logo
Karta przedmiotu
logo

Strategia produktu

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 2981

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Zhanna Poplavska

Terminy konsultacji koordynatora: 8.30 -10.15 piatki tydzen A

semestr 4: mgr Ewelina Nycz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Znajomość istoty i złożoności współczesnych produktów. Zdobycie umiejętności kształtowania poszczególnych elementów produktu oraz stosowania strategii marketingowych na różnych etapach cyklu życia produktu

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje istotę strategii produktu oraz narzędzia jej kształtowania, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności marketingowej podejmowanej przez polskie podmioty rynkowe

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 K. Best Design management: zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2009
2 R. Morris Projektowanie produktu Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. 2009
3 H. Mruk, I.P. Rutkowski Strategia produktu PWE, Warszawa. 2001
4 I.P. Rutkowski Rozwój nowego produktu: metody i uwarunkowania PWE, Warszawa. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem działań marketingowych przez zróżnicowane podmioty rynkowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna istotę oraz złożoność współczesnych produktów wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W01+
K_U02+
P6S_UW
P6S_WG
02 Posiada umiejętność kształtowania poszczególnych elementów produktu wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U02+
P6S_UW
03 Umie stosować strategie marketingowe na różnych etapach cyklu życia produktu wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U05+
P6S_UW
04 Potrafi przeprowadzić proces segmentacji rynku oraz spozycjonować produkt dla wyodrębnionego segmentu wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U02+
P6S_UW
05 Posiada wiedzę dotyczącą etapów wprowadzania nowych produktów na rynek wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U05+
P6S_UW
06 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowywania koncepcji wprowadzenia nowego produktu na rynek ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_K03+
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Istota oraz definicje produktu. Produkt a pozostałe elementy marketingu-mix W01, C01, C02 MEK01
4 TK02 Ewolucja potrzeb konsumentów a zmiany produktów dostępnych na rynku W02,C03,C04 MEK01
4 TK03 Typologie produktów W03,C05,C06 MEK01
4 TK04 Struktura produktu W04,C07,C08 MEK01 MEK02
4 TK05 Pozycjonowanie produktu W05, W06, C09,C10 MEK04
4 TK06 Cykl życia produktu - warianty występowania, strategie marketingowe w poszczególnych etapach W07, W08, C11,C12 MEK01 MEK03
4 TK07 Elementy produktu (marka, opakowanie, jakość) W09, W10, W11, C13, C14, C15. C16 MEK01 MEK02
4 TK08 Proces wprowadzania nowego produktu na rynek W12, C17,C18 MEK01 MEK04
4 TK09 Produkt a rozwój mediów elektronicznych. Masowa customizacja W13,C19,C20 MEK01
4 TK10 Zarządzanie portfelem produktów W14,C21, C22, C23 MEK01 MEK02
4 TK11 Opracowanie strategii wprowadzenia innowacyjnego produktu na rynek C24, C25, C26, C27, C28, C29, C30 MEK01 MEK02 MEK05 MEK06
4 TK12 Zaliczenie przedmiotu W15 MEK01 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 12.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego (zaliczanego grupowo)
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 Z. Poplavska Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki narodowej 2021
2 O. Jurgilewicz; Z. Poplavska; P. Siemiątkowski; P. Tomaszewski Assessment of basic elements of the security system of local communities 2019