Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 28
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 L45 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr prof. PRz Tomasz Tomaszek
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z wybranymi zagadnieniami z zakresu przedmiotu. Wykładnia podstawowej terminologii.
Ogólne informacje o zajęciach: Scharakteryzowanie wspołczesnych zasad postępowania konserwatorskiego. Poznanie metodologii prac konserwatorskich. Zapoznanie się z metodami i sposobami prac konserwatorskich. Zdobycie umiejętność prawidłowego diagnozowania stanu zabytku i opracowania programu prac restauratorskich.
Materiały dydaktyczne: przykładowa dokumentacja konserwatorska
Inne: -------
1 | A. Kadłuczka, Ochrona zabytków architektury, T. I, Zarys doktryn i teorii, Kraków 2000 | E. Małachowicz, Konserwacja i relokacja architektury w zespołach i krajobrazie, Wrocław 1994 | B. Szmygin, Kształtowanie koncepcji zabytku i doktryny konserwatorskiej w Polsce w XX wieku, Lublin . |
1 | M. Gosztyła,Przemiany idei i metod konserwatorskich w latach 1863-2003 na przykładzie zabytków archi | . |
1 | W. Borusewicz, Konserwacja zabytków budownictwa murowanego,Warszawa 1985, | . |
Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotów: historia architektury powszechnej, historia architektury polskiej, ochrona i konserwacja zabytków
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student; - Ma wiedzę w zakresie metod i zasad projektowania konserwatorskiego stosowanych w Polsce i za granicą. - Zna i rozumie procesy i procedury w projektowaniu konserwatorskim. -
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: student: - Ma umiejętność formułowania wniosków konserwatorskich. - Potrafi sporządzić dokumentację techniczną projektu adaptacji obiektu historycznego. - Potrafi odczytać historię budynku,
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: student: Ma świadomość roli architekta w konserwacji środowiska kulturalnego. - Rozumie potrzebę konserwacji obiektów zabytkowych i ich kluczową rolę w zachowaniu tożsamości miast. - Wykazuje gotowość
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia: zabytek, dzieła architektury, monument historyczny, opieka, ochrona, krajobraz kulturowy, środowisko kulturowe, konserwacja. | wykład problemowy, wykład, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu |
K_W46+++ K_U34++ K_K19++ |
T1A_W02+++ T1A_W03+++ InzA2W07+++ InzA7U15++ T1A_K01+ InzA1K02++ T1A_K03+ T1A_K04+++ T1A_K05++ InzA2K06+ |
02 | Rozumie zasady konserwacji spuścizny kulturowej, doktryny konserwatorskie oraz funkcjonującą strukturę konserwatorstwa. | wykład, wykład problemowy, realizacja zleconego zadania, studium przypadku, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny, prezentacja dokonań (portfolio) |
K_W46+ K_U35+++ |
T1A_W02+++ T1A_W03++ InzA2W07+ InzA7U15++ |
03 | Zna metody i sposoby konserwacji, rodzaje metodologii prac konserwatorskich i metodykę przygotowania dokumentacji |
K_W46+ K_U34++ K_U35++ K_K19+++ |
T1A_W02+ T1A_W03+ InzA2W07++ InzA7U15++ T1A_K01+ InzA1K02++ T1A_K03+ T1A_K04+++ T1A_K05+++ InzA2K06+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W03,W07,KL7 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK02 | W06, W07, W08, W09, W10 | ||
6 | TK03 | W11-W14 | ||
6 | TK04 | W15-W20 | ||
6 | TK05 | W20-W22 | ||
6 | TK06 | W23-W26 | ||
6 | TK07 | W27,W28, W29, W30 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
16.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
4.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
4.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. Egzamin ustny: 5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Udział w wykładach, pozytywne oceny z kolokwiów. |
Laboratorium | Udział w ćwiczeniach, pozytywna obrona projektu indywidualnego |
Ocena końcowa | algorytm powyższych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie