Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Modelowania Matematycznego
Kod zajęć: 31
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1, 2 / W30 C30 / 4 ECTS / Z,Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. Wojciech Jabłoński
Terminy konsultacji koordynatora: podane na stronie http://wojciechjablonski.v.prz.edu.pl/
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z elementarnymi wiadomościami i metodami algebry liniowej, geometrii analitycznej oraz analizy matematycznej . Rozwijanie umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego
Ogólne informacje o zajęciach: Zakres materiału obejmuje elementy logiki, algebry liniowej, a także podstawy geometrii analitycznej (proste, płaszczyzny, krzywe o powierzchnie stożkowe) oraz analizy matematycznej (rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej).
1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia i wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna I. Definicje, twierdzenia i wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | A. I. Konstykin | Wstęp do algebry liniowej. t1: Podstawy algebry, t2: algebra liniowa. | PWN Warszawa. | 2004 |
4 | F. Leja | Geometria analityczna | WNT Warszawa. | 1966 |
5 | R. Rudnicki | Wykłady z analizy matematycznej | PWN Warszawa. | 2012 |
1 | Krysicki, Włdarski | Analiza matematyczna w zadaniach | PWN. | 2005 |
2 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania | ficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna I. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
4 | B. Gdowski, E. Pluciński | Zadania z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej | PWN Warszawa. | 1979 |
1 | D. Bród | Matematyka dla studentów kierunków: architektura i urbanistyka, ochrona środowiska | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2013 |
Wymagania formalne: Ukończona szkoła ponadgimnazjalna - matura z matematyki.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z zakresu matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, obejmująca geometrię, geometrię analityczną na płaszczyźnie, algebrę i analizę matematyczną
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się aparatem matematycznym w zakresie szkoły ponadgimnazjalnej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Przygotowanie do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie pojęcie zdania logicznego oraz pojęcie zbioru, wykonuje podstawowe działania na zdaniach oraz na zbiorach. Zna liczby zespolone i potrafi wykonać działania na liczbach zespolonych. Zna pojęcie macierzy i wyznacznika, wykonuje działania na macierzach i rozwiązuje proste układy równań liniowych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01++ K_U12++ K_K03++ |
T1A_W01++ T1A_W02+ InzA2W07+ T1A_U05+ T1A_K01++ InzA1K02+ T1A_K05+ InzA2K06 |
02 | Posiada podastawową wiedzę z zakresu geomertii analitycznej na płaszczyźnie oraz w przestrzeni trójwymiarowej. Zna podstawowe własności krzywych stożkowych, potrafi wykonywac działania na wektrorach oraz wyznaczac równania prostych i płaszczyzn w przestrzeni | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01++ K_U12++ K_K03++ |
T1A_W01++ T1A_W02+ InzA2W07+ T1A_U05+ T1A_K01++ InzA1K02+ T1A_K05+ InzA2K06 |
03 | Potrafi obliczyć granice ciągów oraz zbadać zbieżność szeregów liczbowych. Zna własności podstawowych funkcji elementarnych. Rozumie pojęcie granicy, ciągłości oraz pochodnej funkcji jednej zmiennej. Potrafi obliczać granice i pochodne funkcji oraz stosować rachunek różniczkowy do badania monotoniczności i wyznaczania ekstremów lokalnych funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+++ K_U12++ K_K03++ |
T1A_W01++ T1A_W02+ InzA2W07+ T1A_U05+ T1A_K01++ InzA1K02+ T1A_K05+ InzA2K06 |
04 | Rozumie pojęcia całki nieoznaczonej i oznaczonej. Zna podstawowe metody obliczania całek nieoznaczonych. Potrafi stosowac rachunek całkowy do obliczania pól powierzchni płaskich, długości łuków oraz pól powierzchni i objętości brył obrotowych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+++ K_U12++ K_K03++ |
T1A_W01++ T1A_W02+ InzA2W07+ T1A_U05+ T1A_K01++ InzA1K02+ T1A_K05+ InzA2K06 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, C01 | MEK01 | |
1 | TK02 | W02-W04, C02-C04 | MEK01 | |
1 | TK03 | W05-W08,C05-C08 | MEK02 | |
1 | TK04 | W09-W13, C09-C13 | MEK02 | |
1 | TK05 | W14-W15, C14-C15 | MEK03 | |
2 | TK01 | W01 - W03, C01-C03 | MEK03 | |
2 | TK02 | W04 - W07, C04 - C07 | MEK03 | |
2 | TK03 | W08 -W11, C08 - C11 | MEK04 | |
2 | TK04 | W12 - W15, C12 - C15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | |||
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pracy semestralnej |
Ćwiczenia/Lektorat | Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest zaliczenie dwóch prac okresowych. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie zaliczenia pracy semestralnej (wykład) oraz prac okresowych (ćwiczenia) |
Wykład | Zaliczenie pracy semestralnej |
Ćwiczenia/Lektorat | Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest zaliczenie dwóch prac okresowych |
Ocena końcowa | Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie zaliczenia pracy semestralnej (wykład) oraz prac okresowych (ćwiczenia) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie