Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 2754
Status zajęć: wybierany dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / / 15 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Andrzej Majka
Główny cel kształcenia: przygotowanie do samodzielnej pracy w przemyśle
Ogólne informacje o zajęciach: realizacja samodzielna pracy inżynierskiej
1 | według ustaleń z promotorem | . |
Wymagania formalne: student musi spełnić wymogi formalne aby został dopuszczony do wykonania pracy
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: student musi posiadać wiedzę z zakresu silników lotniczyuch
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi posługiwać się dostepnymi narzędziami inżynierskimi
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: musi prezentować nienaganna postawę etyczną i moralną
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | posiada uporządkowaną wiedzę na temat materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii oraz metod pomiarowych stosowanych w lotnictwie umożliwiającą prowadzenie własnego złożonego projektu | projekt indywidualny, projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W08+++ |
P6S_WG |
02 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu silników lotniczych umożliwiającą wykonanie pracy z zakresu silników lotniczych | projekt indywidualny, projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W09++ |
P6S_WG |
03 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł (także w języku obcym), integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie | projekt indywidualny, projekt zespołowy, seminarium, studium przypadku | prezentacja projektu |
K_U01++ |
P6S_UW |
04 | potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania a także przedstawić krótką prezentację dotyczącą zadania, wyników i wniosków. | projekt indywidualny | referat ustny, prezentacja projektu |
K_U03+++ |
P6S_UO |
05 | potrafi rozwiązywać postawione w ramach pracy inżynierskiej zadania inżynierskie wykorzystując metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U08++ |
P6S_UW |
06 | poprzez samodzielne wykonanie pracy inżynierskiej rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K01+++ |
P6S_KR |
07 | korzystając z wielu żródeł wiedzy ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K03+++ |
P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | - | MEK01 | |
8 | TK02 | - | MEK02 | |
8 | TK03 | - | MEK03 | |
8 | TK04 | - | MEK04 | |
8 | TK05 | - | MEK05 | |
8 | TK06 | - | MEK06 | |
8 | TK07 | - | MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Konsultacje (sem. 8) | Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 8) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Analysis of the performance of an aircraft powered by hybrid propulsion | 2023 |
2 | D. Lichoń; T. Lis; A. Majka | RPAS performance model for fast-time simulation research on integration in non-segregated airspace | 2023 |
3 | M. Klimczyk; K. Kucharski; A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Hydrogen Valley as a Hub for Technological Cooperation Between Science, Business, Local Government and NGOs. An Overview of Approaches in Europe | 2023 |
4 | P. Cichosz; M. Drajewicz; M. Góral; A. Majka; W. Nowak; J. Sęp; R. Smusz | Design of Newly Developed Burner Rig Operating with Hydrogen Rich Fuel Dedicated for Materials Testing | 2023 |
5 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
6 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
7 | A. Majka | Weryfikacja i walidacja nowego algorytmu planowania tras w przestrzeni FRA | 2020 |
8 | A. Majka; P. Wacnik | Współpraca ponadeuropejska w obszarze lotnictwa w świetle realizacji celów agendy flightpath 2050 | 2020 |
9 | G. Drupka; A. Majka; T. Rogalski | Automated flight planning method to facilitate the route planning process in predicted conditions | 2020 |
10 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |