logo
Karta przedmiotu
logo

Systemy identyfikacji wizualnej

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1F - Zarządzanie finansami, 2J - Zarządzanie jakością, 3M - Nowoczesny marketing, 4P - Zarządzanie projektami, 5N - Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 2974

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3M - Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: mgr Kinga Oszust

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy dotyczącej istoty, elementów i znaczenia systemu identyfikacji wizualnej w zarządzaniu współczesną organizacją jak również - umiejętności zaprojektowania wybranych elementów takiego systemu.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze szóstym.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Nikodemska-Wołowik, T. Górski, M. Wołowik Nie tylko logotyp. Wyróżnienie i przynależność w biznesie Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk . 2004
2 D. Airey Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona Helion. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 G. Hardy. Podręcznik projektantów logo : Smashing Magazine Helion. 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 D. Airey Logo. Design. Love. Zaprojektuj genialny logotyp Helion, Gliwice. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć, zasad i instrumentów marketingu oraz jego struktury i znaczenia dla współczesnej organizacji.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność zaplanowania marketingowych instrumentów i działań dla danej organizacji, potrafi zaproponować i zastosować marketingowe narzędzia według marketingowych reguł.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada podstawową umiejętność pracy w grupie, zna podstawowe zasady autoprezentacji oraz prezentacji werbalnej i multimedialnej określonych treści naukowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Student zna funkcje, istotę i instrumenty marketingowej komunikacji organizacji z rynkiem oraz jej miejsce w "nowym" marketingu; rozumie zachowania "nowego konsumenta" wykład konwersatoryjny, wykład multimedialny zaliczenie - część pisemna K_W02+
K_U08+
P6S_UK
P6S_WG
02 Student rozumie znaczenie pojęć: tożsamość i wizerunek firmy oraz zna ich atrybuty jak również branding oraz rebranding i elementy tych procesów wykład konwersatoryjny, wykład multimedialny zaliczenie - część pisemna K_W02+
K_U08+
P6S_UK
P6S_WG
03 Student rozumie czym jest system identyfikacji wizualnej, jakie są jego funkcje, rodzaje, znaczenie wykład multimedialny, wykład interaktywny zaliczenie - część pisemna K_W04++
P6S_WG
P6S_WK
04 Student zna elementy systemu identyfikacji wizualnej i zasady ich tworzenia wykład interaktywny, laboratorium, projekt zespołowy zaliczenie - część pisemna, prezentacja projektu K_U02+
P6S_UW
05 Student potrafi zaprojektować wybrane elementy systemu identyfikacji wizualnej według poznanych zasad laboratorium, projekt zespołowy zaliczenie - część pisemna, prezentacja projektu K_U08+
K_K02+
P6S_KO
P6S_UK
06 Potrafi współpracować w grupie, przydzielać zadania i realizować określone funkcje laboratorium, projekt zespołowy, dyskusja dydaktyczna obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_U11++
P6S_UO
07 Student rozumie na czym polega zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej i tworzenie księgi tożsamości firmy wykład interaktywny, wykład multimedialny zaliczenie przedmiotu - część pisemna K_W07++
K_W09+
K_K01+
P6S_KK
P6S_WG
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Funkcje, istota i instrumenty marketingowej komunikacji organizacji z rynkiem. W01, W02 MEK01
6 TK02 Istota pojęć: tożsamość i wizerunek firmy oraz ich atrybuty jak również - branding, rebranding i elementy tych procesów W03, W04, W05 MEK02
6 TK03 Pojęcie systemu identyfikacji wizualnej, jego funkcje, rodzaje, znaczenie W06, W07 MEK03
6 TK04 Elementy systemu identyfikacji wizualnej i zasady ich tworzenia (kolorystyka, symbole, liternictwo itp.) W08, W09, W10, W11 MEK04
6 TK05 Projektowanie wybranych elementów systemu identyfikacji wizualnej (m.in. logo firmy) według poznanych zasad związanych z kolorystyką, doborem czcionek itp. L01-L10 MEK05
6 TK06 Zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej i tworzenie księgi tożsamości firmy W11, W12, W13 MEK07
6 TK07 Przygotowywanie i prezentacja systemu identyfikacji wizualnej wybranej firmy L11-L15 MEK05 MEK06
6 TK08 Zaliczenie wykładów i podsumowanie treści przedmiotu W14, W15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 6.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do laboratorium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Inne: 12.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 12.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Kolokwium zaliczeniowe
Laboratorium Zaliczenie projektu przygotowywanego w ramach ćwiczeń
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 K. Oszust TikTok as a methodof brands’communication with GenerationZ 2023
2 K. Oszust Kształtowanie pożądanych kompetencji zawodowych jako wyzwanie dla systemu edukacji dualnej w Polsce 2022