Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 2891
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / P30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Marek Orkisz
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności prezentacji pracy dyplomowej w trakcie jej obrony
Ogólne informacje o zajęciach: prezentacja metod i wyników badań i obliczeń oraz projektów realizowanych w ramachi pracy dyplomowej
Materiały dydaktyczne: notatki własne z przedmiotów związanych z pracą dyplomową
Inne: brak
1 | Marek Orkisz et.al. | Podstawy doboru turbinowych silników lotniczych do płatowca | Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa, Warszawa. | 2002 |
2 | Marek Orkisz | Wybrane zagadnienia z teorii turbinowych silników odrzutowych | Wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom. | 1995 |
1 | według uznania promotora pracy | . |
1 | Stefan Szczeciński et. al. | Turbinowe silniki śmigłowe i śmigłowcowe | Wyd. WKŁ. | 1985 |
2 | według uznania promotora pracy | . | ||
3 | B. Boliński, Z. Stelmaszczyk | Eksploatacja silników turbinowych | Wyd. WKŁ. | 1981 |
Wymagania formalne: Zaliczony szósty semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wymagania wstępne dla dyplomanta precyzuje promotor pracy
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Znajomość dyscypliny z zakresu której wykonywana jest praca dyplomowa, jak również dobra orientacja w dyscyplinach pokrewnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi jasno i przekonywająco referować zagadnienia techniczne na przykładzie problemu rozwiązanego w ramach pracy dyplomowej
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | seminarium | prezentacja dokonań (portfolio) |
K_W11++ |
P6S_WG |
|
02 | seminarium | prezentacja dokonań (portfolio) |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | - | MEK01 | |
8 | TK02 | - | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 8) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Ocena końcowa uzależniona jest od jakości prezentacji zagadnienia referowanego na seminarium, jak również od czynnego udziału w dyskusjach na tematy przedstawiane na seminarium przez innych dyplomantów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
2 | S. Loryś; M. Orkisz | Neural network approach to compressor modelling with surge margin consideration | 2022 |
3 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
4 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
5 | M. Orkisz; K. Pazura | Experimental determination of compressor map of the DGEN 380 engine compressor using the WESTT CS/BV turbine engine simulator | 2021 |
6 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
7 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |
8 | D. Lichoń; M. Orkisz | Models of the reference departure and arrival IFR procedures for the purpose of research in RPAS integration in controlled airspace | 2019 |
9 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Analysis of the possibility of using an engine with a rotating piston as the propulsion of an electric generator in application to a motor glider propulsion | 2019 |
10 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Comparative analysis of combustion engine and hybrid propulsion unit in aviation application in terms of emission of harmful compounds in the exhausts emitted to the atmosphere | 2019 |
11 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz; P. Wygonik | Comparative analysis of pollutants emission by classical and distributed propulsions applied on the AOS motor glider | 2019 |
12 | M. Kuźniar; M. Orkisz | Analysis of the Application of Distributed Propulsion to the AOS H2 Motor Glider | 2019 |