Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Modelowania Matematycznego
Kod zajęć: 2796
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Samoloty, Zarządzanie ruchem lotniczym
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W45 C30 / 7 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Katarzyna Wilczek
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z godzinami konsultacji na bieżący semestr
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Krzysztof Piejko
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z godzinami konsultacji na bieżący semestr
semestr 1: dr Mariusz Startek
Główny cel kształcenia: Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami i metodami algebry liniowej, analizy matematycznej i geometrii analitycznej. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego
Ogólne informacje o zajęciach: Matematyka 1, 30 godz. wykładu, 30 godz. ćwiczeń
Materiały dydaktyczne: Zestawy zadań przygotowujących do zaliczenia poszczególnych partii materiału
1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Algebra z geometrią. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
3 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
1 | W. Krysicki, L. Wlodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz.1, cz.2 | PWN. | 1998 |
2 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2004 |
1 | W. Stankiewicz | Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, cz. 1, cz 2 | PWN, Warszawa. | 1999 |
Wymagania formalne: Ukończona szkoła ponadgimnazjalna, matura z matematyki
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z zakresu matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, obejmująca geometrię analityczna na płaszczyźnie, algebrę i analizę matematyczną
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi samodzielnie rozwiązywać proste (na poziomie maturalnym) problemy z zakresu geometrii analitycznej na płaszczyźnie, algebry i analizy matematycznej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki oraz potrzebę jego podnoszenia. Stara się uzupełniać ewentualne braki.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna pojęcia funktorów i kwantyfikatorów, stosuje zasadę indukcji matematyczne, wykonuje podstawowe działania w zbiorze liczb zespolonych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, | kolokwium, egzamin cz. pisemna, |
K_W01+++ K_U01+ K_U04+ K_U08+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
02 | Zna podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej. Wykonuje działania na macierzach, potrafi obliczyć wyznacznik macierzy. Rozwiązuje układy równań typu Cramera | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+++ K_U04+ K_U08+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
03 | Zna podstawowe własności funkcji elementarnych rzeczywistych jednej oraz wielu zmiennych . Potrafi wyznaczać granice ciągów oraz funkcji. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+++ K_U04+ K_U08+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
04 | Zna pojęcie pochodnej funkcji oraz pochodnych cząstkowych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W01+++ K_U04+ K_U08+ K_K01+ |
P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W15 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK02 | W01-W15 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK03 | W01-W15 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W01-W15 | MEK02 | |
1 | TK05 | W01-W15 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK06 | W01-W15 | MEK02 | |
1 | TK07 | W01-W15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena 3,0 - minimum 50%, ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% punktów możliwych do uzyskania w trakcie egzaminu pisemnego. |
Ćwiczenia/Lektorat | aby uzyskać ocenę pozytywną należy uzyskać co najmniej 50% punktów z każdego z czterech kolokwiów. Ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% łącznych punktów; |
Ocena końcowa | Średnia ocen z zaliczenia i egzaminu pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Kalkulator, bez wykorzystywania funkcji naukowych