Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 2990
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5N - Zarządzanie międzynarodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C30 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Krystyna Khorrami
Terminy konsultacji koordynatora: środa, 15,10-17,00 czwartek, 13,40-15,10
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia w module podstawy doskonałości menedżerskiej jest poznanie zadań i roli menedżera we współczesnej organizacji, doskonalenie wybranych kompetencji miękkich, stanowiących podstawę zawodu menedżera oraz poznanie specyfiki pracy w tym zawodzie.
Ogólne informacje o zajęciach: Kształcenie w ramach modułu podstawy doskonałości menedżerskiej umożliwią studentowi poznanie ról i zadań menedżera we współczesnej organizacji, poznanie wymagań kompetencyjnych w zawodzie menedżera, standardów profesjonalizmu i specyfiki pracy menedżera, a także doskonalenie wybranych kompetencji miękkich (planowanie i organizowanie pracy, komunikacja z pracownikiem, motywowanie pracowników, prowadzenie rozmowy oceniającej, przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego).
Materiały dydaktyczne: Dostępne w wersji elektronicznej w odniesieniu do tematów podejmowanych na wykładach
1 | Sajkiewicz A. | Kompetencje menedżerów w organziacji uczącej się | Wydaw. Difin, Warszawa. | 2008 |
2 | Nogalski B., Śniadecki J. | Umiejetności menedżerskie w zarządzaniu przedsiebiorstwem | Ofic.Wydaw.Ośr.Postępu Organiz., Bydgoszcz. | 2001 |
1 | Drucker P.F. | Menedżer skuteczny | MT Biznes, Konstancin-Jeziorna. | 2004 |
2 | Rakowska A., Sitko-Lutek A. | Doskonalenie kompetencji menedżerskich | Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa. | 2000 |
3 | Penc J. | Role i umiejetności menedżerskie: sekrety sukcesu i kariery | Wydaw. Difin, Warszawa. | 2005 |
1 | Wszelkie dostępne źródła internetowe oraz poradniki menedżerskie | . |
Wymagania formalne: Zrealizowane efekty kształcenia dla modułów: podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi, zachowania organizacyjne
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie wiedzy w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie umiejętności w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zrealizowanie efektów kształcenia w zakresie umiejętności w module podstawy zarządzania, zarządzanie zasobami ludzkimi i zachowania organizacyjne
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna i rozumie zadania i rolę menedżera we współczesnej organizacji | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
02 | Zna wymagania kompetencyjne oraz techniki rozwoju menedżera | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_W05++ |
P6S_WG P6S_WK |
03 | Potrafi wskazać powiązania między procesami społecznymi, cechami jednostki i warunkami organizacyjnymi a zadaniami menedżera | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_W07+ K_U02++ K_U11++ |
P6S_UO P6S_UW P6S_WG |
04 | Potrafi prawidłowo identyfikować bariery w zakresie samorozwoju oraz relacji społecznych w warunkach pracy menedżera | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_U11++ K_U12+ |
P6S_UO P6S_UU |
05 | Posiada umiejętność współpracy grupowej dla poszukiwania rozwiązań problemów w warunkach pracy menedżera | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_U11++ K_K03+ |
P6S_KR P6S_UO |
06 | Jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania informacji i doskonalenia umiejętności kierowniczych | wykład/wykład problemowy/ wykład multimedialny/wykład informacyjny ćwiczenia/dyskusja/studium przypadku/odgrywanie ról | kolokwium/prezentacja projektu/obserwacja wykonawstwa |
K_U12++ |
P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
4 | TK02 | C01-C30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na podstawie wyników egzaminu pisemnego obejmującego pytania w formie testowej, opisowej i problemowej. |
Ćwiczenia/Lektorat | Na podstawie oceny z projektu, obecności na zajęciach oraz aktywności w zajęciach |
Ocena końcowa | Średnia ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie