Główny cel kształcenia:
Nabycie umiejętności wykorzystania komputera do realizacji zadań związanych z kierunkiem studiów
Ogólne informacje o zajęciach:
Student uzyskuje wiedzę o systemie komputerowym, podstawowych programach narzedziowych oraz podstawach budowy algorytmów obliczeniowych i ich implementacji komputerowej.
Materiały dydaktyczne:
Materiały dydaktyczne opublikowane na stronach portalu www.e-chemia.pl
1 | B. Dębska, G. Fic | Technologie informacyjne: materiały pomocnicze | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskie, Rzeszów. | 2011 |
1 | B. Dębska, G. Fic | Technologie informacyjne: materiały pomocnicze | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskie, Rzeszów. | 2011 |
1 | D. Mendrala | Windows 7 PL | Wyd. Helion, Gliwice. | 2010 |
2 | S. Sagman | Po prostu Office 2000 PL | Wyd. Helion, Gliwice. | 2000 |
3 | W. Ufnalski, K. Mądry | Excel dla chemików ... i nie tylko | WNT, Warszawa. | 2000 |
4 | K. Krysiak | Sieci komputerowe - kompendium | Wyd. Helion, Gliwice. | 2003 |
5 | J. Barta, R. Markiewicz | Główne problemy prawa komputerowego | WNT, Warszawa . | 1993 |
6 | E. Slavicek | Technika obliczeniowa dla chemików | WNT, Warszawa. | 1991 |
Wymagania formalne:
Wymagane zaliczenie przedmiotów: matematyka
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość definicji podstawowych pojęć z dziedziny informatyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność korzystania z komputera w zakresie wymaganym przez szkoły ponadgimnazjalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy indywidualnej i w zespołach 2-3 osobowych
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | nabył podstawową wiedzę pozwalającą na dobranie odpowiedniego narzędzia informacyjnego do rozwiązania postawionego problemu z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | wykład | kolokwium |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK02 | nabył wiedzę dotyczącą podstawowych metod, technik i narzędzi informatycznych stosowanych przy rozwiązywaniu podstawowych zadań związanych z inżynierią chemiczną i procesową | wykład, laboratorium, e-learning | kolokwium |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK03 | posiada umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technikami komunikacji za pomocą wybranych narzędzi informatycznych oraz Internetu. | laboratorium, e-learning | kolokwium |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK04 | Nabycie umiejętności obsługiwania programów komputerowych wspomagających pracę w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK05 | ma wyrobiony nawyk systematycznego dokształcania się celem likwidacji luki edukacyjnej | e-learning, laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
MEK06 | Posiada umiejętność obsługi programów pakietu Office: MS Word, MS Excel, MS PowerPoint | laboratorium, e-learning | kolokwium |
K-W08+ K-U02+++ |
P6S-UW P6S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L01-L03 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK02 | L04-L06 | MEK06 | |
2 | TK03 | L07 | MEK04 | |
2 | TK04 | L08-L09 | MEK04 | |
2 | TK05 | W01 | MEK01 MEK05 | |
2 | TK06 | W02 | MEK06 | |
2 | TK07 | W03 | MEK03 MEK05 | |
2 | TK08 | W04 | MEK02 MEK05 | |
2 | TK09 | W05 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK10 | W06-W07 | MEK02 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Inne:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Inne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wykład: zaliczenie przedmiotu na podstawie oceny z kolokwium - OW |
Laboratorium | Laboratorium komputerowe: zaliczenie na podstawie oceny wykonanych zadań - OL |
Ocena końcowa | Ocena końcowa przedmiotu obliczana jest według następującego wzoru: OK = 50%OW+ 50%OL |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Duliban; K. Hęclik; J. Lubczak | 2-Hydroxyethyl and 2-hydroxypropyl derivatives of phenylenediamines as pre-accelerators for unsaturated polyester resins | 2025 |
2 | L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; I. Zarzyka | Biokompozyt polimerowy na osnowie kwasu poli(3-hydroksymasłowego), sposób wytwarzania tego biokompozytu oraz jego zastosowanie | 2025 |
3 | Ł. Bąk; J. Bieniaś; M. Borowicz; M. Droździel-Jurkiewicz; A. Falkowska; W. Frącz; K. Hęclik; G. Janowski; T. Klepka; B. Krzykowska; M. Kuciej; M. Ostapiuk; J. Paciorek-Sadowska; A. Tomczyk; A. Tor-Świątek; I. Zarzyka | Novel Research on Selected Mechanical and Environmental Properties of the Polyurethane-Based P3HB Nanobiocomposites | 2025 |
4 | A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; I. Zarzyka | Kompozyt polimerowy oraz sposób wytwarzania kompozytu polimerowego | 2024 |
5 | Ł. Bąk; J. Bieniaś; M. Droździel-Jurkiewic; A. Falkowska; W. Frącz; K. Hęclik; G. Janowski; T. Klepka; B. Krzykowska; M. Kuciej; M. Ostapiuk; A. Tomczyk; A. Tor-Świątek; I. Zarzyka | Modification of Poly(3-Hydroxybutyrate) with a Linear Polyurethane Modifier and Organic Nanofiller—Preparation and Structure–Property Relationship | 2024 |
6 | L. Dobrowolski; K. Hęclik; M. Jaromin; I. Zarzyka | A Practical Test of Distance Learning During the COVID-19 Lockdown | 2023 |
7 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; M. Longosz; I. Zarzyka | Polymer Biocompositions and Nanobiocomposites Based on P3HB with Polyurethane and Montmorillonite | 2023 |
8 | M. Chmiela; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; W. Gonciarz; K. Hęclik; M. Longosz; A. Szyszkowska; D. Trzybiński; K. Woźniak; A. Wróbel; I. Zarzyka | Molecular Modeling of 3-chloro-3-phenylquinoline-2,4-dione, Crystal Structure and Cytotoxic Activity for developments in a potential new drug | 2023 |
9 | K. Hęclik; M. Jacquet; J. Kargul; S. Kozdra; P. Michałowski; A. Wójcik | Insight into structure-property relationship of organometallic terpyridine wires: Combined theoretical and experimental study | 2022 |
10 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; I. Zarzyka | Biobased poly(3-hydroxybutyrate acid) composites with addition of aliphatic polyurethane based on polypropylene glycols | 2022 |
11 | K. Hęclik; K. Hęclik; I. Zarzyka | Metal-Humus Acid Nanoparticles - Synthesis, Characterization and Molecular Modeling | 2021 |
12 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; K. Leś; M. Pyda; M. Walczak; I. Zarzyka | Thermally stable biopolymer composites based on poly(3-hydroxybutyrate) modified with linear aliphatic polyurethanes – preparation and properties | 2021 |
13 | A. Białkowska; L. Dobrowolski; L. Wianowski; I. Zarzyka | Physical blowing agents for polyurethanes | 2020 |
14 | A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; I. Zarzyka | Biodegradowalne kompozyty polimerowe na osnowie P3HB | 2020 |
15 | R. Bartosik; L. Dobrowolski; K. Hęclik; A. Klasek; A. Lycka; I. Zarzyka | New mono- and diesters with imidazoquinolinone ring- synthesis, structure characterization and molecular modeling | 2020 |