logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie międzykulturowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności

Kod zajęć: 2990

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C30 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Krystyna Khorrami

Terminy konsultacji koordynatora: środa, 15,10-17,00 czwartek, 13,40-15,10

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia w module podstawy doskonałości menedżerskiej jest poznanie zadań i roli menedżera we współczesnej organizacji, doskonalenie wybranych kompetencji miękkich, stanowiących podstawę zawodu menedżera oraz poznanie specyfiki pracy w tym zawodzie.

Ogólne informacje o zajęciach: Kształcenie w ramach modułu podstawy doskonałości menedżerskiej umożliwią studentowi poznanie ról i zadań menedżera we współczesnej organizacji, poznanie wymagań kompetencyjnych w zawodzie menedżera, standardów profesjonalizmu i specyfiki pracy menedżera, a także doskonalenie wybranych kompetencji miękkich (planowanie i organizowanie pracy, komunikacja z pracownikiem, motywowanie pracowników, prowadzenie rozmowy oceniającej, przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego).

Materiały dydaktyczne: Dostępne w wersji elektronicznej w odniesieniu do tematów podejmowanych na wykładach

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Sajkiewicz A. Kompetencje menedżerów w organziacji uczącej się Wydaw. Difin, Warszawa. 2008
2 Nogalski B., Śniadecki J. Umiejetności menedżerskie w zarządzaniu przedsiebiorstwem Ofic.Wydaw.Ośr.Postępu Organiz., Bydgoszcz. 2001
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Drucker P.F. Menedżer skuteczny MT Biznes, Konstancin-Jeziorna. 2004
2 Rakowska A., Sitko-Lutek A. Doskonalenie kompetencji menedżerskich Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa. 2000
3 Penc J. Role i umiejetności menedżerskie: sekrety sukcesu i kariery Wydaw. Difin, Warszawa. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Wszelkie dostępne źródła internetowe oraz poradniki menedżerskie .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zrealizowane efekty kształcenia dla modułów: podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi, zachowania organizacyjne

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie wiedzy w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie umiejętności w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie umiejętności w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna i rozumie zadania i rolę menedżera we współczesnej organizacji wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
02 Zna wymagania kompetencyjne oraz techniki rozwoju menedżera wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_W05++
P6S_WG
P6S_WK
03 Potrafi wskazać powiązania między procesami społecznymi, cechami jednostki i warunkami organizacyjnymi a zadaniami menedżera wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_W07+
K_U02++
K_U11++
P6S_UO
P6S_UW
P6S_WG
04 Potrafi prawidłowo identyfikować bariery w zakresie samorozwoju oraz relacji społecznych w warunkach pracy menedżera wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_U11++
K_U12+
P6S_UO
P6S_UU
05 Posiada umiejętność współpracy grupowej dla poszukiwania rozwiązań problemów w warunkach pracy menedżera wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_U11++
K_K03+
P6S_KR
P6S_UO
06 Jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania informacji i doskonalenia umiejętności kierowniczych wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa K_U12++
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Omówienie treści przedmiotu, sprawy organizacyjne, omówienie zasad zaliczenia. Istota, zadania i klasyfikacje współczesnych menedżerów. Typy i role menedżerów oraz ich zadania. Menedżer w teoriach i koncepcjach zarządzania. Profil kompetencyjny menedżera. Doskonalenie umiejętności menedżera. Techniki rozwoju kompetencji menedżerskich. Coaching pracowników jako zadanie menedżera. Organizacja pracy menedżera. Zarządzanie czasem. Źródła władzy i autorytetu. Style sprawowania władzy. Kształtowanie wizerunku w pracy menedżera. Higiena pracy menedżera (stres, równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, wypalenie zawodowe). Etyczny wymiar pracy menedżera. Lider-kierownik-przywódca ideał współczesnego menedżera. W01-W30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK02 Menedżer a przedsiębiorca. Identyfikacja cech i umiejętności menedżera. Przygotowanie do pracy menedżera. Komunikacja jako podstawowe zadanie menedżera. Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych (zasady sporządzania notatek, mem, pism, zasady prowadzenia rozmów z pracownikiem). Doskonalenie umiejętności menedżerskich w zakresie planowania i organizacji pracy. Doskonalenie umiejętności motywacyjnych menedżera: identyfikacja potrzeb i oczekiwań pracowników, dobór sposobów motywowania, karanie i nagradzanie pracowników. Ocena pracowników jako zadanie menedżera. Przygotowanie i prowadzenie rozmowy oceniającej. Zasady prowadzenia zebrań. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych. Savoir vivre w pracy menedżera. Kodeks etyki menedżera. C01-C30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 20.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 5.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Na podstawie wyników egzaminu pisemnego obejmującego pytania w formie testowej, opisowej i problemowej.
Ćwiczenia/Lektorat Na podstawie oceny z projektu, obecności na zajęciach oraz aktywności w zajęciach
Ocena końcowa Średnia ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak