Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Awioniki i Sterowania
Kod zajęć: 3120
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Pilotaż
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C30 / 2 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr inż. Kamil Kosacki
Terminy konsultacji koordynatora: Konsultacje zdalne na platformie Teams - po uzgodnieniu terminu z prowadzącym
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr inż. Maciej Pruchniak
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. Damian Kordos
Główny cel kształcenia: Uzyskanie wiedzy i umiejętności planowania lotu IFR: 1. Samolotu wielosilnikowego odrzutowego w klasie osiągów A. 2. Samolotu wielosilnikowego tłokowego w klasie osiągów B.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia dydaktyczne obejmują treści programowe ujęte w przepisach PART-FCL, przewidziane dla uzyskania licencji pilota liniowego. Nabyte umiejętności pozwolą na pogłębioną analizę osiągów samolotów wielosilnikowych odrzutowych w klasie osiągów A oraz wielosilnikowych tłokowych w klasie osiągów B.
Materiały dydaktyczne: Prezentacje prowadzącego
1 | Oxford Aviation Training | ATPL Ground Training Series, Flight Performance & Planning 1 | Oxford Aviation Training. | 2008 |
2 | Oxford Aviation Training | ATPL Ground Training Series, Flight Performance & Planning 2 | Oxford Aviation Training. | 2008 |
3 | Jeppesen Sanderon Inc. | Performance, JAA ATPL Training | Jeppesen Sanderon Inc.. | 2007 |
4 | Jeppesen Sanderon Inc. | Mass and Balance, JAA ATPL Training | Jeppesen Sanderon Inc.. | 2007 |
5 | Jeppesen Sanderon Inc. | Flight Planning, JAA ATPL Training | Jeppesen Sanderon Inc.. | 2007 |
6 | Oxford Aviation Training | JAA ATPL Theoretical Knowledge Manual, Flight Performance and Planning 1 | Oxford Aviation Training. | 2001 |
7 | Oxford Aviation Training | JAA ATPL Theoretical Knowledge Manual, Flight Performance and Planning 2 | Oxford Aviation Training. | 2001 |
8 | Jeppesen | Student Pilot Route Manual | Jeppesen. | 2007 |
1 | Instrukcja Użytkowania w Locie samolotu PA-34 Seneca V | . | ||
2 | Jeppesen | Student Pilot Route Manual | Jeppesen. | 2007 |
3 | RAD Document - bieżący AIRAC | . | ||
4 | UK CAA | CAP 696 - Mass and Balance Manual (Aeroplanes) | . | |
5 | UK CAA | CAP 697 - Flight Planning Manual | . | |
6 | UK CAA | CAP 698 - Aeroplane Performance Manual | . |
1 | Literatura tożsama z wykorzystywaną podczas zajęć wykładowych | . |
Wymagania formalne: Wpis na I semestr II stopnia studiów specjalności pilotażowej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna zasady planowania lotu IFR samolotu jednosilnikowego tłokowego, jego masy i wyważenia, operacyjnego planu lotu oraz wypełniania i składania planu lotu ATS.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Znajomość języka angielskiego oraz frazeologii lotniczej w stopniu umożliwiającym posługiwanie się dokumentami potrzebnymi do zaplanowania lotu samolotów w klasie osiągów A oraz B.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Nabycie wiedzy i umiejętności oceny osiągów samolotu odrzutowego wielosilnikowego w klasie osiągów A oraz zaplanowania lotu zgodnie z zasadami stosowanymi w przewozie lotniczym (CAT - Commercial Air Transport). | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna lub test pisemny |
K_W05+ K_W06++ K_U01++ K_U04+ K_U05+++ K_K01++ K_K02+ K_K03+ |
P7S_KO P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
02 | Nabycie wiedzy i umiejętności oceny osiągów samolotu wielosilnikowego tłokowego w klasie osiągów B oraz zaplanowania lotu IFR tego samolotu. | Wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna lub test pisemny |
K_W05+ K_W06++ K_U01++ K_U04+ K_U05+++ K_K01++ K_K02+ K_K03+ |
P7S_KO P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W10,C20 | MEK01 | |
1 | TK02 | W5,C10 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie egzaminu etapowego (testu) kończącego moduł szkolenia w OKL z zakresu Planowania lotu IFR samolotu wielosilnikowego. |
Ćwiczenia/Lektorat | Na podstawie obecności na ćwiczeniach. |
Ocena końcowa | Zaliczenie egzaminu etapowego (testu) kończącego moduł szkolenia w OKL z zakresu Planowania lotu IFR samolotu wielosilnikowego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Osiągi i planowanie lotu sam.I DU.png
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie