Zna podmioty (organizacje) funkcjonujące na rynku targowym (w wymiarze międzynarodowym oraz krajowym) | wykład/wykład multimedialny | zaliczenie pisemne z wykładów |
K_W08+ |
P7S_WG P7S_WK |
05 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowania wystąpienia targowego | ćwiczenia/projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_U06+ K_U10+++ |
P7S_UO P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01 | MEK01 | |
3 | TK02 | W02 | MEK01 | |
3 | TK03 | W03 | MEK01 | |
3 | TK04 | W04, C01, C02 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK05 | W05, C03, C04 | MEK02 | |
3 | TK06 | W05, C05 | MEK02 | |
3 | TK07 | W06, C06, C07 | MEK02 | |
3 | TK08 | W07, C08 | MEK02 | |
3 | TK09 | W08, C09 | MEK02 | |
3 | TK10 | W09, C10, C11 | MEK02 | |
3 | TK11 | W10 | MEK02 | |
3 | TK12 | W11, C12, C13 | MEK03 | |
3 | TK13 | W14 | MEK01 | |
3 | TK14 | W15, C14, C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
1.00 godz./sem. Inne: 4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z zaliczenia pisemnego z wykładów |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z wykonanego projektu zespołowego i innych aktywności |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich form zajęć |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers | 2024 |
2 | A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek | Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspectiv | 2023 |
3 | G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek | Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions | 2023 |
4 | K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek | The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland | 2023 |
5 | L. Witek | Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
6 | L. Witek | Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
7 | L. Witek | Winiarstwo organiczne | 2021 |
8 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market | 2021 |
9 | W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek | The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers | 2021 |
10 | L. Witek | Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase | 2020 |
11 | K. Szalonka; L. Witek | Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance | 2019 |
12 | L. Witek | Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases | 2019 |
13 | L. Witek | Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu | 2019 |