Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria odlewnictwa, Inżynieria spawalnictwa, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 2918
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Pojazdy samochodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 L30 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu Diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 sem. specjalności Pojazdy samochodowe.
1 | Merkisz J., Mazurek S. | Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych. | WKŁ, Warszawa . | 2002. |
2 | Będkowski L. | Elementy diagnostyki technicznej. | WAT, Warszawa . | 1991. |
3 | Sitek K. | Diagnozowanie pojazdów samochodowych w zakresie bezpieczeństwa jazdy. | Wyd. „AS”, Piła . | 1992. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 6 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma pogłębioną wiedzę z diagnostyki technicznej pojazdów. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W03+ K_W05+ K_W10+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_WG |
02 | Posiada umiejętność diagnozowania układów funkcjonalnych pojazdów samochodowych. | laboratorium | sprawozdanie z laboratorium |
K_W05+ K_U01+ K_U06+ K_U14+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, W02, W03 | MEK01 | |
6 | TK02 | W04, W05, W09, L01 | MEK01 | |
6 | TK03 | W06, W07, W08, L01, L02, L03, L04 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK04 | W10, W11, W12, L05, L06, L07 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK05 | W13, W14, W15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
0.50 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
0.50 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny z wykładów weryfikuje realizację efektu modułowego: MEK01. Warunkiem przystąpienia do egzaminu pisemnego z wykładów jest zaliczenie laboratorium. Ocena z treści wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Laboratorium | Zajęcia laboratoryjne weryfikują realizację efektu modułowego MEK02. Warunkiem zaliczenia części laboratoryjnej jest poprawne wykonanie wszystkich sprawozdań. Ocenę z części laboratoryjnej stanowi średnia z ocen ze sprawozdań zespołowych. Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej na ocenę końcową z laboratorium: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej na ocenę końcową: 3,000 ÷ 3,399: dst; 3,400 ÷ 3,799: +dst; 3,800 ÷ 4,199: db; 4,200 ÷ 4,599: +db; 4,600 ÷ 5,000: bdb. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |