Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechatronika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Informatyka i robotyka, Komputerowo wspomagane projektowanie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: Inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Stosowanej i Robotyki
Kod zajęć: 2807
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Komputerowo wspomagane projektowanie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 L15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jacek S. Tutak
Główny cel kształcenia: Studenci podczas kursu zdobywają wiedzę dotyczącą modelowania robotów, analizy zadań kinematyki i dynamiki. Zdodyta wiedza pozwala na zrozumienie procesów związanych ze zjawiskami fizycznymi występującymi podczas sterowania robotami oraz pozwala zrozumieć prawa i sposoby realizacji algorytmów sterowania robotami prezentowane w dalszym toku studiów.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia zawiera informacje dotyczące opisu zadań kinematyki i dynamiki układów brył. Podane zostają informacje dotyczące modelowania układów wielobryłowych z uwzględnieniem różnego rodzaju formalizmów.
Materiały dydaktyczne: Instrukcje w postaci stron www.
1 | Morecki A., Knapczyk J., Kędzior K. | Teoria mechanimów i manipulatorów. Podstawy i przykłady zastosowań w praktyce | WNT, Warszawa. | 2002 |
2 | Craig J. J. | Wprowadzenie do robotyki Mechanika i sterowanie | Warszawa WNT. | 1995 |
1 | Palej R. | Algebra komputerowa w mechanice | Wydawnictwo PK. | 2000 |
2 | Mrozek B., Mrozek Z. | Matlab uniwersalne środowisko do obliczeń naukowo-technicznych | Flexograf CCATIE Kraków. | 1995 |
1 | Spong M.W., Vidyasagar M. | Dynamika i sterowanie robotów | WNT, Warszawa. | 1997 |
Wymagania formalne: Student zarejestrowany na semestr 5
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma elementarną wiedzę w z temetyki powiązanej z przedmiotem, której zakres wynika z dotychczas realizowanego toku studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł. Ma przygotowanie niezbędne do pracy w zespole oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związaną z pracą zespołową, rozumie pozatechniczne aspekty działalności inż.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Studenci podczas zajęć zdobywają umiejętności pozwalające na modelowanie mechanicznych układów wielociałowych, planowania trajektorii. Posiadają podstawy teoretyczne niezbędne do opisu ruchu urządzeń przemysłowych. | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Laboratoria Instrukcje do zajęć dostępne w postaci stron www. Konsultacje | Wykłady Praca kontraolana w terminie pod.na 1 w. Laboratoria Projekty realizowane na podstawie instrukcji do zadań. Oceniane z częstotliwością realizacji tematów zad. na podstawie sprawozdań. |
K_W06+ |
P6S_WG |
02 | Po ukończeniu modułu student ma umiejętności wykorzystywania modeli matematycznych maszyn i mechanizmów w pracach inżynierskich. | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Laboratoria Instrukcje do zajęć dostępne w postaci stron www. Konsultacje | Wykłady Praca kontraolana w terminie pod.na 1 w. Laboratoria Projekty realizowane na podstawie instrukcji do zadań. Oceniane z częstotliwością realizacji tematów zad. na podstawie sprawozdań. |
K_K01+ |
P6S_KR |
03 | Student nabywa umiejętności pracy zespołowej. Posiada wiedzę z zakresu oddziaływania układów zautomatyzowanych i zrobotyzowanych na społeczność oraz środowisko. Potrafi ocenić zagrożenia i korzyści społeczne związane z procesami robotyzacji i automatyzacji zakładów pracy. Nabywa umiejętności z zakresu BHP na stanowiskach zrobotyzowanych. | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Laboratoria Instrukcje do zajęć dostępne w postaci stron www. Konsultacje | Wykłady Praca kontraolana w terminie pod.na 1 w. Laboratoria Projekty realizowane na podstawie instrukcji do zadań. Oceniane z częstotliwością realizacji tematów zad. na podstawie sprawozdań. |
K_U01+ K_U04+ K_U05+ K_U06+ |
P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK02 | W01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK03 | W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK04 | W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK05 | W03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK06 | W03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK07 | W04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK08 | W04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK09 | W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK10 | W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK11 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK12 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK13 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK14 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK15 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK16 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK17 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK18 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK19 | W10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK20 | W10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK21 | W11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK22 | W11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK23 | W12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK24 | W13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK25 | W13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK26 | W13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK27 | W14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK28 | W14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK29 | W15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK30 | W15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK31 | L01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK32 | L02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK33 | L03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK34 | L04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK35 | L05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK36 | L06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK37 | L07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK38 | L08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK39 | L09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK40 | L10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK41 | L11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK42 | L12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK43 | L13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK44 | L14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK45 | L15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocenianie ciągłe, 1 praca semestralna z której uzyskanie oceny pozytywnej jest konieczne do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
Laboratorium | Projekty praktyczne realizowane na podstawie instrukcji do zadań. Oceniane - z częstotliwością realizacji tematów zadań- na podstawie sprawozdań. Zaliczenie przedmiotu wymaga wszystkich pozytywnych ocen z realizowanych tematów. |
Ocena końcowa | Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z modułu jest otrzymanie pozytywnych ocen cząstkowych z wykładu oraz laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie